recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvis ikke Samsung UE55D7005 hvad så?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvis ikke Samsung UE55D7005 hvad så?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dansethomas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-April-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dansethomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvis ikke Samsung UE55D7005 hvad så?
    Sendt: 11-April-2012 kl. 21:08
Øv, hvor er jeg frustreret.
Jeg købte Samsungs UE55D7005 med skyhøje forventninger, men blev dybt skuffet.
Jeg kan ikke de fine ord, men jeg kan se med mine øjne, at billedet hakker helt uacceptabelt meget, når jeg spiller bluray-film på vidunderet.
Jeg tænkte jeg måske havde fået et dårligt eks, så jeg fik det byttet, men det er det samme bras.
En ting er, at kunder i tusindvis lever med det, men det er et totalt mysterium for mig, at ingen af de anmeldelser, jeg har læst har advaret mig om dette.
Jeg opfatter slet ikke mig selv som en feinschmecker - stiller jeg virkelig for store krav?

Og især er jeg interesseret i alternative forslag - hvad skal jeg kigge på i stedet? Jeg ser nogle der foreslår Sony eller LG, har de modeller med mere flydende gengivelser af bluray?

Jeg gik efter LED primært under indtryk af denne: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2387377,00.asp men skal jeg genoverveje plasma?

Bortset fra at tv'et hakker, når jeg spiller bluray, lever det fuldstændig op til mine forventninger.

Skærmen skal være mindst 50" og primært bruges til film og tv-serier i en stue jeg nemt mørkelægge, hvis det er det, der lissom skal til. Jeg vil naturligvis gerne gøre en god handel, og min økonomiske smertegrænse ligger nok lige over de 15k et sted
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 12:21
Hvilken afspiller bruger du, og har du indstillet den til at smide det ud som 24p? Desværre er det at købe et tv ikke bare at slå strøm og de andre enheder til, og så tro det hele virker. Der skal pilles i indstillinger på både tv og alle de enheder der tilsluttes.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 12:42
Jeg sætter også spørgsmålstegn ved, om du har sat dit tv og Blu-Ray afspiller korrekt op. Hvis du stadige har tv'et så lav evt. en ny tråd på www.flatpanels.dk/ og spørg indtil, hvordan andre sat deres tv op.
Uden at kende tv'et, så skal du sikkert ind under "Motion Plus" i menu'en og rette til der.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dansethomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 14:09
Tak for input. Hvor er det stenet, at det skal være så kompliceret.
Og jeg mener oprigtigt at jeg er langt mere vidende og indsat end gennemsnittet.
Hvad pokker gør folk?
Nåmen nu er jeg på vej hjem med et LG LW980W så kan jeg jo sammenligne.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 00:56
Det giver vist sig selv. Det er umuligt for tv-producenterne, at have indstillinger til hver eneste afspiller og andet udstyr, der kan tilsluttes. Og ligeså er det umuligt for producenterne af alle former for afspiller at have indstillinger til hvert eneste tv.
Du kan sammenligne det lidt med PC-markedet. En Windows-PC kan klare stort set alt hardware, men det kræver bare at du sætter dig ind i indstillinger til alle dine ting, i form af drivere, firmware opdateringer og lignende. En MAC kan du derimod ikke rigtig udskifte noget i. Til gengæld får du et system hvor det hele passer sammen, og du slipper for at sætte dig ind i skidtet.
Det findes også i TV-verdenen og kaldes for B&O, men ligesom på MAC, så må du betale for det.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dansethomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 08:01
Jotak, men begge dele er jo Samsung, og Samsungs egen support-hotline kommer slet ikke ind på at standartindstillingerne kan give den slags problemer.
Selvom jeg har forsøgt at sætte mig ind i emnet, mangler jeg nok en grund-erkendelse af, at det hele faktisk er små computere - og skal behandles derefter.
Fra hjemme-test-laboratoriet kan jeg fortælle at LG'en står til sejr. Billedet hakker ikke på samme måde som Samsungs, og det afgør formentlig. Nu skal jeg bare finde ud af at holde op med at læse anmeldelser og forumtråde om det, for så ender jeg da med at blive utilfreds med det også.
Tak for alle svar og interesse.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dansethomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 08:06
Eksempelvis er samsungafspillerens menuer i lav opløsning på LG-tv'et. Ikke vigtigt, men træls når nu jeg har set hvor flot det så ud i HD. Nogen der kan et fix til det? For jeg kan da ikke finde noget i afspillerens menu.
Afspilleren er en Samsung BD-C5500
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dansethomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2012 kl. 08:08
Og ja den er sat til 24p.
Er det frames/sek?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu