Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 00:06 |
Jeg har vist ramt et ømt punkt. Jeg trækker mig, så ingen risikerer at dø af en hjerneblødning over denne tråd.
|
 |
Mr. Myx
Junior bruger
Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 25
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 00:42 |
Det er sjov at hver gang Plasma bliver nævnt, så er der åhh så mange ting galt. Jeg har 2 plasma skærme, den ene hænger i stuen og køre med TV2 news om morgenen sport og Film om aftenen. Den anden hænger på børneværelses og bliver brugt til TV/PS3. Børnene og jeg selv har før glemt at gå fra den med f.eks text tv mm. har har INGEN problemer overhovedet. Når de kommer til billede kvalitet er plasma LCD overlegen. Jeg har lige hængt den jeg havde i stuen op på datterens værelse og er ved at købe nyt TV til stuen og det bliver også plasma igen tvivl der :)
|
 |
SMERSH
Ny bruger
Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 14
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 08:56 |
Jeg købte for 4 måneder siden et LED-LCD (LG 42LE530N) i Tyskland til ca 5200 kr. God kontrast, stilrent, tyndt og strømbesparende. Det afløste mit 2 år gamle Telefunken 42" plasma.
Plasmaer er ikke helt så skarpe som LCD-skærme. Den nemmeste måde at lægge mærke til dette er, når du bruger en LCD og plasma som monitor. Teksten på LCD er meget skarpere.
Andre ulemper ved plasma:
burn-in høj varmeudvikling højt strømforbrug (belaster miljøet) screen glare i lyse rum tungere end lcd mere skrøbeligt (sværere at transportere) larmende kølersystem sværere at installere højere fejlrate gas-lækage (punktering)
/SMERSH
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 09:26 |
SMERSH skrev:
Jeg købte for 4 måneder siden et LED-LCD (LG 42LE530N) i Tyskland til ca 5200 kr. God kontrast, stilrent, tyndt og strømbesparende. Det afløste mit 2 år gamle Telefunken 42" plasma. |
Og det er dit sammenligningsgrundlag?
SMERSH skrev:
Plasmaer er ikke helt så skarpe som LCD-skærme. Den nemmeste måde at lægge mærke til dette er, når du bruger en LCD og plasma som monitor. Teksten på LCD er meget skarpere. |
Du kan ikke sammenligne teknologier sådan direkte. Jeg kan finde masser af LCD der er mere uskape i billedet end visse plasma og omvendt.
SMERSH skrev:
burn-in
|
På visse modeller er det mere udbredt end andre. LCD kan også lave Burn-in
SMERSH skrev:
høj varmeudvikling
|
Afhænger af det enkelte panel.
SMERSH skrev:
højt strømforbrug (belaster miljøet)
|
Moderne plasma har ikke væsentligt højere strømforburg end tilsvarende LCD. Skal jeg endeligt tænke på miljøet, så er det nok bedre at slukke fejernsynet ½ time før i stedet og så ellers nyde det overlegne billede på mit plasma tv.
SMERSH skrev:
screen glare i lyse rum
|
Fuldstændigt som moderne LCD.
SMERSH skrev:
tungere end lcd
|
Hvorfor er det en ulempe?
SMERSH skrev:
mere skrøbeligt (sværere at transportere)
|
Hverken mere eller mindre skrøbeligt end et LCD.
SMERSH skrev:
larmende kølersystem
|
Hvor? Mit plasma er passivt kølet, så det er ikke generelt for plasma.
SMERSH skrev:
sværere at installere
|
Den må du gerne uddybe. Hvorfor er det sværere at installere en plasmaskærm frem for en LCD?
SMERSH skrev:
højere fejlrate
|
Fnis - den der kan du selvfølgelig understøtte med en henvisning til en opgørelse over fejl?
SMERSH skrev:
gas-lækage (punktering)
|
Ja for satan det er et kæmpe problem. Hvor mange kender du der har haft gas-lækage fra deres plasma skærme? Bare sådan inden for de sidste 2-3 år? Klaus
|
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 09:44 |
@ SmershSæt dig nu bare en LILLE smule ind i tingene inden du kommer med alle mulige påstande der er helt ude i hampen. har du snakket for meget med en sælger i en butik der for større avance af at sælge LCD? Det skulle man tro.
PS. Det er ikke ved at uddø - TVÆRTIMOD!
Redigeret af Strange - 22-Oktober-2010 kl. 10:06
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 09:46 |
Inden det her løber helt af sporet: Det var ikke mit ønske at starte en religionskrig. Vores næste TV vil sandsynligvis være plasma.
Men det er vigtigt at indse, at det rigtige for en entusiast ikke altid er det rigtige for menigmand. Derfor skal man ikke bare anbefale det, man selv ville købe, uden at sætte sig lidt ind i, om spørgeren har de samme præferencer.
Jeg vil fastholde, at burn-in og støj ville give mig flere samarbejdsproblemer end clouding, hvis jeg uden at nævne ulemperne havde anbefalet et TV til en kollega, der "bare skulle have et TV".
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 1760
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 10:25 |
SMERSH skrev:
Jeg købte for 4 måneder siden et LED-LCD (LG 42LE530N) i Tyskland til ca 5200 kr. God kontrast, stilrent, tyndt og strømbesparende. Det afløste mit 2 år gamle Telefunken 42" plasma.
Plasmaer er ikke helt så skarpe som LCD-skærme. Den nemmeste måde at lægge mærke til dette er, når du bruger en LCD og plasma som monitor. Teksten på LCD er meget skarpere.
burn-in høj varmeudvikling højt strømforbrug (belaster miljøet) screen glare i lyse rum tungere end lcd mere skrøbeligt (sværere at transportere) larmende kølersystem sværere at installere højere fejlrate gas-lækage (punktering)
/SMERSH
|
I'm like.. Uhmmmmm no ...
Don't be a hater 
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 10:49 |
Allan Olesen skrev:
Jeg vil fastholde, at burn-in og støj ville give mig flere samarbejdsproblemer end clouding, hvis jeg uden at nævne ulemperne havde anbefalet et TV til en kollega, der "bare skulle have et TV".
|
Nu er blæserstøj så intet problem på de nævnte skærme, eftersom de ikke har blæsere.. 
M.h.t. burn-in, så er min teori, at de skyldes en fejl i forfor'en på disse TV, da det kun rammer en ganske, ganske lille promille....
M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 10:50 |
RuneH skrev:
I'm like.. Uhmmmmm no ...
Don't be a hater  |
M.v.h.
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 20:07 |
SMERSH skrev:
/SMERSH
|
Uden at blive personlig... så er du da temmelig langt ude i dine påstande!!
|
 |
Mr. Claude
Guld medlem
Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 20:11 |
Og giv din kollega 2 valgmuligheder hvor det ene er lcd og plasma. Og send ham så afsted for at kigge på dem og selv bestemme. Ellers skal du nok høre for det når han opdager nogle fejl....
Dette kunne blive den uendelige tråd.. 
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
|
Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 20:46 |
Henrik B. skrev:
Nu er blæserstøj så intet problem på de nævnte skærme, eftersom de ikke har blæsere..
|
Jeg har ikke nævnt blæser-støj. Jeg har nævnt støj. Jeg har ikke oplevet blæser-støj, men jeg har oplevet plasma-buzz, og det brød jeg mig ikke om.
|
 |