|
Hvis nu... Sherbourn/Oppo vs Denon AVR-4520? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6413 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2013 kl. 20:26 |
|
AV Connection sælger denne kombo http://www.av-connection.dk/?PGr=6218&ML=1087 til samme pris som http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-4520-_surround-receiver_sort.htm
Tankeeksperiment: Hvad er bedst? De to løsninger koster det samme
En stor ulempe for komboen er, hvis Oppoen skal på værksted - så har man kun en effektforstærker...
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kvalitet er mange ting, men en god er at se på f.eks. strømforsyningerne i komponenterne.
Denonen har en strømforsyning på 780 Watt, og vil således max. kunne levere 9 x 86 Watt i alle kanaler, minus hvad der nu går til det almindelige forbrug i receiveren, så det er måske 9 x 75 Watt. De 9 x 150 Watt er et drømmescenarie fra Denons side. Jeg er selv begejstret for Denon, så det er ikke nogen kritik af receiveren som sådan, blot man tager deres opgivelser med et gran salt. Sherbourn har en 1300 Watt strømforsyning, hvis de jævnt fordelt bliver til i omegnen af 175-185 Watt i 7 kanaler. Altså et helt kraftværk, som du stort set kan bruge som svejseværk! :) Bemærker også at der er balancerede XLR-udgange på forstærkeren, hvilket der ikke spildes kræfter på ved billigere forstærkere. Så der er nok ikke tvivl om at Sherbournen er langt bedre end Denonen, med de begrænsninger som du vil have med kun en effektforstærker. Hvis du vil have andre billed-/lydkilder, så skal du også have en forforstærker sluttet til. Jeg er dog sikker på, at begge løsninger vil være værd at prøvelytte. Prøv det, hvis du har mulighed for det. |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Hvis Denon går i stykker har du ingen ting - er det ikke en større ulempe?
![]() |
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6413 |
|
Hvis Denon går i stykker har jeg stadig en BD-afspiller, som kan sluttes til en fladskærm
![]() |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
|
Det kan være en idé at have en effektforstæker som Sherbourn som til enhver tid kan trække det meste mens du kan skifte oppoén ud hvis der kommer nogle fancy features til næste år som du bare må have i din reciever, 8k opskalaeing, motion control eller Siri-agtig assistent ;)
Med Denon er det udskiftning af det hele så...
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Hvis jeg havde plads og tid, så ville jeg til enhver tid foretrække at finde en løs effektforstærker med masser af "muskler". Den kan man nemlig genbruge i mange år og så skifte selve recieveren til den med de sidste nye features. Til gengæld behøver jeg ikke at købe topmodellen af recivere, hver gang for at få et kraftigt effekttrin - det har jeg i forvejen.....
Klaus |
||
![]() |
||
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 586 |
|
Ingen tvivl om den der Effekt er en MotherF..... på papiret...Har ikke hørt den, men mon ikke den levere.
Du skal dog være klar over der bliver lidt mere manuelt tweaking ved at bruge Oppo som lydkilde, men det kan jo også være sjovt nok
![]() |
||
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Jeg synes den combo med Oppe og Sherbourn er ret upraktisk.
Jeg ville ikke selv bruge en afspiller som processor. Du får også et problem den dag du vil tilslutte mere end en BD-afspiller. Hvis du nu skulle have en spillekonsol på et tidspunkt, hvad så? Hvis du skal have en settop box til dit tv, hvad så. Du binder dig til, at du kan han have tilsluttet din Oppo og intet andet.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19852 |
|
Indtil du køber en billig surroundforstærker med pre out...
Klaus |
||
![]() |
||
Therock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 586 |
|
Dette er og bliver også min løsning
|
||
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
||
![]() |
||
|
Men i bund og grund, hvis der er power nok i den 4520 til dig, og det burde der være for de fleste der har en hjemme bif i stuen, har selv 4311 og der er sgu mere end rigeligt til mig i den. Så vil jeg går for 4520 i det her tilfælde... Vil mene at den både har power nok, og er så fremtidsikret at den kan holde en del år...Og du har mange mange tilslutningsmuligheder hvis det vægter noget for dig...
|
||
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Men så har vi jo problemet, at man går glip af Oppo'ens DAC, som nok er klasser bedre, end den der sidder i en billig forstærker med pre-out. Jeg går ud fra, at det netop er Oppo'ens DAC de udnytter i det combo-setup der. EDIT: Ja, der er selvfølgelig muligheden for at bruge den billige forstærkers 7.1 analoge indgang.
Redigeret af Nagash - 08-Januar-2013 kl. 13:12 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |