|
hvilket udstyr |
Besvar |
Forfatter | ||
reno
Ny bruger Oprettet: 26-December-2012 Sted: KBH Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-December-2012 kl. 13:39 |
|
Hej har en 35cm skærm på altanen, og viasat, og overvejer skift til Canal Digital.
så har lidt spørgsmål og nye ønsker. Kan jeg stadig bruge min parabol og så dreje den lidt til højre og finde CD´s sattelit.? og skal hoved drejes også.? Jeg har været glad for den boks jeg har nu, der kan optage to programmer og se et optaget samtidigt. jeg ved den ikke vil virke med CD, men hvad skal jeg kigge efter hvis jeg skal have en tilsvarendene boks,, og gerne en der ikke låser de programmer jeg har optaget,, så jeg kan se optaget programmer i andre rum via en net player. har kigget på dreambox, men med twintuner er de lidt pepperet,, hvilke alternativer fintes der til den,? ville også udvide mit signal til to andre rum som så ikke behøver at have optage funktion,, og jeg har et quad head så to til stuen et til børne værelset og et til sove værelset,, så hvad vil den billigste løsning være hvis jeg ønsker 1. HD boks i stuen med harddisk så jeg kan optage og se et andet program samtidigt, og kunne hente film til andre net player i huset. 2. Billig boks til børne og soveværelset Håber nogle kan guide mig igemmen denne for mig jungle af udstyr |
||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du overvejet et MediaCenter. Så har du mulighed for at opsætte en server der kan streame ud til klienter, via netværk. Jeg selv bruger dette http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98365&PID=998456#998456 som jeg er meget tilfreds med
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
reno
Funktioner
Tak(0)
|
|
meget intresant læsning,, men som jeg forstår de kan du kun se live tv i dit køkken på seperat antenne,, jeg vil gerne kunne se live tv på alle tv samtidigt,, og holde udgifterne nede,,
|
||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja men der tager du fejl. Jeg kan se live TV hvor i verden jeg ønsker det, bare jeg har en internet forbindelse. Der hjemme er det skønne jo at jeg også kan se Live TV på alle klienter, uden at de skal have en tuner/cam/CD kort Grunden til at jeg ser Live TV i køkkenet, via direkte forbindelse til parabolen, er i grunden kun fordi jeg er for doven til at trykke på knappen bag ved skærmen og vente de 5 sekunder det tage at starte klienten (PCen) op. På alle klienter kan man se det som TV serveren kan modtage. Den eneste begrænsning er antallet af tunere og transponder sammen sætning på serveren. Lidt teknisk, men i virkeligheden meget nemt. Har jeg tre tunere i serveren, så kan man se/optage tre programmer samtidigt, og man kan samtidigt se programmerne fra alle de steder man har lyst. Ligger der flere programmer på samme transponder,så kan man se endnu flere |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
reno
Funktioner
Tak(0)
|
|
meget mere intresant,, den havde jeg ikke lige tænkt på,, sefølig med flere tunere i serveren jo flere kan se individuelle programmer samtidigt,, meen,, det er noget af en løsning for kun tre tv..
men vil lige regne lidt på det,, ;) hvilke kort skal jeg vælge til serveren,, jeg mener er der noget jeg skal være ops på med signal,, hvis jeg skal søge på edbpriser, udover dvb-s |
||
reno
Funktioner
Tak(0)
|
|
puha,, et hurtigt overblik på edbpriser,, så løber det hurtigt over 10K bare for serveren,, også er det med 3x PCI sokler,, som så er minimum jeg så skal bruge,, hertil kommer klienterne og det samlet extra strømforbrug..
så ville det stadig være billigere selv med en Dreambox.. hvilken software bruger du iøvrigt til serveren,, til at kontrolere flere DVB-S kort..?
|
||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jamen en sådan løsning koster.
Det smarteste ville nok bare være at købe deres HD Entertain Center til de 3500,- den koster også supplere op med deres HD Entertain mini til dine to ekstra TV. Så er så vidt jeg har forstået meningen at man kan se det optagede indhold på de to HD Entertain Mini bokse. Se mere her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=7732&zoneid=3 Så er du vel i gang for en 5000,- krone seddel, da du vel får en af de der HD Entertain Mini bokse med U/B når du bliver kunde hos dem. |
||
MCenterFreak
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu behøver man jo ikke en monster PC som server, og man kan få både duo og quad tunere, f. eks denne http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/191201 fra Digital Devices. Server PCen skal stort set intet lave, så hvis du har en gammel PC stående, så fungerer det fint. Jeg selv har FireDVT tunerene externt via FireWire, men firmaet bag er desværre lukket. Jeg bruger DVBViewer som klient, den koster 15 Euro. Når man har købt den kan man gratis hente serverdelen Recording Service, som meget fuldautomatisk håndterer prioriteringen af tunerne. Ja det er måske en dyr løsning, men den er ekstrem fleksibel. Jeg bruger desuden Serveren som filserver, hvor familien har deres data placeret. En anden fordel ved denne løsning er at vi har alle vores CD/DVD/BluRay liggende på serveren. De bliver rippet til serveren med AnyDVD og MS MediaPlayer. Vi har desuden alle vores fotos samt egne optagede videoer liggende der |
||
||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken Backup bruger du til alt det?
Det lyder som et par håndfulde TB, så det skulle da helst ikke gå tabt. |
||
MCenterFreak
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har 3 stk. 3 tb. diske inden i maskinen og en ekstern HD Harddisk bay (http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-3.0-Hard-Disk-Cloner) hvor jeg laver backup med MS SyncToy 2.1. til løse harddiske. Men jeg laver kun backup af vigige filer, ikke alt det TV jeg optager |
||
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |