recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket videoformat til Plex på Nvidia Shield TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket videoformat til Plex på Nvidia Shield TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket videoformat til Plex på Nvidia Shield TV?
    Sendt: 31-Januar-2017 kl. 02:14
Jeg har netop købt en Nvidia Shield TV og bruger den som server til Plex, ligesom mange af jer andre sikkert også gør.
På selve Nvidia'en fungerer afspilningen af mine mkv filer strygende og uden problemer, selv med undertekster. Jeg har dog det problem at samme mkv filer ikke afspilles ordentligt på alle mine andre afspillere, det værende sig mobil, tablet, PS4 og smart TV. På disse afspilles filerne, på en måde så det ligner kvaliteten er meget lav. Hvad kan det skyldes og hvilke videoformat bruger I, så jeres film og serier kan afspilles ordentligt på alle jeres enheder?
Og i forlængelse af dette, hvordan forholder I jer til film/serier hvor I ønsker undertekster på? Det er vist noget med at Plex nemt kommer til at transcode hvis man ikke forholder sig ordentligt til undertekstbehandlingen.

Redigeret af L'er - 31-Januar-2017 kl. 02:23
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 05:40
Har du tjekket hvad bitrate done mobiler osv står med i plex apps'ne. For jeg var ude for det sammen, første gang jeg brugte plexsever fra pc
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 12:25
Kan du uddybe lidt?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 13:02
Jo under afspilning indstilling på den pågældende app, skal du sætte den bitrate du vil streame i
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 14:05
Jeg har prøvet lidt forskellige bitrater, desværre alle med samme resultat
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Jeg har prøvet lidt forskellige bitrater, desværre alle med samme resultat
hvad står din plex server til som remote straming af bitrate, under setting/server/remote.

ved nærmere eftertanke er det ikke det. det kun til ud af huset

Redigeret af T-Duck - 31-Januar-2017 kl. 14:25
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 14:54
Ja det er rigtigt. Jeg forstår bare ikke hvad problemet så er
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 20:14
hvor meget af det kører trådløst og hvor meget kører trådet? er det 1:1 bd-rips i mkv container, eller hvad er det for formater? (da du ikke har angivet noget som helst om hvad det er for kilder, så har vi ikke rigtigt nogen som helst mulighed for at komme med input til dig)- fejlkilderne kan være mange og mulighederne ligeså. UANSET HVAD - så er det indstillinger i plex server og klienter som skal indstilles. 

Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 20:37
Mobil, tablet og PC kører trådløst og PS4, Nvidia og smart TV kører kablet. Filerne er 1:1 DVD rips i en MKV container og en enkelt 1:1 Blu-ray rip i en MKV container, blot for at afprøve om det kunne køre på Nvidia'en.

Mange af mine videofiler ser sådan ud:

File container: MKV
Video codec: MPEG2VIDEO
Audio codec: AC3
Subtitle format: VOBSUB

Redigeret af L'er - 01-Februar-2017 kl. 23:53
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U