|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
![]() |
|
Jeg vil gerne gøre opmærksom på at det her er en LCD tråd i LCD forumet. Så plasma "evangelisterne" bedes holde sig fra at kommentere.
Jeg er blevet fortalt at nogen syntes det er for hårdt. Så jeg bløder op. Men vil gerne gør opmærksom på at det her ER et lcd forum, og der spørges om LCD TV. Redigeret af hummelmose - 15-Maj-2010 kl. 18:42 |
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
||
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
|
Har altid undret mig over tråden "Blu-ray og HD DVD afspillere" indeholder voldsomt store mængder vedr. film udgivet på BD. Mener det lå bedre under DVD film, som måske så burde hedde BD film også. Mvh FNørd
|
||
![]() |
||
voegel ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
PhDream > Jeg skulle mene at Samsung havde implementeret det ordentlig.
A966 var jo deres 9 serie og top model. Hvad jeg kan se i tests for den også meget ros. Men igen, så er det jo 2008 tests og i forhold til 2008 modeller. Jeg er helt sikker på at jeg ville kunne se kæmpe forskel, da jeg har en philips pfl3312. Men det jeg vil frem til er, er de nye modeller bedre end a966? |
||
Samsung LE46A966
Pioneer VSX-921 Jamo S606 HC3 sæt Popbox V8 D-link DNS-323 nas with funplug D-link dir-655 XTREME N router Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB |
||
![]() |
||
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
Check betragtningsvinkler på en A966 her: http://www.youtube.com/watch?v=IJ_mkWswwkg - vurdér selv om det er anvendeligt i din situation. |
||
Alt for meget grej at opgradere på.
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
- hvilket selvfølgeligt er fair nok . Synes bare der undtagelsesvis skal være plads til "bedste billede til behov" evangelisterne , når man nu i god mening kan se et nyt medlem (12. maj - 11 indlæg) oprigtigt tro at LCD i 8000kr klassen ubetinget er bedste TV til bla sport . .
![]() Undskyld forstyrrelsen, - og yderligere diskusion om emnet hører rimeligvis hjemme et andet sted .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() |
|
LOL!! + 1 Det EKSAKT samme indlæg har jeg skrevet tidligere som blev bannet. ... Jow jow.. |
||
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
||
![]() |
||
voegel ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
Humperdink, vores stue er sådan at man udelukkende kommer til at se fjernsynet direkte foran, og ikke fra siderne.
Og sådan en 46" fylder jo også ret godt ;-) Andre der har noget tråd relavant at sige, og ikke plasma vs. lcd spam?? |
||
Samsung LE46A966
Pioneer VSX-921 Jamo S606 HC3 sæt Popbox V8 D-link DNS-323 nas with funplug D-link dir-655 XTREME N router Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB |
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
Det kan være, at A-966 var topmodellen det år, men der er sket en del siden 2008 på LCD fronten. I øvrigt er A-serien den første fra Samsung med LED-bagbelysning (så vidt jeg husker). De første par serier lider altid af børnesygdomme, og hvad angår plasma, så har de endnu ikke fået bugt med sygdommene, her 13-14 år senere.
I sidste ende er det kun dig selv og dine øjne, der kan afgøre emnet. |
||
![]() |
||
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
|
Nu ved jeg ikke om den sidste linie i din kommentar var møntet på mig - men jeg forsøgte sådan set ikke at lave et plasma vs. lcd spam indlæg - blot klæde dig bedre på til at tage dit valg. Held og lykke med TV indkøbsjagten.
|
||
Alt for meget grej at opgradere på.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej det var ikke ment på dig humperdink.
Men de forskellige kommentarer om, hvor man må poste hvad osv. Jeg er bare interesseret i det bedste tv til prisen :) |
||
Samsung LE46A966
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Og derved er Hummelmose's "indblanding" lidt irrelevant.
![]() Voegel.
Hér er lidt nøgterne fakta at forholde sig til:
For Samsung:
- Tyndt.
- Pænt (er der nogen der synes).
- Strømforbrug.
Imod Samsung:
- Betragtningvinkel (farver m.v. ændrer sig synligt, så snart man kommer 20 - 30 grader væk fra midten af TV'et).
- Kontrastforholdet (jo, det reelle kontrastforhold er lavere end ved de fleste plasma-TV).
- Lyd (Den er rigtig ringe på Samsungs flade TV).
- Fejrate! Samsung ligger i den dårlige ende, når det antal TV med fejl.
For Panasonic (TX-P46G20):
- Bedste billede i prisklassen under 12.000,-
- Ingen problemer med betragningsvinkel.
- Bedre sort og kontrastforhold.
- Bedre lyd (ikke fantastisk, men noget bedre end ovennævnte).
- Mulighed for at tilslutte en ekstern USB harddisk, og derved har du en harddiskoptager.
- Fejlrate i den gode ende.
- Ingen problemer med opdateringshastighed, og "engleslør", som nogle (backlight) LED'er lider af.
- Panasonics menu-system er ganske overskueligt, samt LANGT hurtigere end Samsungs laaaaaangsomme menu.
Imod Panasonic:
- Højere strømforbrug (hvad der svarer til en isvaffel om måneden).
- Knap så tyndt som Samsung.
- Ikke så pænt designmæssigt (dog kan jeg godt li' den koksgrå udgave. Derudover er plastikkvaliteten akkurat lige så tarvelig hos Samsung).
Nej, jeg er på ingen måde plasma-fanatiker, men derimod tilhænger af korrekt billedgengivelse!
M.v.h.
|
||
![]() |
||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
|
@ Henrik B: Nej, Hummelmoses indlæg er ikke irrelevant. Det første irrelevante indlæg kom allerede i indlæg nr. 2, hvor plasma blev foreslået, som værende det bedste til alt og alle. Prøv lige at tage et kig på din liste. Den er ikke objektiv overhovedet. Der er SÅ mange fejl i den, at det ligefrem er trist at læse. Jeg har hverken tid eller overskud til at kommentere dine fejl. Noget af det, du skriver, er decideret løgn.
Redigeret af PhDream - 16-Maj-2010 kl. 18:38 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |