Hej forum,
Jeg står overfor nogle nyanskaffelser, og skal vel nærmest starte forfra med mit setup - og er derfor spændt på jeres råd og gode ideer - selvom nogle af områderne ikke hører under dette forum
Jeg overvejer at købe følgende: Nyt fladskærms TV, ny HTPC (selvbyg) og formentlig nogle nye højttalere, nok en soundbar. Derudover vil jeg købe en Ipod Touch, som gerne skulle kunne fjernstyre musikdelen og gerne resten også.
De to ting jeg håber at undgå at købe er et NAS og en squeezebox.
Af eksisterede ting har jeg en lidt ældre Primare 5.1 forforstærker og effektforstærker - overvejer dog at sælge dem hvis en nem, ikke pladskrævende løsning kan findes, feks at det hele er indeholdt i soundbarren, eller lignende. Jeg har også en Xtreamer, men den ryger nok op i soveværelset, med mindre I mener den kan have nytte som kombo til HTPC
Spørgsmålene er mange og kravene sikkert ligeså:
Krav: Afsindigt lavt energiforbug på alt (HTPC, TV, soundbar, osv) HTPC: Skal kunne optage DVB-C (vi har Yousee kabel TV) og som sagt meget lille strømforbrug. Gerne lille kabinet men mindre afgørende. Streaming, mm - er mindre vigtigt. Meget gerne støjsvag. Skal have BlueRay drev. Her lyder opskriften fra denne tråd som et godt bud? http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=74153&title=opstning-af-htpc-skidt-godt
TV: 32" burde være nok. Igen meget lille strømforbrug vigtigt. Gerne full HD. DVB-C indbygget
Soundbar: Hvis den skal erstatte andre højttalere generelt må den gerne være ret god, dvs rimelig at lytte til Hifi på.
Spm: Er der nogen større videnskab/sammenhæng jeg skal overveje mellem delene, dvs bør jeg indkøbe fjernsynet med specielt øje for dets mulighed for at spille sammen med soundbaren eller HTPCen? eller oomvendt?
Er det urealistisk med soundbarren som eneste højttaler? Kan den også erstatte et lille anlæg eller vil det være godt at beholde forforstærkeren/processoren? Alternativt kan jeg måske overveje at supplere med 2 aktive højttalere som tilsluttes forforstærkeren?
Er der noget jeg skal tænke ind i HTPCen for at kunne høre god musik, styre det via Ipoden, mm - og stadig undgå at købe en squeezebox?
Hvis jeg vil undgå NAS - bør jeg tænke 2 harddiske ind i PCen, eller kan jeg løbende supplere med eksterne 2,5" harddiske? (Der skal opbevares en del film og musik men jeg har ikke de her typiske NAS behov tror jeg)
Beklager hvis det er lidt af rodespørgsmål - men I kan forhåbentlig hjælpe mig så jeg kan tynde lidt ud i dem :-)
Takker, M
Redigeret af hiver - 27-Januar-2010 kl. 16:12
|