recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvis VT50 skal skiftes ud...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvis VT50 skal skiftes ud...

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Bøje_fra_nr_16 Bøje_fra_nr_16 skrev:

Plasma var det man tænkte på 3 år tilbage, pt anno 2012 er overvejelserne i uvilkårlig rækkefølge:

1) 21:9 i form af 50PFL7956 eller 58PFL9956

2) Sharp LCD, modellerne "MEGA KONTRAST", eller Sony LCD der bruger samme Sharp panel.

3) Philips LCD med Ambilight og ovenstående Sharp Panel
Philips er det ikke kun barbermaskiner og håndmixere, der bliver lavet på licens i fjernøsten? Jeg mener kun, at Philips påsætter klistermærker på obskure produkter lavet rundt om i verden.

Af en uransagelig grund vil man altid styre over på Philips ? JeTex, kommer du nogenside ud ? Hvad med at få et liv ?

Bøje_fra_nr_16, nu ved jeg ikke om du spiser nogle særlige piller, eller ryger for meget hash. Men du kommer godt nok med nogle ret underlige kommentere, som man i den grad ryster på hovedet af.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 12:07
ClapClap
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 12:40
Sony´s 855 vil jeg vælge (mener at Foden kan tages af og gemmes væk?)! Der er dog meget genskind i de Sonyer der............rigtig meget!
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boogie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 14:27
Jeg kan kun anbefale et Samsung 60e6505. Super billede, super 3D, ingen problemer med retention mv. I mine øjne det bedste billede til prisen uden problemer og har endnu ikke set et LED det er ligeså godt -uanset prisen.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Jeg kan kun anbefale et Samsung 60e6505. Super billede, super 3D, ingen problemer med retention mv. I mine øjne det bedste billede til prisen uden problemer og har endnu ikke set et LED det er ligeså godt -uanset prisen.

Det ser spændende ud, og så har det også et pænt design samt en fin fod i min optik. Havde også plasma (Pana PX80) før mit VT50, og har været meget tilfreds. Fik et godt billede og har aldrig oplevet problemer med retention/burn-in på dette.

Men nu efter jeg har fået en 2012-model, skal jeg lige pludselig opleve problemer og er derfor blevet lidt bange for plasma, selvom jeg laver zoom og diverse. Det har jeg aldrig før gjort med plasma, så håber ihvertfald bare at det ikke kan laves og jeg finde mig et andet. Kunne godt være, at jeg skulle ud og se det der Samsung så.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 15:49
Sgu godt smag og behag er forskelligt! Jeg syntes Sony 855´s fod er mega flot og ligner noget Loewe eller B&o kunne lave i gamle dage Clap Hellere det end Samsung´s fod på 8005! Plus det grimme kamera på toppen... Så WT eller 855 i mine øjne. Du må ud og kigge. Men glæd dig nu ikke for hurtigt. Værkstedet har 3 forsøg med dit VT....
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boogie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 16:53
@gunraf

Jeg overvejede selv at skifte til LED bl.a. hvis jeg også ville bruge ps3'en grundet de mange problemer nogle mærker og modeller øjensynligt havde efter 3D blev "normalt" . Af en eller anden grund gik det tilbage efter 3D kom på og mange modeller havde pludselig problemer med retention mv. Derfor købte jeg netop dette tv, da flere test viste, at det nærmest er den plasmamodel der nogensinde er lavet, hvor problemet ikke eksisterer. Nu kan det jo nok ske på denne model, men flere test har ikke kunnet fremprovokere retention mv. Når tv'et samtidigt har top billedekvalitet, så købte jeg et. Det har jeg bestemt ikke fortrudt. Fedt billede!

Desuden har Samsungen en stor fordel, hvis du fx vil have Netflix osv. på, da der findes apps til dette og HBO, Youbio osv. skulle også komme. Jeg mener at Samsungs 2012 modeller er mest dækkende på dette område.

Eneste minus er, at det bruger mere strøm end et LED, men sådan er alle plasmaer jo, dog bruger Pana liiidt mindre -eller hvad? Hvis du hele tiden skal kører wash billeder, når du egentlig ikke ser tv

Faktisk mener jeg selv, at hvis du kigger på alle forhold inkl. retention og pris, findes der pt ikke et bedre tv.

Så: kanon billede, flot design, hurtig responstid, ingen retention, god pris og meget streamingvenligt = no brainer pt.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boogie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 16:58
@mr. Claude

Ved ikke om det er mit indlæg du tænker på, men jeg skrev 60e6505, som ikke er en e8005 model. Designet er lidt anderledes og de har ikke samme fod. I øvrigt har 6505 ikke kamera indbygget (hvem hulen vil også bruges det?)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

@mr. Claude

Ved ikke om det er mit indlæg du tænker på, men jeg skrev 60e6505, som ikke er en e8005 model. Designet er lidt anderledes og de har ikke samme fod. I øvrigt har 6505 ikke kamera indbygget (hvem hulen vil også bruges det?)
Jeg skrev til trådstarter og i almindelighed min mening Smile
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Sgu godt smag og behag er forskelligt! Jeg syntes Sony 855´s fod er mega flot og ligner noget Loewe eller B&o kunne lave i gamle dage Clap Hellere det end Samsung´s fod på 8005! Plus det grimme kamera på toppen... Så WT eller 855 i mine øjne. Du må ud og kigge. Men glæd dig nu ikke for hurtigt. Værkstedet har 3 forsøg med dit VT....

Ja det er det bestemt, ellers ville det også være kedeligt Wink

Gør jeg nu heller ikke, men derfor kan man stadigvæk godt gøre sig nogle tanker, hvis nu det skulle være. 

Mht. til de 3 dage, det synes jeg da ikke, at kunne læse nogle steder. Derimod kan jeg læse én gang, dog kan der være særlige tilfælde med flere gange.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Gør jeg nu heller ikke, men derfor kan man stadigvæk godt gøre sig nogle tanker, hvis nu det skulle være. 

Mht. til de 3 dage, det synes jeg da ikke, at kunne læse nogle steder. Derimod kan jeg læse én gang, dog kan der være særlige tilfælde med flere gange.
Og lur mig om ikke din skærm er et særligt tilfælde! læs: pisse dyr med lav indtjening! ....
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2012 kl. 19:16

Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:

Og lur mig om ikke din skærm er et særligt tilfælde! læs: pisse dyr med lav indtjening! ....

Du har ret, men at det specifikt er 3 gange, har jeg bare ikke læst. 
Men jeg må se hvad der sker, når den kommer ind med helt samme fejl, dvs. de intet har fikset. Tror faktisk bare de har satset på, at jeg er idiot og intet ville opdage, hvis de skrev at de har skiftet en del.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu