recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvis nu... Sherbourn/Oppo vs Denon AVR-4520?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvis nu... Sherbourn/Oppo vs Denon AVR-4520?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Indtil du køber en billig surroundforstærker med pre out...

Klaus

Dette er og bliver også min løsning

Men så har vi jo problemet, at man går glip af Oppo'ens DAC, som nok er klasser bedre, end den der sidder i en billig forstærker med pre-out.
Jeg går ud fra, at det netop er Oppo'ens DAC de udnytter i det combo-setup der.

EDIT: Ja, der er selvfølgelig muligheden for at bruge den billige forstærkers 7.1 analoge indgang.

Korrekt, men mon ikke den der sidder i 4520 gør det ganske fornuftigt, må jo komme an på en lytter. Den nye generation Denon recivere får ros rundt omkring med at specielt stereo delen skulle være løftet betydligt i forhold til tidligere generation
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Korrekt, men mon ikke den der sidder i 4520 gør det ganske fornuftigt, må jo komme an på en lytter. Den nye generation Denon recivere får ros rundt omkring med at specielt stereo delen skulle være løftet betydligt i forhold til tidligere generation

Jo, men nu snakkede I jo om en billig forstærker med preout til effekt. Og i den er DAC'en nok ikke for god. Jeg er helt sikker på, at DAC'en i 4520 gør det lige så godt som den i Oppo'en.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Point: 6413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 14:10
Jeg tænkte nu også på lydkvaliteten: Hvad lyder bedst, når man ser films med HD-lyd?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 14:13
Det er svært at afgøre. Men du har flest muligheder med 4520'eren, for hvis nu DAC'en i Oppo'en er bedre, så har du stadig mulighed for at bruge den gennem forstærkerens 7.1 analoge indgang.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg tænkte nu også på lydkvaliteten: Hvad lyder bedst, når man ser films med HD-lyd?

Tricky one Sleepy Men tror jeg vil vælge 4520. Men umuligt og svare på, du bør høre begge dele på de samme højtalere i det samme rum osv for at kunne afgøre det vil jeg sige...
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 20:51
Skal du ikke have tv lyd udover? Jeg nyder da hver dag at se tv udover surroundanlægget og det kan du ikke med oppo....  Iøvrigt lyder en billg surround receiver ikke godt som forforstærker ved musiklytning men fint nok ved film.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Point: 6413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 18:05
Så, nu er der gået noet tid
Kom så med jeres erfaringer med Sherbourn/Oppo-komboen Wink

Redigeret af jake51 - 15-April-2013 kl. 18:07
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 18:43
Har kun erfaringer med avr4520. Den er meget fleksibel og kan alt!
Rent powermæssigt vil den være lysår efter Sherbournen eller enhver anden kvalieffekt for den sags skyld.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Så, nu er der gået noet tid
Kom så med jeres erfaringer med Sherbourn/Oppo-komboen Wink

Jeg tvivler på der er ret mange der har lige den kombo med en oppo spændt for en sherbourn (eller en anden effekt for den sags skyld). Jeg kunne godt finde på det, MEN...kun med henblik på senere at købe en decidere surround processor. Så havde man en kraftig effekt, der (som andre også påpeger) kunne holde mange år og så kunne man løbende skifte processoren. Hvis der ikke er planer om at tilkøbe en processor, så ville jeg klart gå efter Denon'en pga. meget større fleksibilitet.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2013 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Har kun erfaringer med avr4520. Den er meget fleksibel og kan alt!
Rent powermæssigt vil den være lysår efter Sherbournen eller enhver anden kvalieffekt for den sags skyld.
Og den lyder og spiller knaldhamrende godt.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 11:59
http://www.hometheatershack.com/forums/av-receivers-preamps-processors-amplifier-reviews/65664-denon-avr-4520ci-receiver-review.html

Evt læs hvad han kommer frem til.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

http://www.hometheatershack.com/forums/av-receivers-preamps-processors-amplifier-reviews/65664-denon-avr-4520ci-receiver-review.html

Evt læs hvad han kommer frem til.

Hej

Det er også den Oplevelse jeg har med 4311`erne, den levere og er bare bundsolid, den er meget driftsikker, vil næsten sige 100 % og også kun næsten da man ikke kan vide sig 100, men om man kan li Denon eller ej ( Jeg er helt vild med det) så er det altså bundsolidt og gennemtestet. Og hvis der skulle have sniget sig en mindre bug ind retter de det meget hurtigt via en firmware... Kan kun give Clap til dem...

Redigeret af Therock - 17-April-2013 kl. 19:51
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu