recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV til max. 5000,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket TV til max. 5000,-

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Marts-2010
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mercu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket TV til max. 5000,-
    Sendt: 25-December-2014 kl. 12:04
Jeg står og påtænker at opgradere mit efterhånden 6-7 år gamle 32' Samsung TV, til noget større og lidt mere moderne. 

Da jeg ikke ser vanvittigt meget TV, og egentligt primært bruger det til lidt film i weekenderne, og lidt Playstation 4 ønsker jeg ikke at bruge en formue på det. 

Størrelsesmæssigt snakker vi 40' til 46'. 

Jeg har kigget lidt forskelligt og fundet følgende, som jeg dog ikke ved om er gode valg:

1) Philips 40PUS6809 - har UHD, men vist ikke HDMI 2.0 jeg tænker dog man kan løse dette ved køb af en box/adapter?

2) Sony KDL48W605B - giver flere tommer, er lidt billigere, men har ikke UHD

Jeg er ikke fastlåst på noget specielt mærke, men ønsker bare at få et fornuftigt TV og helst det bedst mulige TV inden for mit budget. Det må gerne være lidt fremtidssikret, hvilket er årsagen til at jeg overvejer et UHD TV. 

Jeg er klar over det ikke bliver verdens bedste TV, og det har jeg det fint med, - bare det lever op til de øvrige krav. 

Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 12:33

Det er tosset at købe UHD lige nu, der er jo ikke meget det kan bruges til, og slet ikke et til de billige penge, så hold dig til almindeligt HD, Samsung har modeller i den prisklasse.
Det Philips du skriver om har ikke USB 2.0, så ingen mulighed for tilslutning af UHD kilder, det har ikke HEVC, så heller ikke Netflix UHD. Det eneste UHD der er ved det er panelet, og det kan ikke udnyttes til andet end Upscaling af TV udsendelser og fra externe kilder.

Redigeret af Radiomanden - 25-December-2014 kl. 12:49
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 14:27
Hi-Fi Klubben har i dette katalog tilbud på Sony KDL W828BB i 50" til en pris på kr. 4.999,-, hvis du kan klemme det ind derhjemme. Det er godt nok billigt.

http://ipaper.hifiklubben.dk/Minikataloger/hfk_fed_lyd_til_oprydningspris/ på side 13.

Det er veltestet, fx:

http://www.lydogbillede.dk/test/sony-kdl-50w805bbn/

og

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1399291728

Ovenstående testede tv ved Lyd & Billede i 8XX-serien har færre features end 828, men er ellers sammenligneligt på billedkvaliteten. Recorder-brugeren Nagash har for nylig købt 828-modellen til et familiemedlem og udtrykker tilfredshed dermed. Nagash's tråd derom.

Alternativt i en lidt mindre skærmstørrelse er der Panasonic 600-serien, hvor skærmene til og med 640 har et VA-panel, der giver dybere sortniveau billede med lidt begrænsninger på betragtningsvinklen, hvor 650-modellen har et IPS-panel, der giver mindre sortniveau, men med bredere betragtningsvinkler, hvis der er flere samlet om fjerneren. Sony i 8XX-serien har i øvrigt også et VA-panel.

Test af Panasonic-tv i 600-serien med VA-panel ved flatpanels.dk.

http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1402041430

Begge tv har fået udmærkede tests her og der som anført, også udenlands, så uanset om du måtte vælge det ene eller det andet, går du ikke helt galt i byen.

Her er et link til pricerunner.dk og en oversigt over forskellige Panasonic-modeller, priser og størrelser. Y-modellerne plejer at være til det danske marked. Om det har nogen forskel at købe en E-model til det europæiske marked, kan andre nok byde ind med.

http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?man_id=17

Jeg har selv en plasma VT60Y-model og skulle jeg vælge tv i morgen, ville jeg ret sikkert vælge Full-HD igen, da jeg ikke synes, at der er nok 4K-indhold i øjeblikket. Ellers er der dog interessante 4K-modeller fra Sony fra ca. 9.000 (Edit: 7.999,- da Fona har udsalg) og ca. 14.000 fra Panasonic.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 25-December-2014 kl. 17:06
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 16:33
Jeg kan lige tilføje, at selvom Sony 8xx serien er med VA-panel, så har det faktisk ret flotte betragtningsvinkler. Jeg tjekkede det efter jeg hang det op hos svigerfar. Det var ret meget man skulle ud til siderne, før det blev træls at kigge på. Man kan sagtens sidde en hel sofarække plus en lænestol på hver side, uden nogen får udvaskede farver eller lignende.
Det er selvfølgelig ikke som på et plasma, hvor du nærmest først får ødelagt billedet, når du kommer helt over på siden af det, og det simpelthen er rammen der blokerer billedet. Men mindre kan vel også gøre det :)

Redigeret af Nagash - 25-December-2014 kl. 16:38
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu