Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:38 |
SLET!
Redigeret af PhDream - 16-Maj-2010 kl. 18:39
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:55 |
PhDream skrev:
@ Henrik B:
Nej, Hummelmoses indlæg er ikke irrelevant. Det første irrelevante indlæg kom allerede i indlæg nr. 2, hvor plasma blev foreslået, som værende det bedste til alt og alle.
|
Det jeg ofte falder over, det er hvordan folk mener at diverse fora er "fredet" på den ene eller anden måde. For mit vedkommende, benytter jeg hurtigoversigterne på forsiden, med mest læste/nyeste emner. Det gør jeg for 98% vedkommende. Jeg lægger deraf praktisk talt aldrig mærke til, i hvilken SUB-forum emnet ligger. Det sker ofte først, når LCD-fanatikerne begynder at skyde med skarpt, fordi deres "hellig ko" er under beskydning.
PhDream skrev:
Jeg tror, at TS mener bedste LCD-tv til prisen, og ikke alle tv. Der er vel en grund til, at han har oprettet tråden i LCD-forummet. |
Det kunne man mene - ud fra den oprindelig post. Men netop det seneste udsagn om, at han går efter bedste billedkvalitet. (Hvem er i øvrigt TS?).
PhDream skrev:
Prøv lige at tage et kig på din liste. Den er ikke objektiv overhovedet. Der er SÅ mange fejl i den, at det ligefrem er trist at læse. Jeg har hverken tid eller overskud til at kommentere dine fejl. Noget af det, du skriver, er decideret løgn. |
Jow, jow, øs da endelig af din viden....
M.v.h.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:56 |
PhDream skrev:
@ Henrik B:
Nej, Hummelmoses indlæg er ikke irrelevant. Det første irrelevante indlæg kom allerede i indlæg nr. 2, hvor plasma blev foreslået, som værende det bedste til alt og alle.
|
- i så fald er det oprindelige inlæg nr 2 blevet slettet . .? ! 
Men jeg tror du har ret i at trådstarter prioriterer teknologi frem for noget andet. Og i så fald ville jeg vælge et Sony Z5500 hvis det holder prisloftet . Jeg er af den opfattelse at nævnte model har bedre deinterlacer og 200hz teknologi end noget fra Samsung ( - til prisen)
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:00 |
Enig! Vil man have LCD, ville jeg personligt også gå efter en Sony....
M.v.h.
|
 |
PhDream
Guld medlem
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:28 |
Lennon skrev:
PhDream skrev:
@ Henrik B:
|
- i så fald er det oprindelige inlæg nr 2 blevet slettet . .? ! 
Men jeg tror du har ret i at trådstarter prioriterer teknologi frem for noget andet. Og i så fald ville jeg vælge et Sony Z5500 hvis det holder prisloftet . Jeg er af den opfattelse at nævnte model har bedre deinterlacer og 200hz teknologi end noget fra Samsung ( - til prisen)
|
Det er der stadig, og det er faktisk dit indlæg, Lennon. 
TS spørger hvilket af de nævnte tv ville passe bedst til hans behov. Alle de nævnte var som bekendt LCD/LED.
Det næste indlæg, der følger, er dit, hvor der står noget i stil med, at han skal vælge plasma, for det vil give det bedste billede til hans behov.
Jeg har personligt erfaring med Samsungs LCD, og er temmelig imponeret af C-serien, hvor de har oppet sig ift. sidste års B-serie, som faktisk var nogle af de bedste LCD på markedet. Sortniveauet er bedre end de fleste plasma, hvilket betyder, at plasma-fanatikere ikke længere kan bruge det argument til at vælge plasma frem for LCD. Skærmens homogenitet er perfekt, dvs. ingen clouding eller backlight bleed, og det endda på en 55" skærm, af den "gamle" LED-art. Endnu et argument for at vælge plasma er tabt. Menuerne er hurtigere, fjernbetjeningen mere brugervenlig og responsiv. Betragtningsvinklerne er forbedrede ift. farver, mens de er på samme niveau ift. kontrast. Og så slipper man endda for de velkendte plasma-problemer, som Henrik B. ikke nævnte: banding, retention (man kan bruge skærmen MED DET SAMME, og behøver ikke vente flere hundrede timer på det ene og det andet), plasma-buzz, evt. faldende sort-niveau, plasma-flimmer, farvestik.
|
 |
Vistrup
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:38 |
At du har set een skærm uden black light bleeding betyder jo ikke at hele LCD universet er fri for dette problem. Eller serien for den sags skyld. Ligesom en enkelt plasma skærm uden retention, ikke betyder at alle plasma skærme er fri for dette. Sort niveauet er godt på visse LCD/LED skærme. ENIG! Det går bare typisk ud over resten af billedet, så det syntes jeg ikke man kan bruge til så meget. Plasma buzz mener jeg også er ret misforstået da jeg ikke mener det er tilknyttet teknologien?! Det er der hvert fald også på mange LCD skærme, de to jeg har haft inklusiv. At man ikke kan bruge en plasma skærm med det samme man slår den til er også noget fis - Det har jeg gjort med mine to uden problemer og det samme de gamle. Og de passer bestemt ikke på mht. logoer osv.
:)
Redigeret af Vistrup - 16-Maj-2010 kl. 19:46
|
LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:42 |
M.v.h.
|
 |
voegel
Bruger
Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 120
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 22:46 |
Wow. Det var vist en fejl at spørge herinde.
Må nok indrømme at jeg er væsentlig mere forvirret nu, end jeg var før jeg startede tråden :)
|
Samsung LE46A966
Pioneer VSX-921
Jamo S606 HC3 sæt
Popbox V8
D-link DNS-323 nas with funplug
D-link dir-655 XTREME N router
Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 22:56 |
Det er egentlig ikke så kompliceret - men alt er et spørgsmål om prioritering:
- Billedkvalitet (betyder naturtro billedkvalitet noget)?
- Lyd?
- Hvordan skal TV'et bruges - Alm. TV, Film (Blu-Ray?), spil, PC m.v.?
- Udseende?
- Strømforbrug?
- Størrelse?
- Hvordan sidder man i forhold til TV'ets placering?
- Pris?
- M.v.
Du kan jo prøve at sætte procenter på, hvilke kriterier der betyder mest - og hvor meget - og så begynde at kigge, når disse ting ligger fast. Det er bl.a. derfor man går til seriøse forhandlere og får råd og vejledning. "Herinde" vil du ofte blive forvirret på et højere plan, eftersom de fleste vil foreslå netop det de selv har hængende på væggen (danskere indrømmer sjældent at de ikke har købt det bedste - så hellere miste en arm). 
M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 16-Maj-2010 kl. 22:57
|
 |
PhDream
Guld medlem
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 23:21 |
Henrik B. skrev:
"Herinde" vil du ofte blive forvirret på et højere plan, eftersom de fleste vil foreslå netop det de selv har hængende på væggen (danskere indrømmer sjældent at de ikke har købt det bedste - så hellere miste en arm).
M.v.h.
|
DET kan vi blive enige om; Gud forbyde, at man indrømmede, at der er noget galt med ens udstyr. 
|
 |
voegel
Bruger
Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 120
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 23:37 |
Hehe. Det er egentlig meget simpelt. Vil godt have en lækker billedkvalitet med høj kontrast.
Lyd er fuldstændig underordnet da alt kører gennem surround reciever
Tv'et skal bruges til: Digital tv, Streame bluray og dvd fra min popcorn hour, Spille lidt wii og xbox når søsters unger er her.
Udseende er ikke så vigtigt, da jeg synes de alle ligner hinanden idag, på nær samsungs der er lidt pænere.
Strømforbrug er også underordnet, meeeen, vil da godt under 200watt, så det bliver mindre end den jeg har nu.
Størrelsen skal op på 46" min.
Man sidder direkte foran tv'et og meget tæt på direkte. Prisen skal under 9000kr.
|
Samsung LE46A966
Pioneer VSX-921
Jamo S606 HC3 sæt
Popbox V8
D-link DNS-323 nas with funplug
D-link dir-655 XTREME N router
Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 17-Maj-2010 kl. 00:02 |
Ok.
Når nu billedkvalitet er så vigtig, så vil jeg tillade mig at tilslutte mig de øvrige, som foreslår en Panasonic TX-P46G20 (jep, det ér en plasma).
Når du nævner at du ønsker et TV med høj kontrast, tager du så måske fejl af, hvor meget billedet "lyser", eller hvor "skarp" det syner? Dette er nemlig ikke hvad du kan læse ud af producenternes kontrasttal. Rent faktisk lyver samtlige producenter, når det gælder kontrastal. I dag skrives de i millioner-til-én. Det reelle målbare kontrasttal ligger oftest i omegnen af et par tusinde til én. Under alle omstændigheder under 10.000:1.
Det kontrasttallet fortæller, er hvor god en skærm er til at lave nuancer - specielt i det mørke område. Ofte kigger folk på, hvor sort et TV kan lave billedet. I skyndingen glemmer de, at alt der er mørkere end en skygge i en film, drukner og bliver helt sort. ALtså, når du f.eks. ser en film med mange mørke scener, vil de synes som om alt bare er sort plamager. På f.eks. LCD-skærme vil dette indtryk kraftigt forstærkes, når man sidder lidt skævt for TV'et (ofte bliver fladerne ovenikøbet blålige/violette). Hér har plasma én af sine styrker.
M.h.t. strømforbrug har bl.a. flatpanels.dk testet 50" udgaven af det nævnte Panasonic, og de får med så naturlige billedindstillinger så muligt, et målt strømforbrug på 189 Watt. En 46" vil derfor ligge i omegnen af 170 Watt.
46" G20 kan du lige netop få for dit budget:
Det er sågar hos et Panasonic Center, hvor det ikke er parallelimport, du får 0-pixelfejl garanti, og hvis du melder dig ind i Panasonic Center Club (gratis), får du 30 mdr. garanti.
Min klare anbefaling, når det gælder bedst mulig billedkvalitet for pengene, er altså Panasonic'en.
M.v.h.
|
 |