recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV til max.10.000 vil I anbefale?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket TV til max.10.000 vil I anbefale?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 19:23
Seatrout!

Da dine forældre ser DK4, kan jeg regne ud at de abonnerer hos Canal Digital. Umiddelbart forstår jeg ikke, hvad de bruger den analoge antennemodtagelse til, da alle dansk public servive-kanaler sendes af Canal Digital.

For nylig hjalp jeg en ven med abonnement hos Canal Digital. Ved en kanalsøgning fik jeg fat i modtagelsen af en række kanaler der manglede, bl.a. TV2 og alle TV2's lokalstationer.

Resultatet var at TV2 og andre kanaler nu kunne ses i meget bedre kvalitet end via egen antenne.

N.B.! Da dine forældre er glade for DK4, og derfor må fortsætte hos Canal Digital (Boxer TV vil ikke sende DK4), bør du måske se efter et tv med DVB-S2-tuner. Derved bliver boksen fra Canal Digital overflødig. Men så får man jo en udgift til et Conax CA-modul.

Redigeret af Vilhelm - 09-August-2009 kl. 19:40
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Seatrout Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Seatrout!

Da dine forældre ser DK4, kan jeg regne ud at de abonnerer hos Canal Digital. Umiddelbart forstår jeg ikke, hvad de bruger den analoge antennemodtagelse til, da alle dansk public servive-kanaler sendes af Canal Digital.

For nylig hjalp jeg en ven med abonnement hos Canal Digital. Ved en kanalsøgning fik jeg fat i modtagelsen af en række kanaler der manglede, bl.a. TV2 og alle TV2's lokalstationer.

Resultatet var at TV2 og andre kanaler nu kunne ses i meget bedre kvalitet end via egen antenne.

N.B.! Da dine forældre er glade for DK4, og derfor må fortsætte hos Canal Digital (Boxer TV vil ikke sende DK4), bør du måske se efter et tv med DVB-S2-tuner. Derved bliver boksen fra Canal Digital overflødig. Men så får man jo en udgift til et Conax CA-modul.

Uha........det burde jeg sikkert........hvilke modeller fra panasonic kan det?
Mvh.
Michael L

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Seatrout Seatrout skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Seatrout!

Uha........det burde jeg sikkert........hvilke modeller fra panasonic kan det?
Mvh.
Michael L

Det er kun V10 og G15 der har indbygget DVB-S tuner. Hvilken box fra CD har dine forældre ? - hvis de har en model med harddisk vil de muligheder dette giver for optagelse/timeshift osv forsvinde hvis de dropper boxen til fordel for en indbygget tuner i TV'et.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 12:27

Jeg ville da anbefale dem et X10Y.

De lyder ikke ligefrem som skærmentusiaster, så henset til pris/kvalitet ville X10 efter min mening være et godt valg, der er jo ingen grund til at betale for noget som de ikke bruger alligevel.

Hvis de kun skal se tv via satellit (og have en boks), kunne du spørge om de ville købe din PX80 til en fornuftig pris og så kunne du købe en X10

Derudover har PX80 aldrig været Boxer godkendt. Så hvis du har set den med Boxer klistermærke på er det fordi forhandleren har snydt/fejlplaceret dem!

Så i øvrigt Pana 42G10 til 7800kr i Bilka for nogle dage siden...

Redigeret af thor-thor - 11-August-2009 kl. 12:34
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Jeg ville da anbefale dem et X10Y.

De lyder ikke ligefrem som skærmentusiaster, så henset til pris/kvalitet ville X10 efter min mening være et godt valg, der er jo ingen grund til at betale for noget som de ikke bruger alligevel.

Hvis de kun skal se tv via satellit (og have en boks), kunne du spørge om de ville købe din PX80 til en fornuftig pris og så kunne du købe en X10

Derudover har PX80 aldrig været Boxer godkendt. Så hvis du har set den med Boxer klistermærke på er det fordi forhandleren har snydt/fejlplaceret dem!

Så i øvrigt Pana 42G10 til 7800kr i Bilka for nogle dage siden...

Så er det sket.....de fik et godt tilbud hos deres lokale forhandler. De køber en x10 42".........og fik en samlet pris for levering, opsætning og indstilling i deres egen stue for i alt 6400 kr(rimelig pris syntes jeg ifht. til de online priser, jeg har set).......Han sagde at det var "efterfølgeren" til PX80 ......og at det var rigeligt til deres behov......og når plasma skærmen alligevel gik istykker efter 5 - 10 år........så var det et fornuftigt tv at købe for dem. Iøvrigt kanon billeder sagde min far. Han syntes at det gav klart bedre billeder end min PX80, som han tit har stået og savle over..... så thor-thor......jeg tror sgu det bliver vanskeligt nu, at få indgået en handel med dem omkring deres og mit tv......Men jeg kan da gøre forsøget
Mange tak for hjælpen til alle herinde....omend det ikke blev nogle af jeres foreslag, som de købte.
Mvh.
Michael L.

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 18:02

Det er helt sikkert et fint valg , tillykke med det....Husk at det skal indstilles korrekt , det har meget at sige. Men der er en del herinde med et X10 som kan hjælpe....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2009 kl. 20:52
Ok.........tak for det..........Jeg vil vende tilbage, når de har fået sat det op.
Endnu engang mange tak.
Mvh.
Michael L.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu