recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilket tv 15.000 i Expert 50-55"(pga forsikrin)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilket tv 15.000 i Expert 50-55"(pga forsikrin)

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 07:28
Der findes en udmærket debat om flatpanels værdi overfor brugere og om Samsung på netop flatpanels blog.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=169348

Iøvrigt. I en enhver debat går man efter bolden og ikke efter personen. Det andet er både ubehageligt og ødelæggende for debatten. Ellers forsøger man at skabe konflikt.

Er man i tvivl om, hvornår man angriber en person, så er det, når man benytter ordet du og efterfølger med destruktive angribende vendinger. Bruger man det sidstnævnte skyldes det, at man er vred. At man ikke er i stand til at styre sin vrede. Og som regel er det et generelt problem man også har overfor andre. Irritation er fx også vrede, men på et lavere niveau end når man udsættes for en såkaldt neural kapring.

Redigeret af bentpetersson - 12-September-2014 kl. 07:28
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 494
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 07:40
Hvilket selskab har du din forsikring hos? Det lyder på mig ikke som om man kan tvinge dig til at handle i expert, kontant erstatning er kontanterstatning uanset hvem man handler hos
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Hvilket selskab har du din forsikring hos? Det lyder på mig ikke som om man kan tvinge dig til at handle i expert, kontant erstatning er kontanterstatning uanset hvem man handler hos

Det afhænger af betingelserne i policen/forsikringen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Der findes en udmærket debat om flatpanels værdi overfor brugere og om Samsung på netop flatpanels blog.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=169348

Mener du at det er seriøst Bent, at henvise til en to år gammel tråd, i et forum (ikke blog!)? Og dernæste klippe ét svar ud, som taler ens sag, men intet har med fakta at gøre!?
I samme tråd kan nedenstående læses, som meget godt afspejler, hvordan mange branchefolk (mig inkl.), forholder sig til Samsung:

"Det er faktisk et emne som jeg synes er ret problematisk. Det er desværre blevet sådan at udtalelser fra fagfolk har mindre vægt end udtalelser fra almindelige slutbrugere. Langt, langt størstedelen af de folk jeg kender i branchen ville aldrig selv købe bestemte mærker, ud fra de erfaringer de har akkumuleret omkring fejlrate, service tilgængelighed af reservedele osv. Samsung er i høj grad ét af dem. Det er klart at flere solgte giver flere reparationer, men de fleste folk i branchen kan altså godt regne. Hvis der sælges tre gange så mange, men kommer ti gange så mange på værksted, så ER fejlprocenten altså højere. Når jeg/vi siger "fejlprocent", så _mener_ jeg/vi fejlPROCENT.

Problemet er at det for den enkelte forbruger er svært at gennemskue værdien af sådan en udtalelse. Men under alle omstændigheder, så er det lidt tankevækkende at man mener man kan udtale sig bedre om fejlprocenter fordi man har 4-5 Samsung produkter i husstanden som ikke fejler noget, end f.eks. en reparatør der ser 10 defekte produkter om dagen, og udover selve statistikken også kan udtale sig ud fra den tekniske konstruktion, som er dét han alt andet lige har forstand på."

Er man i tvivl om, hvornår man angriber en person,....

OMG - stop bare med dit terapeutfis! Gem det til "klienterne".

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 09:45

Iøvrigt. I en enhver debat går man efter bolden og ikke efter personen. Det andet er både ubehageligt og ødelæggende for debatten. Ellers forsøger man at skabe konflikt.

Undskyld, men skød du ikke lige dig selv i foden der?

I går aftes skrev du:

Klaus er kronisk Samsunghader, skal du vide :) Jeg tror at det nok er uhelbredeligt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Undskyld, men skød du ikke lige dig selv i foden der?

I går aftes skrev du:

Klaus er kronisk Samsunghader, skal du vide :) Jeg tror at det nok er uhelbredeligt.

Klaus

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Det afhænger af betingelserne i policen/forsikringen.

Desværre ikke rigtigt. Læs min besked omkring kontanterstatning.
Fremgangsmåden er i overensstemmelse med Forsikringsaftaleloven og er helt normal
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 12:39
Med mindre at der står andet i policen........

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 13:06
Men ... Klaus, loven skal altid opfyldes.

Og det er gjort i dette tilfælde. Er det så et urimeligt tilbud? Det må vi høre om fra ham der har modtaget det

Og hvordan foregår det i praksis. Der er intet nyt eller fordægtigt i fremgangsmåden.
For at vurdere så præcist som muligt, altså uden at betale for meget eller for lidt, bruger selskabet een der kender markedet. Vedkommende vurderer hvad genstanden er værd lige inden skaden indtraf. Hvad kunne et sådant apparat KØBES for. Det gør fx expert gratis og forsikringsselskabet har ingen udgift til fx taksator. Tværtimod betaler expert måske til forsikringsselskabet for at få lov.
Modydelsen er at forretningen opnår kundekontakt og sælger en ny vare.

Experten kan og også vælge at levere et tilsvarende brugt TV. Vil kunden, forsikringstageren ikke det, forhandles kontanterstatning, der er betydeligt nedsat. Svarende til hvad det skadede Tv kunne SÆLGES for, altså ikke købes for, inden skaden skete.

Redigeret af bentpetersson - 12-September-2014 kl. 13:23
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 13:21

Men ... Klaus, loven skal altid opfyldes.

Med mindre der er taget forbehold for det i forsikringspolicen........

Klaus
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 13:27
Aftaleloven siger at folk ikke må stilles dårligere end en lov
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2014 kl. 14:58
Her er paragrafen som jeg henviser til

§ 17. Ved forbrugerforsikring kan §§ 12-16 ikke ved aftale fraviges til skade for forsikringstageren eller den sikrede.

§ 12, stk. 1, kan dog fraviges som led i en løbende aftale om betaling af præmien ved betalingsoverførsel.

Sidstnævnte har kun med betaling at gøre, så den vedrører ikke
debatten.

Hvorledes erstatningen foregår kan udmærket fremgå af police og forsikrings betingelser, men de må ikke fremstå dårligere end loven. Heller ikke bedre.
Fx nævner selskaberne typisk de nævnte former. Fx kontanterstatning eller at selskabet kan levere en tilsvarende brugt genstand, der i alle henseender må være ligeså god.
Det er her expert kommer ind på en lidt uoverskuelig måde.

Hvis man ikke mener at det er rimeligt, kan man jo finde en anden ekspert.

Lovens udgangspunkt er også, at skadelidte heller ikke må tjene på skaden. Ikke medføre vinding, som det kaldes.

Redigeret af bentpetersson - 12-September-2014 kl. 15:18
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu