recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket udstyr til Al Jazeera Sport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket udstyr til Al Jazeera Sport

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket udstyr til Al Jazeera Sport
    Sendt: 29-Juli-2013 kl. 15:45

Hej.

Vi er i de sidste par dage blevet spurgt om hvilken SAT modtager som man skal købe, når man også ønsker at se Premier League.  Jeg har skrevet følgende til dem der sidder i samme eller en lignende situation.

Jeg har læst at AL JAZEERA SPORT abonnement kort kun komme til at gælde til 31 maj 2014.

Nogle få har spurgt om AL JAZEERA SPORT også vil sende Premier League til Europa fra Hotbird på 13,0 Øst. Der er både argumenter for og imod, men der er endnu intet officielt. 
Hvis det endelig bliver bekræftet, kan man gøre et af følgende:

1. Hvis man allerede har en modtager der kan læse det, så køb et Irdeto 2 eller evt et Viaccess kort, men forvent ikke at det kan bruges efter 31 maj 2014. Håp så på, at der kommer et godt tilbud på en pakke med en ny SAT modtager og et paret abonnements kort inden VM i Forbold begynder sommeren 2014 i Brasilien.

2. AL JAZEERA SPORT kommer på onsdag den 1. august med en pakke bestående af en SAT modtager med tilhørende abonnements kort. Den tror jeg, det er en god ide at købe. Men PAS PÅ ikke at købe en anden modtager som forhandleren nu har på lager sammen med et abonnements kort. Modtageren i AL JAZEERA SPORT pakken kan sansynligvis bruges efter 31 maj 2014, mens forhandlerens modtager ikke kan. 

Det er kun to uger siden at AL JAZEERA SPORT fik rettighederene til at vise Premier League og jeg kan derfor ikke forestille mig at de har kunnet skaffe ret mange SAT modtagere til på onsdag. Så hvis man er interesseret, skal man nok ikke vente for længe med at bestille. Jeg har på en mellemøstlig hjemmeside læst at det årlige abonnement kommer til at koste ca 180 USD. Regn med at de Europæiske forhandlere også skal have noget for ulejligheden.

3. Hvis man ingen modtager har og ikke er til AL JAZEERA SPORT SAT modtageren med et tilhørende abonnement vil jeg anbefale at man kigger på ATLAS HD modtageren. Den fandets i en model 100 som kan virke sammen med et AL JAZEERA SPORT kort ind til 31 maj 2014. Men til september bliver den afløst af en ny model 200 som har indbygget Dongle til 129€ + moms og forsendelse. Det er en twin modtager, men den ene tuner bruges af Donglen. Både før og efter 31 maj 2014 kan den vise Premier League fra Polske Cyfra+.
Til orientering så jeg både Premier League fra Cyfra+ og Champions League fra Al Jazeera hos venner med Dongle under min ferie i Spanien sidste vinter.

Hilsen Carsten

Redigeret af csell - 31-Juli-2013 kl. 06:35
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 06:38

Hej.

Det er endnu ikke blevet den 1. august, men her er hvad jeg kan se mens jeg spiser morgenmad.

Den nye modtager fra Al jazeera koster 260 i Mellemøsten, jeg tror det er USD.

Se nederst i dette link:

Først i linket vises en pris på 180 USD.

Det skulle være prisen på et abonnement frem til 31 maj 2014.

Det billigste er selvfølgelig at tage den med hjem, hvis man selv eller kollegaer alligevel skal en tur til Dubai.

Men ellers er der Europæiske SAT forhandlere der 'Importerer' den.

Hvis vi prøver at regne på et nyt abonnementskort, skal vi regne med at selve sim kortet i Mellemøsten koster ca 20 USD som skal lægges oven i de 180 for abonnementet. Så kommer der Luftpost og Banken skal først tjene på en dårlig vekselkurs og lægger så stadig et vekselgebyr oven i. Og husk Europæisk Moms. Forhandleren skal også både have dækket sin tid når han emailer
med Mellemøsten og have en fortjeneste.

Jeg fandt i går et par forhandlere der havde opdateret deres hjemmesider før tid, og fandt priser for et nyt abonnementskort på mellem 189€ uden moms og op til 299€ med moms. ( Spanierne anoncerer priser uden moms, som er på 21% )

Her er linket på 189€ + moms og forsendelse:

Og samme link oversat til Dansk:

Jeg tror dog ikke at man skal købe det sammen med en af deres nuværende SAT modtagere, da jeg ikke forventer at de kan bruges efter 31 maj 2014. 

Jeg så på ebay.co.uk også Al Jazeera kort sendt fra Israel. Husk at Israel ligger uden for EU og at Post Danmark bør opkræve gebyr og Dansk moms.

En ting jeg ikke helt forstår, er når et nyt abonnements kort med abonnement kun koster lidt mere en en forlængelse af et nuværnde abonnement. Jeg vil tro at der kommer Europæisk moms på for både kortet og abonnement ved en nyteging, mens jeg regner med at nogle Europæiske forhandlerene måske 'glemmer' moms ved en fornyelse, som sker online efter en email til Mellemøsten.

Hilsen Carsten.  

Redigeret af csell - 31-Juli-2013 kl. 10:08
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Det er blevet den 1. august

Godt at være forud for sin tidWink

Flemming

Redigeret af fltk - 31-Juli-2013 kl. 08:46
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 10:10
Tak.

Det er ikke sådan at skrive tidligt om morgenen mens man prøver at spise morgenmad.
Jeg har rettet det.

Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Tak.

Det er ikke sådan at skrive tidligt om morgenen mens man prøver at spise morgenmad.
Jeg har rettet det.

Carsten.

OK, jeg var ved at tro, at du befandt dig langt, langt, langt, langt ....... østpåLOL

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 18:48
Hej.

Jeg stillede for 5 dage siden spørgsmål på ATLAS forummet, om Al Jazeera Sport på ATLAS HD SAT modtagerene efter 31 maj 2014. De har intet vidst, men har både argumenteret for og imod at det
bliver muligt. Men jeg vil kopiere en post fra i dag:

'more regarding al jazeera sport

VIACCESS

IRDETO

Redigeret af csell - 31-Juli-2013 kl. 18:50
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2013 kl. 18:55
Jeg mener selv at den nederste er en Humax HD FREE

Hilsen Carsten.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 11:57

Hej.

Al Jazeera Sport programguiden er ændret og dækker nu 1, 2, +1, +2, +3, +4 HD1, HD2, HD3, HD4, HD5 og HD6.

De nye er HD3 til HD6 og jeg kan ikke længere se +5 til +10. 

De er allerede begyndt at ændre på satelliterne.

Nye på Nilesat 7 Vest:

12265 H 27500
JSC SPORTS HD3
JSC SPORTS HD4
JSC SPORTS HD5

12476 H 27500
JSC SPORTS HD6

NBA HD
FOX HD

Fjernet fra Hotbird 13 Øst:

+5, +6, +7, +8, +9 and +10

( så kun +1, +2, +3, og +4 bliver tilbage af SD kanalerne )

Men der kommer flere ændringer.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 01-August-2013 kl. 12:08
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 20:46
Hej.

Jeg har prøvet at følge lidt med i hvad der sker. Og som jeg ser det skifter Al jazeera Sport fra 10 SD + 2 HD kanaler og til 4 SD + 6 HD kanaler. Ikke et dårligt bytte, men det er ikke det man håbede på.

Der har her i eftermiddag været ændringer på Hotbird på 13 Øst.

Skannet Hotbird 13Øst 11296 H 27500 og fundet:

Jsc Sports +1
Jsc Sports +2
Jsc Sports +3
Jsc Sports +4
JSC Sports News 
Jsc Global

Skannet Hotbird 13Øst 11013 H 27500 fundet:

Jsc Sports HD1
Jsc Sports HD2
Jsc Sports HD3
Jsc Sports HD4
Jsc Sports HD5

Nogle har været nødt til at slette kanaler, slette transponder og så reskanne med 27500sr Fec 2/3 DVB S2 8PSK for at finde de nye HD kanaler.

Nogle udlændinge med originale Al Jazeera Sports kort har kun kunnet åbne de gamle HD1 og HD2 kanaler indtil de upgraderede deres abonnement Online hos Al jazeera Sport eller en af deres forhandlere.

Håber der kommer mere info i morgen eller måske først på mandag. Jeg læste en forhandler sige at han mente Al Jazeera Sports i dag var gået i flyveskjul. De har overhovet ikke været til at få fat i.

Hilsen Carsten.

Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2007
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 21:55
Plejer et bedetæppe, en ældre mand med langt skæg og en fjollet hat samt en gammel bog med guldskrift på omslaget (men absolut ingen personbilleder) ikke at være den primære formidler af nyheder på de kanter? Hmm, det er godt nok blevet nye tider.
/Ersgaard
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 08:34

Hej.

Jeg troede at det var de ultraortodokse jøder der brugte den ovennævnte hat, men vi har måske et forskellig syn på forskellen mellem en 'fjollet' hat og en arabisk turban?

Men hvorfor skal Premier League altid lægges sammen med en masse andet i TV udbydernes dyreste pakke?
Jeg mener Al Jazeera Sport for mange har fundet den rigtige løsning, en decideret sports pakke.

Jeg ved godt at en anden grund til vi finder den interessant er prisen, at pris nivuet i Mellemøsten
er lavere end hos os i Nordeuropa og at dette sikkert ikke kunne gøres, uden de rige ejere af Al Jazeera Sport.

Men vi vil se flere og flere som vælger Al Jazeera Sport sammen med f.eks. NetFlix, HBO, YouBio osv og som får eventuelle danske nyheder via DVB-T.

Hilsen Carsten.

Til top
retep102 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér retep102 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 15:32
Bekaklager venner,men ikke alene bliver der ingen premier liga på 13 øst
Der bliver slet ikke nogen HD kanaler på 13 øst,de kommer kun på 7 west ,der ikke kan tages i europa!
Vi får kun sd kanalerne +1+2+3+4,med meget mindre god sport end hidtil!
Velkommen til fremtiden,det var også for godt til at være sandt med så meget sport til små penge!
peter
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu