recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV skal erstatte min Panasonic PZ 85?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket TV skal erstatte min Panasonic PZ 85?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket TV skal erstatte min Panasonic PZ 85?
    Sendt: 24-April-2016 kl. 07:56
Siden jeg for mange år siden købte mit PZ85 har jeg ikke rigtigt fulgt med på markedet og står nu derfor næsten på bar bund når jeg skal kigge efter et nyt TV og søger derfor jeres hjælp.
Grunden til, at jeg ikke har skiftet endnu er, at jeg indtil videre ikke har set et nyt TV, der har lige så behagelige farver, men jeg bliver nød til at skifte - om ikke for andet, så for at slippe for blæserlyden på mit plasma, som nu er blevet ret uudholdeligt.

Jeg skal huske at nævne, at jeg spiller en del på PS4 så derfor skal input lag og display lag helst være i orden. Budgettet skal helst være maks. 15.000 kr.

Jeg har kigget på LG 55UH850 (https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskarms-tv/lg-55uh850vaen-55-led-tv/p-255146/) som ser ud til at være et godt bud, men vil gerne høre forslag til alternativer og eventuelt om der er nye modeller på vej som betyder, at jeg burde vente?

BORING!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 09:45
Hvis du går op i billedkvalitet, og betjeningshastighed, så vælg det nye Panasonic 750!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 09:52
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 15:50
Ja, Panasonic har jeg også tænkt på, men mangler at se dem performe live - jeg må en smut i Panasonic Center snart.

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 15:51
44 ms input lag. Måtte gerne være en anelse mindre, men det går nok...

BORING!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 12:24
UH850 har IPS LCD-panel, så billedmæssigt vil du skulle forberede dig på, at den har lidt svagt sortniveau (men brede betragtningsvinkler).

Vi har haft DX750 stående på redaktionen i noget tid. Fint tv. En fuld test er på vej. Kan bekræfte input lag. Vi målte det til 45 ms.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 19:10
Glæder mig til at læse hvad I synes - og hvordan I kalibrerede den. I må meget gerne teste den grundigt med en spilkonsol hvis I får tid til det. 
Hvor meget skal man egentlig lægge i, at panelet er 8 bit? Anmeldelserne siger jo, at den leverer alligevel, så det skal jeg nok ikke tænke så meget på, selvom jeg troede, tiden var moden til 10 bit?

Jeg var meget begejstret for LGs styrestystem, både fart og design var ret godt - og jeg har svært ved at tro, at Panasonics Firefox er bedre - men det er nok pga. fordommene fra Panas plasmaer, der mildest talt ikke er gode eller hurtige i menuerne. Der er sket en del på den front siden jeg købte min PZ85 - heldigvis.

Sjovt, at du nævner betragtningsvinklen som god, for mit indtryk af det var ikke god, dog skyldes det nok igen, at jeg sammenligner med min plasma.

BORING!
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 20:34
Hvornår regner du med at testen kommer Embarrassed
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu