recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvis VT50 skal skiftes ud...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvis VT50 skal skiftes ud...

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Hej.

Nu var jeg så 'heldig', at få mit VT50 50" tilbage fra rep. idag, det fejler dog endnu (så det må afsted igen, eller hvad der skal ske)
Derfor tænker jeg lidt, at hvis jeg får penge tilbage, må jeg nok forsøge mig med et LCD-LED og leve med de kvaler den nu byder på.

I så fald, hvilken vil du anbefale? Str. 50"-55".
Den nye Sony HX955 serie, der udkommer i starten af december. Den bliver dyr, men ser lovende ud ( youtube video med en tysk gennemgang af tv'et ).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bøje_fra_nr_16 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2012
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bøje_fra_nr_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 02:49
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Plasma var det man tænkte på 3 år tilbage, pt anno 2012 er overvejelserne i uvilkårlig rækkefølge:

1) 21:9 i form af 50PFL7956 eller 58PFL9956

2) Sharp LCD, modellerne "MEGA KONTRAST", eller Sony LCD der bruger samme Sharp panel.

3) Philips LCD med Ambilight og ovenstående Sharp Panel
Philips er det ikke kun barbermaskiner og håndmixere, der bliver lavet på licens i fjernøsten? Jeg mener kun, at Philips påsætter klistermærker på obskure produkter lavet rundt om i verden.

Af en uransagelig grund vil man altid styre over på Philips ? JeTex, kommer du nogenside ud ? Hvad med at få et liv ?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 07:19

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Plasma var det man tænkte på 3 år tilbage, pt anno 2012 er overvejelserne i uvilkårlig rækkefølge:

1) 21:9 i form af 50PFL7956 eller 58PFL9956

2) Sharp LCD, modellerne "MEGA KONTRAST", eller Sony LCD der bruger samme Sharp panel.

3) Philips LCD med Ambilight og ovenstående Sharp Panel
Philips er det ikke kun barbermaskiner og håndmixere, der bliver lavet på licens i fjernøsten? Jeg mener kun, at Philips påsætter klistermærker på obskure produkter lavet rundt om i verden.

Af en uransagelig grund vil man altid styre over på Philips ? JeTex, kommer du nogenside ud ? Hvad med at få et liv ?

Philips? Jamen det ér jo kun pærer, barbérmaskiner og køkken-elektronik! Det nye kinesiske (Hong Kong) ejer af TV-divisionen gider heller ikke det obskure 21:9-format...

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 03-November-2012 kl. 07:25
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 07:20

Af en uransagelig grund vil man altid styre over på Philips ?

Ja, af uransagelige grunde forsøger du altid at styre over på Philips.

Forstå det nu 21:9 tv er en død sild og giver en dårlig udnyttelse af skærmarealet med sin lave billedhøjde.

Sharp laver måske nogle gode paneler (hvilket både Samsung og Panasonic også gør, ellers blev de ikke brugt i b&o tv) det betyder bare ikke at elektronikken bagved er i orden og give et flot billede.

Ambilight er en god ting på Philips tv, så afledes opmærksomheden fra billedes middlmådige kvalitet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 08:51
Phillips laver ikke gode tv det er da helt sikkert det er der da ingen grund til at overveje som erstatning ihvertfald
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 10:30

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , i 55" ville jeg kigge på Sony 55HX855 (955 top modellen kommer vist også snart ) , Panasonic 55WT50 , og Samsung 8005 model....
MVH

Har også studeret 55HX855, men foden er simpelthen bare SÅ grim, så det er et no-go.
Mon 755 er ligeså god, for den er i det mindste pæn på fod.

Nej. Der er en stor forskel på 755 og 855.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 10:34
Når jeg umiddelbart sidder og kigger, ser mulighederne ud som Samsung ES8005, Sony HX755 eller Panasonic WT50.
 Nogle der ved, hvordan HX755 skulle være i forhold til HX855? Den har jeg nemlig hørt en del godt om, men som allerede nævnt kan jeg ikke lide foden. Den er møghamrende grim.

Håber nok vitterligt på, at min VT50 ikke kan laves og tvivler også, nu har de trods alt haft den inde og det afhjalp intet. 
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hej , i 55" ville jeg kigge på Sony 55HX855 (955 top modellen kommer vist også snart ) , Panasonic 55WT50 , og Samsung 8005 model....
MVH

Har også studeret 55HX855, men foden er simpelthen bare SÅ grim, så det er et no-go.

Okay, hvis den ikke er det værd, i forhold til 855, så må valget nok bare være mellem Samsung eller anden Panasonic. Der skal det bare nå til, når jeg ellers kan få afhentet min VT50 igen.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

MVH

Okay, hvis den ikke er det værd, i forhold til 855, så må valget nok bare være mellem Samsung eller anden Panasonic. Der skal det bare nå til, når jeg ellers kan få afhentet min VT50 igen.

Kan man ikke pille foden af og hænge det op.... Jeg overvejer selv at sælge mit vt50, da jeg ikke er synderligt tilfreds med det.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:38
Det kunne man sagtens, men jeg vil gerne have det på fod som jeg bor og derfor er æstetikken i HX855 simpelthen afskyelig. Personen der har designet dette burde have en dummeflad  Tongue

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:40

De er stadig til salg - Kuro er ikke.
Det siger jo bare hvilket der har været mest salg i gennem de seneste år. Kuro blev revet væk, Philips 21:9 TV var en FUSER! Tongue
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De er stadig til salg - Kuro er ikke.
Det siger jo bare hvilket der har været mest salg i gennem de seneste år. Kuro blev revet væk, Philips 21:9 TV var en FUSER! Tongue

Ganske enkelt klodset! Big smile Det har da været penge lige ud ad vinduet (som alle deres TV Clap)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu