recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Femerling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket TV?
    Sendt: 16-September-2007 kl. 18:12
Er kommet frem til disse modeller... Jeg er ikke så meget for Sharp'en fordi den er lidt i den dyre ende. Jeg er dog som i kan se mest for FullHD, men ved i virkeligheden ikke om jeg har behov for det, jeg skal bruge den til tilslutning af PC, PS3 og bluray/andet HD:

Samsung LE-M86-BD / Samsung LE-M87-BD

Toshiba 37X3000PG

Sharp XD1

Det må helst ikke koste over 10.000 så regner med en 37'', med hvad anbefaler I?

Redigeret af Femerling - 16-September-2007 kl. 18:13
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 19:48

Skal det være LCD?
For ellers ville jeg anbefale plasma. Enten Panasonic PX70 eller PX700...
Du kan få PX70 i 42" for omkring 10.000 kr.

Af dem du nævner, så ville jeg vælge Sharp, selvom det er det dyreste. Jeg har ikke set Toshibaen, så ved ikke hvordan billedet er.
Samsung er jeg ikke så meget til. Pænt og flot design, men af en eller anden grund bryder jeg mig ikke om billedet.
Det skal dog siges at en af mine venner lige har købt et samsung 46" LCD tv, som jeg syntes giver et rigtig flot billede. Jeg kan bare ikke huske hvad det er for en model. Men det slår ikke Sharpen IMO...

FULL HD, jeg ved ikke hvor meget man skal ligge i det lige PT. For SD materiale kræver nok en ordenlig upscaler før det bliver godt. Og på HD materiale, der ved jeg ærlig talt ikke om man kan se forskel på 720p og 1080p! Jeg kan i hvert fald ikke, med mindre jeg sidder RIGTIG tæt på skærmen, og det er nok bare noget jeg bilder mig ind.

Mange hilsner

Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 19:54

Det var da ufatteligt som jeg ikke kan gøre mine indlæg færdige, og kun bruge 1...
MEN, på

www.elcity.dk
www.flatscreencenter.se

Der kan du få Sharp XD1 37" og 42" til billige penge.
Det svenske firma leverer desuden gratis i DK. Og butikken ligger ikke så langt fra broen.
Jeg havde - i øvrigt - selv påtænkt mig at investerer i et Sharp XD1E, men købte et PX700 i stedet. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Som jeg kan læse udfra dit indlæg, så bruger jeg tv´et til det samme som dig!

/Simon

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 19:55

Hej Asklepios , hvis du har et PX700 kan du ikke se ægte FULL HD , din skærm kan modtage 1080p , som den så skalerer ned til din skærms opløsning...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 20:16
I know...
Ved godt det er fake...
Det jeg mente var at - jeg personligt - ikke mener der er den store forskel på 720p og 1080p hvis man så to TV ved siden af hinanden der viste hvert sit signal. Måske hvis vi snakker 46", 50" eller mere. Men nok ikke 37".
Det var bare der jeg ville hen...
Jeg stiller bare spørgsmålstegn ved begrebet FULL HD, når det ikke understøttes af andet end HD materiale!

Hilsen

Simon
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 20:21

Helt ok , du har ret man skal op i en stor størrelse , men opløsning siger ingenting om billed kvalitet , heldigvis

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Femerling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 20:39
Jeg er bare ikke så glad for plasma! Nok pga. deres fortid med burn-in og genskin. Har læst flere steder at man ikke skal bekymre sig om det, men det kan jeg nu ikke en gang lade være med når jeg investerer så mange penge i noget.
Jeg sætter stadig spørgsmålstegn ved om FullHD er pengene værd, jeg synes det er svært at gennemskue :P
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 21:06
Lige præcis Hopgreve...
Men de fleste nye LCD/Plasma tv, der viser 1080p/720p, er vel i sådan en kvalitet at man næsten ikke kan se forskel!?
Det jeg gik efter var udelukkende hvordan et SD/antenne signal så ud på skærmen. Og det vil jeg også mene ville være det bedste råd at give i dag...

Hilsen
Simon 
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 21:16
Køb Samsungen det er et kanon tv og jeg tillader mig at påstå det er det bedste af de nævnte.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
NIKKO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2007 kl. 21:51

Jeg har set en del tv på det seneste, og har aldrig være imponeret over Samsungs tv - især ved standard -tv. Mit indtryk er ,at især Samsung kræver et meget godt signal, ellers er der støj og uroligt billede.
Så Samsung ville jeg nok ikke vælge, men det er bare MINE indtryk.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu