Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 09:52 |
Letten skrev:
Ampro skrev:
Hej
Jeg overvejer at skifte mit gamle crappy 32" LCD tv ud, og jeg har været rigtig tæt på at købe et Pioneer KRP- 500A (skulle efter sigende være det bedste), men nu er jeg alligevel blevet lidt tøvende.
Efter hvad jeg har læst herinde og andre steder, så er der nok ikke meget tvivl om at Pioneer skærmen vil give mig det bedste billede lige nu. Men hvis man nu skulle tage andre kvaliteter/funktioner med i sine overvejelser (kunne være skærmens tykkelse, design, lyd, mulighed for 3D osv.), er der så noget på vej som bør få en til at stoppe op vente lidt?
mvh |
Så skal der vist lige lidt modvægt ind overfor Pioneer menigheden
Jeg har netop været i samme overvejelser.
Jeg synes udviklingen går ekstremt hurtigt lige nu, det taler i mine øjne for at man ikke render ud og bløder mange tusinde kroner for toppen-af-poppen. Det bliver hurtigt forældet.
Vi har derfor besluttet at vente med at købe det store luksus-husalter og i stedet købt et 40" i mellem segmentet, vel vidende at det skal kunne bruges et andet sted i huset inden for 1-2 år (alrum eller børneværelse).
Der blev derfor taget hensyn til at det skulle have indbygget dvb-c (gider ikke boks), velegnet til lyse rum, lavt strømforbrug, ingen blæserstøj/buzz, få refleksioner, rimelig lyd.
Valget faldt på et Sony KDL-40W5500 som vi mener opfylder formålet. Havde kigget på LED modellerne da de pga. tykkelsen lidt bedre kunne gøre sig andre steder i huset. Men merprisen var for stor synes jeg.
Ser med spænding frem til CES i januar.
 | Der går for lang tid inden OLED kommer op i størrelse og der bliver styr på farverne m.m. LCD med eller uden LED baggrundsbelysning er vel ved at nå grænsen. Så er der kun Plasma tilbage og det kan jo tænkes at Panasonic kommer op på Pio niveau inden for 1-2 år. Så mit bud er at der ikke er et TV der kan matche mit nye KRP500A isf kalibreret før 2012. Men det kan jo være jeg tager fejl.  EDIT: Her taler jeg kun om billedkvalitet, for det er det jeg går mest op i.
Redigeret af SVP03 - 16-September-2009 kl. 09:54
|
SVP03
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 09:53 |
Letten skrev:
Ampro skrev:
Hej
Jeg overvejer at skifte mit gamle crappy 32" LCD tv ud, og jeg har været rigtig tæt på at købe et Pioneer KRP- 500A (skulle efter sigende være det bedste), men nu er jeg alligevel blevet lidt tøvende.
Efter hvad jeg har læst herinde og andre steder, så er der nok ikke meget tvivl om at Pioneer skærmen vil give mig det bedste billede lige nu. Men hvis man nu skulle tage andre kvaliteter/funktioner med i sine overvejelser (kunne være skærmens tykkelse, design, lyd, mulighed for 3D osv.), er der så noget på vej som bør få en til at stoppe op vente lidt?
mvh |
Så skal der vist lige lidt modvægt ind overfor Pioneer menigheden
Jeg har netop været i samme overvejelser.
Jeg synes udviklingen går ekstremt hurtigt lige nu, det taler i mine øjne for at man ikke render ud og bløder mange tusinde kroner for toppen-af-poppen. Det bliver hurtigt forældet.
Vi har derfor besluttet at vente med at købe det store luksus-husalter og i stedet købt et 40" i mellem segmentet, vel vidende at det skal kunne bruges et andet sted i huset inden for 1-2 år (alrum eller børneværelse).
Der blev derfor taget hensyn til at det skulle have indbygget dvb-c (gider ikke boks), velegnet til lyse rum, lavt strømforbrug, ingen blæserstøj/buzz, få refleksioner, rimelig lyd.
Valget faldt på et Sony KDL-40W5500 som vi mener opfylder formålet. Havde kigget på LED modellerne da de pga. tykkelsen lidt bedre kunne gøre sig andre steder i huset. Men merprisen var for stor synes jeg.
Ser med spænding frem til CES i januar.
 |
Udviklingen er da ikke specielt hurtig i øjeblikket. Sådan har det jo været de sidste mange år. Hvis nu du venter et år eller 2 med det store luksus alter, ja så er der jo noget nyt og bedre på vej.
|
 |
Gaco
Bruger
Oprettet: 13-December-2007
Point: 95
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 10:42 |
Venter på Samsung B8500, Samsungs første backlit LED med local dimming. Det velkendte og super lækre Crystal design fra deres LED serier, 4 cm tykt (hvilket imponerende nok kun er 1cm tykkere end deres nuværende edgelit LED) og efter sigende et af de bedste billeder på noget HDTV i dag. Ganske enkelt lyder det som det tætteste man kommer på det perfekte TV inden OLED ankommer (medmindre man vil vente på noget af de der trådløse 1080p WIFI gøgl og det skulle betyde meget for én. Jeg holder mig bare til HDMI kabler :))
Og i lyset af, at OLED i ordentlige størrelser og til menneskelige priser stadig med al sandsynlighed er 4-5 år væk medmindre der kommer et uventet forskningsgennembrud, er det slet ikke noget jeg tænker på.
B8500 har lige været udstillet på CEDIA Expo 2009 i Atlanta, nogle reaktioner kan læses på nogle af de sidste sider i denne tråd: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1166956 - jeg har indtil videre set to entusiaster kalde dens sortgengivelse mindst ligeså god som Pioneer Kuro's, og en af dem foretrækker direkte B8500's billede fremfor Kuros selvom han længe har været pro plasma. Det kan da ikke andet end at sende forventninger meget højt! :)
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 10:57 |
Hvis vi venter længe nok, omkring 5 år og frem, så ville vi nok se 3D, 4K tv, nok bygge på OLED, og næste generation af BD afspiller ville så småt også dukke op, også med 3D og 4K, vi har jo idag HDMI 1.4 som jo bla. kan bruges til 3D og 4K  Husk at BD let kan videreudviklet til 4K, da der er udviklet BD disk der let kan rumme 4K. Og i biografer ville vi begynde at se film i 23K. Plus til hjemmebrug ville der komme 3D, 4K video kamera, tro at til næst år begynde de første 3D HD hjemme video kamera at komme på marked.
|
 |
Ampro
Bruger
Oprettet: 22-Juli-2008
Point: 75
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 11:42 |
Nogen der ved hvornår Samsung B8500 kommer til DK? Og hvad
med priser?
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 11:48 |
personligt har jeg grådigheden sat i bero med min Z3000 projektor, så venter stadig med at få det ENORMT gamle M86 skiftet ud, til der kommer noget der spiller rent design mæssigt, LED hjælper en del på det.
håber der kommer en LOEWE udgave med noget backlight LED i en tynd udgave, da mit stue tv, hovedsageligt bliver til alm tv kiggeri og en enkelt sports event i tide og utide.
LOEWE er måske ikke sikkert, men et eller andet der bare ser knald godt ud, når det også står slukket, vil gerne slippe for kabler på bordet, så kunne jeg få det med en boks der har trådsløs HDMI til skærmen, og noget på 3cm eller tyndere, så tror jeg at der vil jeg begynde at tænke over det.
Så er egentligt lidt kold over alt billed kvalitets forbedringen, selvf. er det positivt, men til lidt baggrundstøj og nyhederne, så er jeg kold over det står som var det real life, eller farvene er lidt off og pixeleret.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 11:50 |
det kan vel ikke komme bag på nogen at en 8500 sortgengivelse mindst ligeså god som Pioneer Kuro's. en sony x4500 med rgb led er da lige så god som kuro til sort, den har været på markedet længe. Det er jeg mere spændt om samsung kan slå en x4500 model. et led vil alligevel ikke kunne give samme billede som en plasma. hvad man så foretrækkker er op til en selv. OLED er fremtiden og det kan ikke hurtig nok
Redigeret af xcardman - 16-September-2009 kl. 11:57
|
 |
frugt
Ny bruger
Oprettet: 16-September-2009
Point: 17
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 12:06 |
Jeg venter på samsung b8500 eller Philips 9704 i 46t.Hvad for et er best ?
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 12:10 |
lahan skrev:
Udviklingen er da ikke specielt hurtig i
øjeblikket. Sådan har det jo været de sidste mange år.
Hvis nu du venter et år eller 2 med det store luksus
alter, ja så er der jo noget nyt og bedre på vej. |
Der er vi så ikke enige.
Siden fremkomsten af flade TV har der været en lang
årrække periode med fokus på at forbedre selve
billedteknologien, støt og roligt år efter år. Den
udvikling går langsommere og langsommere, forbedringerne
bliver mindre og mindre. Et KRP-500 bliver ikke jordet på
2D billedkvalitet om 5 år.
Men der er andre områder hvor den vil virke forældet.
Lige nu sker der rigtig meget på områder som, internet-
adgang, multimedie adgang, understøttelse af formater, 3D
etc.. Det er altsammen forholdsvis nyt og standarderne er
uklare. Det vil nok tage lidt tid før det falder til ro.
Selv om producenterne gerne vil have os til at købe nyt
TV hvert andet år, så tror jeg at teknologien vil falde
til ro igen på et tidspunkt, ligesom man har set med
recordere.
Så kan man diskutere hvad man skal med alle disse
udenomsting (ikke billede), personligt går jeg ikke vildt
meget op i det. Jeg ville da gerne købe et TV med en
billedkvalitet som pioneer KRP-500, hvis bare det kostede
omkring 10.000 (inkl. højt. og fod), brugte 1/3 i strøm,
vejede en 1/3, ikke støjede.
|
 |
TBC1
Guld medlem
Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2049
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 14:44 |
Jeg venter ikke på noget lige for tiden. Jeg har ikke længere noget TV som jeg bruger til fjernsyn, DVD og BD mv.
OK, jeg har en 42" LCD fladskærm helt uden signalbehandling, som jeg udelukkende bruger som computermonitor på skrivebordet), og så en D-ILA projector som jeg bruger til DVB-s2+t, DVD, BD, HDPC og PS3 mv. Jeg finder personligt LCD ret uegnet til videomateriale grundet den svage native kontrast, og jeg kan blive helt hysterisk over auto dimming og dynamisk kontrast ...Så det er ikke en farbar vej for mig, som det meget vel kan være for andre.
Hvis jeg f.eks fik ændret mine forhold så projector setup'et ikke længere kunne lade sig gøre, eller jeg skulle have TV i yderligere rum, og jeg derfor bare skulle have fingerne i et egentligt tv igen, så ville strategien hvis jeg ret hurtigt skulle have fat i et tv, lige nu og her, være at få fingerne i et Pioneer KRP 600M, eller også at ville jeg vente de mange år endnu det tager før OLED (eller anden bedre teknologi med ordentlig native kontrast) modnes, får farverne på plads og kommer i minimum 60" til menneskepenge.
Så det er vel det nærmeste jeg kan komme på "hvad TV jeg venter på", selv om det måske er lidt søgt at sige at jeg ligefrem venter på det, idet det vel er mere rigtig at sige at jeg generelt mere går og lurer på nye projektor modeller fra år til år.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 14:46 |
Sschmidt skrev:
Hvad er prissedlen på sådan én? En halv million kan vel ikke gøre det - for ikke at tale om det rum der skal til for at udnytte den . |
Jeg har ikke den præcise pris, men omkring en halv mille skulle være nok til to Lumis, jo... Hvor meget ekstra 3D styringen så koster ved jeg ikke (endnu). Det nye i Sim2's løsning er at det er en komplet færdig pakke der kan købes, det skal ikke (nødvendigvis) custom-tilpasses til den enkelte installation. Og fordi det fungerer ved at bruge begge projektorer ved 3D og kun den ene ved 2D, så sker det 100% uden tab af 2D kvalitet. ...men ja, det er legetøj for de dyre drenge.
Sschmidt skrev:
Jeg så de også havde lavet en HOST version, af C3X Lumis, således man kan få alt sit grej pakket langt væk fra biffen, uden at bekymre sig om et langt HDMI-træk. Op til 250 meter!
|
Det er faktisk ikke særligt nyt, det system har de brugt i mange år i deres top-serier. De 250 meter er selvfølgelig lidt akademisk, men i og med at det er fiberoptik, så gør det ikke den store tekniske forskel om man vil have et max på 50 eller 250 meter - så det er nok mest et spørgsmål om at understrege at uanset hvilket behov man måtte have, så er man ikke i nærheden af loftet.
|
 |
Sschmidt
Super bruger
Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 14:49 |
Rasmusdc skrev:
Så er egentligt lidt kold over alt billed kvalitets forbedringen, selvf. er det positivt, men til lidt baggrundstøj og nyhederne, så er jeg kold over det står som var det real life, eller farvene er lidt off og pixeleret. |
Der er vi så forskellige, åbenbart. Vi har lige købt et KRP-500A, som blev sat til PURE + drivemode 2 med det samme. Så sad vi og så noget fra vores HDD-recorder om aftenen, og jeg var ved at få pip af det sindsvagt overboostede rød den fremviste. Jeg tænkte at der måtte være en fejl på TV'et, eller at jeg måtte have husket komplet forkert ifht. hvor jeg tidligere har set Pio KRP. Men men men, så var det det gik op for mig at der var seperate indstillinger for hver indgang, så den indgang recorderen brugte stod stadig som out-of-the-box. Den blev også sat til PURE + drivemode 2, og så så tingene pludseligt markant bedre ud. Mit KRP i PURE mode er som jeg ville forvente mig af et TV. Jeg synes det er sørgeligt at ikke 95% af TV'ene står sådan når man pakker dem ud. Derfor falder jeg heller ikke på halen over vores Pioneer, tværtimod ånder jeg lettet op over at kunne holde ud at se på det. Det er langtfra et perfekt TV, men det kan bruges til daglig. Jeg tvivler på jeg ville gide at se på noget ringere. Og størrelsen? Tjaa, der er flere der udbryder, når de hører det er 50", at "SÅ KAN MAN DA OGSÅ SE DET, HVA!! ;-);-);-)". Næh, vi sidder 4½-5 meter fra TV'et, det må bestemt ikke være mindre. Skulle der bare lidt biograf-stemning over det, så bliver der indkøbt en projekter der kan oplyse et 120" lærred - dét er der nemlig lige plads til imellem fronthøjttalerne...
Min nabo har et Loewe og en bekendt har et Samsung Edge-LED. De ser kun godt ud med Pixar-film på, og selv dér står især Loewen med gale farver. Og så er der alle de andre. Engang imellem synes jeg det er morsomt at stoppe op i Bilka, og overhøre en familie diskutere om det ene eller andet TV dér viser det bedste billede. Folk kan i det mindste se der er forskel, men ænser ikke at ikke ét eneste af TV'ene formår at vise et tilnærmelsesvist korrekt farvet billede, uden fnidder og rykvis panorering. Det er sjovt at opleve en familiefar række armene op over at have fundet et TV der har "200 Hz" skrevet på spec-sheet'et, når han, hvis han brugte øjnene, tydeligt kan se at billedet flakker rundt i langt højere grad end på nabo-TV'et uden nogen refresh-rate angivelse. Folk går bare ikke op i den slags - det er ligegyldige detaljer for langt de fleste. Og det må man jo i virkeligheden bare respektere.
Så kan jeg til gengæld vaske bil så den ligner en million i mine øjne, og så kommer min svoger forbi og spørger om ikke snart bilen skal vaskes. Han er nemlig bilnørd :-)
Mvh Steen
|
 |