|
hvilket tv 15.000 i Expert 50-55"(pga forsikrin) |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der findes en udmærket debat om flatpanels værdi overfor brugere og om Samsung på netop flatpanels blog.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=169348 Iøvrigt. I en enhver debat går man efter bolden og ikke efter personen. Det andet er både ubehageligt og ødelæggende for debatten. Ellers forsøger man at skabe konflikt. Er man i tvivl om, hvornår man angriber en person, så er det, når man benytter ordet du og efterfølger med destruktive angribende vendinger. Bruger man det sidstnævnte skyldes det, at man er vred. At man ikke er i stand til at styre sin vrede. Og som regel er det et generelt problem man også har overfor andre. Irritation er fx også vrede, men på et lavere niveau end når man udsættes for en såkaldt neural kapring. Redigeret af bentpetersson - 12-September-2014 kl. 07:28 |
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
|||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvilket selskab har du din forsikring hos? Det lyder på mig ikke som om man kan tvinge dig til at handle i expert, kontant erstatning er kontanterstatning uanset hvem man handler hos
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det afhænger af betingelserne i policen/forsikringen. |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Mener du at det er seriøst Bent, at henvise til en to år gammel tråd, i et forum (ikke blog!)? Og dernæste klippe ét svar ud, som taler ens sag, men intet har med fakta at gøre!? I samme tråd kan nedenstående læses, som meget godt afspejler, hvordan mange branchefolk (mig inkl.), forholder sig til Samsung: "Det er faktisk et emne som jeg synes er ret problematisk. Det er desværre blevet sådan at udtalelser fra fagfolk har mindre vægt end udtalelser fra almindelige slutbrugere. Langt, langt størstedelen af de folk jeg kender i branchen ville aldrig selv købe bestemte mærker, ud fra de erfaringer de har akkumuleret omkring fejlrate, service tilgængelighed af reservedele osv. Samsung er i høj grad ét af dem. Det er klart at flere solgte giver flere reparationer, men de fleste folk i branchen kan altså godt regne. Hvis der sælges tre gange så mange, men kommer ti gange så mange på værksted, så ER fejlprocenten altså højere. Når jeg/vi siger "fejlprocent", så _mener_ jeg/vi fejlPROCENT. Problemet er at det for den enkelte forbruger er svært at gennemskue værdien af sådan en udtalelse. Men under alle omstændigheder, så er det lidt tankevækkende at man mener man kan udtale sig bedre om fejlprocenter fordi man har 4-5 Samsung produkter i husstanden som ikke fejler noget, end f.eks. en reparatør der ser 10 defekte produkter om dagen, og udover selve statistikken også kan udtale sig ud fra den tekniske konstruktion, som er dét han alt andet lige har forstand på."
OMG - stop bare med dit terapeutfis! Gem det til "klienterne". M.v.h. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Undskyld, men skød du ikke lige dig selv i foden der? I går aftes skrev du:
Klaus |
|||
![]() |
|||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Desværre ikke rigtigt. Læs min besked omkring kontanterstatning. Fremgangsmåden er i overensstemmelse med Forsikringsaftaleloven og er helt normal |
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Med mindre at der står andet i policen........
Klaus |
|||
![]() |
|||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Men ... Klaus, loven skal altid opfyldes.
Og det er gjort i dette tilfælde. Er det så et urimeligt tilbud? Det må vi høre om fra ham der har modtaget det ![]() Og hvordan foregår det i praksis. Der er intet nyt eller fordægtigt i fremgangsmåden. For at vurdere så præcist som muligt, altså uden at betale for meget eller for lidt, bruger selskabet een der kender markedet. Vedkommende vurderer hvad genstanden er værd lige inden skaden indtraf. Hvad kunne et sådant apparat KØBES for. Det gør fx expert gratis og forsikringsselskabet har ingen udgift til fx taksator. Tværtimod betaler expert måske til forsikringsselskabet for at få lov. Modydelsen er at forretningen opnår kundekontakt og sælger en ny vare. Experten kan og også vælge at levere et tilsvarende brugt TV. Vil kunden, forsikringstageren ikke det, forhandles kontanterstatning, der er betydeligt nedsat. Svarende til hvad det skadede Tv kunne SÆLGES for, altså ikke købes for, inden skaden skete. Redigeret af bentpetersson - 12-September-2014 kl. 13:23 |
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Med mindre der er taget forbehold for det i forsikringspolicen........ Klaus |
|||
![]() |
|||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Aftaleloven siger at folk ikke må stilles dårligere end en lov
|
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
|||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Her er paragrafen som jeg henviser til
§ 17. Ved forbrugerforsikring kan §§ 12-16 ikke ved aftale fraviges til skade for forsikringstageren eller den sikrede. § 12, stk. 1, kan dog fraviges som led i en løbende aftale om betaling af præmien ved betalingsoverførsel. Sidstnævnte har kun med betaling at gøre, så den vedrører ikke debatten. Hvorledes erstatningen foregår kan udmærket fremgå af police og forsikrings betingelser, men de må ikke fremstå dårligere end loven. Heller ikke bedre. Fx nævner selskaberne typisk de nævnte former. Fx kontanterstatning eller at selskabet kan levere en tilsvarende brugt genstand, der i alle henseender må være ligeså god. Det er her expert kommer ind på en lidt uoverskuelig måde. Hvis man ikke mener at det er rimeligt, kan man jo finde en anden ekspert. Lovens udgangspunkt er også, at skadelidte heller ikke må tjene på skaden. Ikke medføre vinding, som det kaldes. Redigeret af bentpetersson - 12-September-2014 kl. 15:18 |
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |