|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Sivasli_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
![]() |
sorry det var dette tv jeg fik øje på
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 0609561870 |
|
![]() |
|
truehorses ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Hvorfor skriver du dog ikke bare modelnavnet....link virker jo ikke
|
|
truehorses
LG50PS7000 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Hans link har et mellemrum som først skal fjernes...
Her virker det: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 0609561870 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Der er så mange forskellige ting som gør det svært at tage en model og sammenligne med en anden medmindre begge modeller har været testet på ens måde imod hinanden. Generalt er plasma den teknologi med størst potentiale for det bedste billede, da den ikke skal overkomme så mange problemstillinger. Det er dog ikke det samme som at LCD er dårligt, der er bare nogle andre fejl som man skal tage stilling til om man kan leve med. Den første fejl som mange laver, har intet med de to typer at gøre. Men er istdet hvor meget FullHD betyder for de forskellige størrelser. På 40 tommer har FullHD ikke noget at sige hvis man sidder omkring 2 meter eller mere fra det, selv med gode øjne. Plasma er meget hurtigere i opdatering end LCD så derfor behøver producenterne ikke at opfinde alle mulige forskellige ting for at forbedre billedet der kommer fra panelet. På alle de LCD som jeg har set bliver græsset eksempelvis en smule eller meget udtværet når man ser en fodboldkamp. Selv et panel på 4 ms vil give det problem i større eller mindre grad. På et LCD har man også en betragningsvinkel at tage højde for som gør at man helst skal sidde lige for hvis farverne ikke skal ændre sig for meget. Derfor er de fleste LCD monteret på en drejefod, hvormod plasma ikke er det. Philips og Sharps tv er mere udsat for det end Sony/Samsung. Men det er stadig efter min mening et problem. Kigger man på plasma, så har man problemet som hedder plasmatrails og som mest ses ved en sort/hvid film. Det er phosforen i panelet som opretholder en ladning og som ofte ses i form af en anden farve med en smule slør, ved skift imellem lyst og mørkt. Nogle mennesker lægger mærke til plasmatrails og andre gør ikke. Plasma har også den ulempe at man kan få retension eller i få tilfælde permanent indbrænding. Det er dog ikke noget at være nervøs for, retension kan optræde hvis man har spillet i adskillige timer computerspil og har en pointtavle sidende og lyse i længere tid. Det ses måske svagt på en helt mørk eller lys baggrund bagefter, men forsvinder helt i løbet af ½ times tv kiggeri. Indbrænding vil måske forekomme hvis man efterlader sit tv på teksttv en hel nat eller noget tilsvarende og sådan ser jeg ikke tv hjemme hos mig. Kigger på man strømforbruget, så har det lidt at sige med teknologien på tvet. Hvis man vælger et standard baggrundbelyst LCD, så bruger det måske lidt mindre end et plasma. Hvis man tager et LED belyst LCD tv, så bruger det måske 50%-70% af hvad et plasma bruger. Det er lidt svært at regne med da begge teknologier bruger mere strøm jo lysere billede som skal vises. Hvis man ser en film med sne scener så bruger begge måske mellem 150-250 watt imens en dunkel gyser måske bruger 90-150watt i gennemsnit. Generalt skal man betale meget mere for et LCD tv for at få en billedkvalitet som nærmer sig plasma tv, men man kan få meget bedre billede ud af begge teknologier ved at få dem kallibreret. Jeg ville vælge at købe Panasonic X10 tv'et som der linkes til og så betale de 2500 kroner det koster for at få det kallibreret. Det vil give et billede som er bedre end et 13.000 kroners Samsung tv. Men det kan godt være at det ikke giver samme WOW effekt hos vennerne fordi du i deres øjne kun har et Panasonic til 6500 kr Alternativt skal du vælge en Panasonic G10 til 11.000 - så får du et super lækkert tv som basker andre LCD tv i til over 18.000 kr. Det var mine 2 cents ![]() Redigeret af Cyberguyen - 26-April-2009 kl. 23:07 |
|
![]() |
|
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Jeg har nu stået og kigget på G10 i et par forskellige situationer i et par butikker, og jeg må sige at jeg er slet ikke begejstret for de to blæsere der sidder i toppen af tv'et. Det er i hvert fald hørbart så snart der ikke er andet lyd i nærheden.
bare lige mine 2 cents ang G10. Jeg har i stedet for kigget på Samsung led tv 5050 og 7070 |
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
lige med de blæser har panasonic ikke været så heldig i 2009. havde nok købt en LG 50ps8000. 50 tommer ikke helt samme billedekvalitet, men som en pan 2008 model og kan købes for 12000 kr. Samt et rigtig godt design. der kommer en test af en 7070 på flatpanels.dk nok i løbet af denne uge http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1240400717 Redigeret af xcardman - 27-April-2009 kl. 07:55 |
|
![]() |
|
Sivasli_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 88 |
![]() |
Det blev dette tv.. Fantastisk Tv må jeg indrømme.. SAMSUNG UE40B6050 SLIM EDGE LED FULL-HD 100HZ DVB-T/C MPEG4
|
|
![]() |
|
junsas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Tillykke med dit nyt TV, et rigtig godt valg må jeg sige.. ![]() |
|
Samsung 55"KS9005 Bose Lifestyle 520 Huawei mate 9 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |