|
Hvilket underlag står jeres gulvhøjtalere på? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
l_rix ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så kom der langt om længe en update så min underbo kan få ro, samt lyden ikke går i gulvet.
Løsning blev til 2stk 30x30 fliser til 21,- i silvan. Der blev sat nogle kork stykker under fra en bordskåner. Vil gerne have tilpasset nogle mdf stykker og sat på tror jeg. Men indtil nu er det fint. Mit hoved ligger lidt i tænkeboks ang at lave en indækning af flisen så det ser lidt pænere ud. Er man til rostik er det jo fint nok som nu ![]() Billede skal i ikke snydes for. ![]() Til prisen er det okay og fungere rigtig godt.. Men har da planer om en kasse som jeg skrev. Hvis nogle af jer har en ide må i gerne komme med det:) Lasse
|
|||
![]() |
|||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
||
Har du spurgt dine naboer om det virker?
MVH |
|||
![]() |
|||
l_rix ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
||
Spurgte min underbo og han kunne tydeligt høre forskel:) Så der er jo lækkert.. Plus at lyden har løftet sig inde i stuen.. Før spillede/forsvandt meget ned i gulvet.. Nu kommer hele lyden ud i rummet.. Det er win win på alle punkter
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
||
![]() Eneste løsning der yder akustisk afkobling, med mindre højttaleren hænges i loftet.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
||
Har nogle skum fødder under nu som nok også tager nogle vibrationer..
|
|||
![]() |
|||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
||
Ja det er fint. Jeg ville ellers have svoret på at virkningen ville være sådan ca. 0,0. Jeg har lidt samme problem som du har, så jeg bliver jo lidt nysgerrig. Hvad er dit gulv lavet af? MVH |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
||
Det er en gammelt træ gulv også der lagt gulvplader ovenpå også gulvtæppe. Det er lejebolig:) Lasse
|
|||
![]() |
|||
||
OK. Jeg har bøgeparket. Det vibrerer også lystigt med. Jeg tror jeg vil gå en tur i det lokale byggemarked og se om ikke de har noget lignende. Det koster jo ikke alverden at prøve om jeg også kan få held med det. MVH |
|||
![]() |
|||
||
Nej de kostede 10.50,- stik i Silvan som sagt for sådan en 30x30 flise
|
|||
![]() |
|||
meltofte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
||
Der er vel groft sagt to holdninger til, hvordan højttalere skal forbindes med gulvet: Enten skal højttalerne kobles så meget fra som muligt med fx gummifødder, eller også skal de kobles så meget til gulvet som muligt med spikes.Jeg har prøvet begge dele (også med betonfliser) og kunne ærligt talt ikke høre forskel, så mine nuværende højttalere står på noget billigt dæmpemateriale fra Hifi Klubben. Det gør det nemt at flytte dem rundt for at finde den optimale placering i stuen, og det betyder efter min mening meget mere end dæmpning kontra spikes.
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
||
I værste fald, med et flydende gulv, vil højttalere på spikes virke som stemmegafler og hele gulvet vibrerer.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |