|
Hvilket videoformat til Plex på Nvidia Shield TV? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Januar-2017 kl. 02:14 |
Jeg har netop købt en Nvidia Shield TV og bruger den som server til Plex, ligesom mange af jer andre sikkert også gør.
På selve Nvidia'en fungerer afspilningen af mine mkv filer strygende og uden problemer, selv med undertekster. Jeg har dog det problem at samme mkv filer ikke afspilles ordentligt på alle mine andre afspillere, det værende sig mobil, tablet, PS4 og smart TV. På disse afspilles filerne, på en måde så det ligner kvaliteten er meget lav. Hvad kan det skyldes og hvilke videoformat bruger I, så jeres film og serier kan afspilles ordentligt på alle jeres enheder? Og i forlængelse af dette, hvordan forholder I jer til film/serier hvor I ønsker undertekster på? Det er vist noget med at Plex nemt kommer til at transcode hvis man ikke forholder sig ordentligt til undertekstbehandlingen. Redigeret af L'er - 31-Januar-2017 kl. 02:23 |
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du tjekket hvad bitrate done mobiler osv står med i plex apps'ne. For jeg var ude for det sammen, første gang jeg brugte plexsever fra pc
|
|
![]() |
|
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Kan du uddybe lidt?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
Jo under afspilning indstilling på den pågældende app, skal du sætte den bitrate du vil streame i
|
|
![]() |
|
Jeg har prøvet lidt forskellige bitrater, desværre alle med samme resultat
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
ved nærmere eftertanke er det ikke det. det kun til ud af huset Redigeret af T-Duck - 31-Januar-2017 kl. 14:25 |
|
![]() |
|
Ja det er rigtigt. Jeg forstår bare ikke hvad problemet så er
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hvor meget af det kører trådløst og hvor meget kører trådet? er det 1:1 bd-rips i mkv container, eller hvad er det for formater? (da du ikke har angivet noget som helst om hvad det er for kilder, så har vi ikke rigtigt nogen som helst mulighed for at komme med input til dig)- fejlkilderne kan være mange og mulighederne ligeså. UANSET HVAD - så er det indstillinger i plex server og klienter som skal indstilles.
|
|
![]() |
|
Mobil, tablet og PC kører trådløst og PS4, Nvidia og smart TV kører kablet. Filerne er 1:1 DVD rips i en MKV container og en enkelt 1:1 Blu-ray rip i en MKV container, blot for at afprøve om det kunne køre på Nvidia'en.
Mange af mine videofiler ser sådan ud: File container: MKV Video codec: MPEG2VIDEO Audio codec: AC3 Subtitle format: VOBSUB Redigeret af L'er - 01-Februar-2017 kl. 23:53 |
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |