|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tchav ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 12:22 |
Har besluttet mig at jeg skal have købt mig et tv-kort til at erstatte min gamle video. Men hvilket skal jeg vælge? Mit tv signal kommer fra tdc kabel tv.
Har set en del på Hauppauge tv-kort. Mvh Theis |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Det kommer an på om du har tænkt dig at modtage dine kanaler digitalt eller analogt.
Hvis du bare vil modtage som du gør på dit tv nu, så skal du bare have et almindelig analogt kort, dem har jeg ikke så meget forstand på. Vil du derimod gerne modtage digitalt, skal du have et DVB-C kort. Et DVB-C kort, er sådan set bare en Selector i computeren. Sådan groft sagt. Hvis du er interesseret i sådan en, så skriv lige igen. Så kommer jeg lige med at par eksempler. |
|
![]() |
|
tchav ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Skal ikke bruge den som en selector. Men er i tvivl om TDC begynder at sende flere kanaler ud digitalt på deres alm kabelnet? Hvis det er tilfældet vil jeg købe Hauppauge HVR-1300 hvis ikke vælger jeg Hauppauge PVR-150.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hauppage HVR-1300 er et hybrid DVB-T/Analog kort og kan derfor ikke bruges til DVB-C. TDC sender allerede i dag flere kanaler ud digitalt, end du kan få analogt (med den fulde pakke). Eksempelvis kan du kun se HD kanalerne med et digitalt tvkort eller Selector HD.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har den fulde pakke. Men vil ikke købe tillægspakker såsom selector. Med den fulde pakke har jeg så brug for DVB-C eller DVB-T?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
DVB-C er den eneste måde at få digital signal gennem Kabel.
Men du tvinges altså ikke til at tegne yderlig abb. hos tdc for at få et selector-kort. Sådan et koster 199,- om året. Det er hvis du køber en rigtig selector du skal tegne ekstra abb. for at få boxen med tilskud. Men du kan ikke bruge et DVB-T kort til noget på TDC-kabel. Som #4 siger, så sender TDC en lang række programmer ud digitalt allerede nu. Og eneste måde man kan se deres HD kanaler på, er faktisk ved at købe et DVB-C kort til computeren, da de stadig ikke har fået en HD selector. Redigeret af Nagash - 24-Oktober-2007 kl. 20:48 |
|
![]() |
|
![]() |
Synes ikke jeg får noget for mine penge ved at købe digital pakken. Giver 200kr for at få TV2, Dr1 og Dr2 i digital kvalitet. Ser ikke disse kanaler så tit hvad med kanaler såsom tv3 og de andre 40 kanaler. Hvad med i 2009 hvor alt skal udsendes som digitalt vil tdc kabel stadig udsende signalerne analogt?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen det er jo de vi prøver at forklare dig. Hvis du modtager kabeltv gennem et DVB-C kort eller en selector, så får du alle kanaler i fuldpakken i Digital kvalitet.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu forstår jeg. Undskyld forvirringen. Hvilket kort vil i anbefale til dette formål?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ville gå efter et TechnoTrend
http://www.jacob-computer.de/Grafikkarten_TV-Karten_Technotr end_C-1500HD_HDTV_%2B_Fernbedienung_%2B_Common_Interface_CI_ artnr_143293.html?ref=9 Ved siden af den skal du så have et CAM modul af typen Viacces 2. Og så selvfølgelig hente et kort i TDC butikken. |
|
![]() |
|
![]() |
Kan man kun købe dette TechnoTrend i tyskland? Har du et link til det viaccess 2? Kan ikke lige finde noget. Kortet ved TDC er det, det der koster 200 kr/år?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |