recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvis nu... Sherbourn/Oppo vs Denon AVR-4520?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvis nu... Sherbourn/Oppo vs Denon AVR-4520?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvis nu... Sherbourn/Oppo vs Denon AVR-4520?
    Sendt: 07-Januar-2013 kl. 20:26
AV Connection sælger denne kombo http://www.av-connection.dk/?PGr=6218&ML=1087 til samme pris som http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-4520-_surround-receiver_sort.htm
Tankeeksperiment: Hvad er bedst? De to løsninger koster det samme
En stor ulempe for komboen er, hvis Oppoen skal på værksted - så har man kun en effektforstærker...
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 910
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 22:04
Kvalitet er mange ting, men en god er at se på f.eks. strømforsyningerne i komponenterne.

Denonen har en strømforsyning på 780 Watt, og vil således max. kunne levere 9 x 86 Watt i alle kanaler, minus hvad der nu går til det almindelige forbrug i receiveren, så det er måske 9 x 75 Watt. De 9 x 150 Watt er et drømmescenarie fra Denons side. Jeg er selv begejstret for Denon, så det er ikke nogen kritik af receiveren som sådan, blot man tager deres opgivelser med et gran salt.

Sherbourn har en 1300 Watt strømforsyning, hvis de jævnt fordelt bliver til i omegnen af 175-185 Watt i 7 kanaler. Altså et helt kraftværk, som du stort set kan bruge som svejseværk! :) Bemærker også at der er balancerede XLR-udgange på forstærkeren, hvilket der ikke spildes kræfter på ved billigere forstærkere.

Så der er nok ikke tvivl om at Sherbournen er langt bedre end Denonen, med de begrænsninger som du vil have med kun en effektforstærker. Hvis du vil have andre billed-/lydkilder, så skal du også have en forforstærker sluttet til.

Jeg er dog sikker på, at begge løsninger vil være værd at prøvelytte. Prøv det, hvis du har mulighed for det.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

En stor ulempe for komboen er, hvis Oppoen skal på værksted - så har man kun en effektforstærker...

Hvis Denon går i stykker har du ingen ting - er det ikke en større ulempe?LOL
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Point: 6413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 08:34
Hvis Denon går i stykker har jeg stadig en BD-afspiller, som kan sluttes til en fladskærm Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 09:13
Det kan være en idé at have en effektforstæker som Sherbourn som til enhver tid kan trække det meste mens du kan skifte oppoén ud hvis der kommer nogle fancy features til næste år som du bare må have i din reciever, 8k opskalaeing, motion control eller Siri-agtig assistent ;)
Med Denon er det udskiftning af det hele så...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 09:21
Hvis jeg havde plads og tid, så ville jeg til enhver tid foretrække at finde en løs effektforstærker med masser af "muskler". Den kan man nemlig genbruge i mange år og så skifte selve recieveren til den med de sidste nye features. Til gengæld behøver jeg ikke at købe topmodellen af recivere, hver gang for at få et kraftigt effekttrin - det har jeg i forvejen.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 11:09
Ingen tvivl om den der Effekt er en MotherF..... på papiret...Har ikke hørt den, men mon ikke den levere.

Du skal dog være klar over der bliver lidt mere manuelt tweaking ved at bruge Oppo som lydkilde, men det kan jo også være sjovt nok Wink
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 12:01
Jeg synes den combo med Oppe og Sherbourn er ret upraktisk.
Jeg ville ikke selv bruge en afspiller som processor. Du får også et problem den dag du vil tilslutte mere end en BD-afspiller. Hvis du nu skulle have en spillekonsol på et tidspunkt, hvad så? Hvis du skal have en settop box til dit tv, hvad så.
Du binder dig til, at du kan han have tilsluttet din Oppo og intet andet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 12:32
Indtil du køber en billig surroundforstærker med pre out...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Dette er og bliver også min løsning
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 12:59
Men i bund og grund, hvis der er power nok i den 4520 til dig, og det burde der være for de fleste der har en hjemme bif i stuen, har selv 4311 og der er sgu mere end rigeligt til mig i den. Så vil jeg går for 4520 i det her tilfælde... Vil mene at den både har power nok, og er så fremtidsikret at den kan holde en del år...Og du har mange mange tilslutningsmuligheder hvis det vægter noget for dig...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

Dette er og bliver også min løsning

Men så har vi jo problemet, at man går glip af Oppo'ens DAC, som nok er klasser bedre, end den der sidder i en billig forstærker med pre-out.
Jeg går ud fra, at det netop er Oppo'ens DAC de udnytter i det combo-setup der.

EDIT: Ja, der er selvfølgelig muligheden for at bruge den billige forstærkers 7.1 analoge indgang.

Redigeret af Nagash - 08-Januar-2013 kl. 13:12
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu