recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV venter i på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket TV venter i på?

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Letten

der er jo ingen som er i mod dit valg. Det er helt op til dig selv.

at vi andre priotere et pioneer meget højt er jo ikke dit problem.

Det bliver det alligevel på en måde, når man stadig mødes med "du er godt dum hvis du ikke køber et Pioneer" - attituden  (dette var en let overdrivelse).

Det ville godt nok være rart hvis vi kunne slippe af med den attitude, eller ihvertfald få den dæmpet lidt, men det kommer vel helt af sig selv med tiden

læs dog hvad jeg skriver

Letten

at vi andre priotere et pioneer meget højt er jo ikke dit problem. Et LED kan bare ikke levere det billede jeg ønsker så skal jeg vil heller ikke vente på et.

du kan jo allerede købe et sony x4500 som levere nogenlunde samme billedekvaltet som de nye samsung og phillips med local dimming.
ergo kan jeg ikke se noget fantastisk over de nye tv fra dem.
som også koster det samme som mit pio.

det handler også om hvad man priotere og ens pengepung.
Det er jo ikke kun tv. Det samme kan man sige om biler, der kommer en bedre model til næste år. Hvorfor skal jeg så give ca 300.000 kr brugt for den jeg har. Den er jo ikke meget værd i dag.
Men jeg gider heller ikke og kører i fiat panda

husk hvad trådstarter statede med at skrive nemlig en krp 500 og ikke en w5500.

utroligt af man blive en smule sur over det.

Der er netop ingen som skriver du skal have et pioneer. Er mit valg og ikke dit. Derfor er dit valg vel ikke dårligere.
jeg kan bare ikke leve med lcd tv og igen så skal jeg vil heller ikke vente på et

både en px80 og en sony w5500 er nogle fine tv, de opfylder bare ikke mine krav til billedekvaltet. Så har man vel også lov til at vælge noget andet.
Men igen køber jeg sikkert ikke noget tv før oled og sikkert en projektor løsning da det opfylder mine krav bedre til film.
OLED er fremtiden i min verden og så er den putte ud.

Redigeret af xcardman - 17-September-2009 kl. 09:39
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 09:54

Letten

Det bliver det alligevel på en måde, når man stadig mødes med "du er godt dum hvis du ikke køber et Pioneer" - attituden  (dette var en let overdrivelse).

Det ville godt nok være rart hvis vi kunne slippe af med den attitude, eller ihvertfald få den dæmpet lidt, men det kommer vel helt af sig selv med tiden

Synes nu bestemt ikke jeg prøvede at argumentere for at man skal købe et Pioneer nu, men derimod at vælge et produkt der opfylder ens krav fremfor at vælge en halv billig løsning.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 10:49
Det var heller ikke møntet på dig xcardman.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Letten

Synes nu bestemt ikke jeg prøvede at argumentere for at man skal købe et Pioneer nu, men derimod at vælge et produkt der opfylder ens krav fremfor at vælge en halv billig løsning.

Nej, men der kom alligevel sådan noget som det her

Oprindeligt skrevet af lennon lennon skrev:

Med HDTV i luften,og det bedste af det bedste Pioneer 50" TV til under 20k  - er det komplet hul i kasketten at vente på noget som helst

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 11:03

Jamen kikker man kun på billede kvalitet, så er der vel ingen grund til at vente.

Kikker man på øvrige features, hvilke i min verden er vigtigt, så findes der mange andre spændene produkter på markedet.

Men at vente, fordi der måske kommer noget nyt og spændene om 1 eller 2 år. Det giver jeg ikke meget for, medmindre økonomien spiller en stor rolle i ens tv køb.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jamen kikker man kun på billede kvalitet, så er der vel ingen grund til at vente.

Kikker man på øvrige features, hvilke i min verden er vigtigt, så findes der mange andre spændene produkter på markedet.

Men at vente, fordi der måske kommer noget nyt og spændene om 1 eller 2 år. Det giver jeg ikke meget for, medmindre økonomien spiller en stor rolle i ens tv køb.

Enig, god billedkvalitet fås allerede nu.

Det jeg ser frem til er at godt billede kombineres med "øvrige features" og der er jo ikke længe til CES i januar

Til top
Ampro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2008
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 11:34
Noget kunne desværre godt tyde på at Samsung B8500 godt kan
gå hen og blive forsinket (eller ihvertfald kun være
tilgængelig i lille antal). Og prisen kommer sgu nok til at
gøre ondt (list pris i US er omkring 4600 us$)
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 12:10
Venter egentlig bare på at se en demo af Samsungs nye 8500
serie med local dimming. Udover det venter jeg på at få råd
til et Lissau Identity lærred 108" og en Sanyo Z3000. Så
burde jeg være tilfreds nok en rum tid.

3D er en fed nok oplevelse i en 3D Bio, men finder ingen
interesse i et 3D setup derhjemme. Kommer nok på andre
tanker senere.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 13:58

Jeg ville ha været en masse fede oplevelser fattigere (VM 2006- EM 2008- OL2008 - HDTV CL nu  osv) hvis jeg havde humpet videre på mit "toppen af poppen" CRT - de sidste 3 år. Og det er efter min mening utopi at tro på nogen billedmæssig revulotion på CES ( - gætter på at trenden igen bliver tynd,tyndere, trådløs) , - eller at Pioneers billedkvalitet vil sive ned i produkter til den halve pris i løbet af et år ( - eller 3).Med mindre man har kendskab til en specifik model lige om hjørnet er der ingen grund til at vente . Brugbart 3D og OLED er så langt ude i fremtiden at i snildt kan slide et TV eller 2 op inden . .

Projektor er klart en federe oplevelse end et 50" TV. Men i langt de fleste hjem desværre ikke et alternativ . .    

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 14:47

Det er jo fantastisk som i elsker jeres Pioneer

Jeg ejer som tidligere nævnt i tråden ikke en Pioneer KRP skærm, eller nogen som helst anden Pioneer skærm. Hell, jeg ejer ingen gang selv et plasma tv, eller noget andet jeg benytter som TV (jeg har projektor). Men det forhindrer mig så ikke i lige som så mange andre, bl.a de seriøse anmeldere der har forstand på ISF, at anerkende at KRP modellerne er de bedste fladskærme der nogensinde er lavet til det ikke-professionelle hjemmepublikum.

Jeg er som du kan læse fra min deltagelse i andre tråde med på at andre der f.eks har markant lysforurening i deres seermiljø kan have grund til at købe et andet tv og også en anden teknologi, og det har jeg i de tilfælde så også rådet dem til. Men det skal for pokker da ikke forhindre mig at at påpege at KRP skærmene er de bedste fladskærms TV der endnu er lavet, når det nu engang evident af både iagtelser og målinger er tilfældet. Og ja, jeg har også selv set det, og yderligere anbefalet mine bedste venner at købe det. Det er der da for pokker intet tendiøst i at gøre, og det handler ikke som du insinuerer om selvbekræftigelse, da jeg slet ikke selv ejer et.

Redigeret af TBC1 - 17-September-2009 kl. 14:54
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Og det er efter min mening utopi at tro på nogen billedmæssig revulotion på CES ( - gætter på at trenden igen bliver tynd,tyndere, trådløs) , - eller at Pioneers billedkvalitet vil sive ned i produkter til den halve pris i løbet af et år ( - eller 3).

Hvis du læser hvad jeg har skrevet i denne tråd, så er vi alle enige om at et godt billede det kan man allerede få idag, det er på "øvrige features" udviklingen sker.

Nu gentager jeg mig selv: det er også det OP efterlyser kommentarer om.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg ville ha været en masse fede oplevelser fattigere (VM 2006- EM 2008- OL2008 - HDTV CL nu  osv) hvis jeg havde humpet videre på mit "toppen af poppen" CRT - de sidste 3 år. Og det er efter min mening utopi at tro på nogen billedmæssig revulotion på CES ( - gætter på at trenden igen bliver tynd,tyndere, trådløs) , - eller at Pioneers billedkvalitet vil sive ned i produkter til den halve pris i løbet af et år ( - eller 3).Med mindre man har kendskab til en specifik model lige om hjørnet er der ingen grund til at vente . Brugbart 3D og OLED er så langt ude i fremtiden at i snildt kan slide et TV eller 2 op inden . .

Yeah to that Hvorfor nogle er så fokuseret på "øvrige features" er mig en gåde. Hvad præcis er det for "andre kvaliteter/funktioner" (sakset fra det første indlæg) man mangler og savner og som tilsyneladende forhindrer een i at købe et nyt tv fordi disse "andre kvaliteter/funktioner" er altafgørende for det nye tv?

Mit tv skal kunne vises et fantastisk billede og det kan det, så derfor slog jeg til. Så nu nyder jeg som Lennon film på bd og sport i hd i forrygende kvalitet og kæmpeformat (60'' i mit tilfælde) mens andre åbenbart gerne forsætter med et 32'' crt og venter 2 - 3 - 4 på et tv der kan ................... ja - hvad skal det kunne? Det er det jeg spørger om.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu