recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor billig kan en simpel Nasløsning laves
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor billig kan en simpel Nasløsning laves

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor billig kan en simpel Nasløsning laves
    Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:22
Ved ikke om det er rette underfora jeg har smidt den i.

Men jeg mangler en billig løsning til at sende filmsamlingen til tv'et. Den må gerne være lidt strømbevidst, men det er også det eneste krav. Regner med at smide en rpi i tv'et, men mangler et system, som kan indeholde alle film. Der er ikke behov for backup og alt muligt andet smart :)

Fyr løs med gode ideer og løsninger. Pladsmæssigt snakker vi vel 2-3 tb
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:26
Jeg ville nok købe brugt så, der kan du komme langt for relativt få penge. Fx den her, det er fandme billigt;

Redigeret af Jakabov - 07-Marts-2015 kl. 10:26
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:38
Ja, nok ikke en dum ide at kigge efter noget brugt.. Men den der lyder næsten for billig? Gad vide om der stikker noget under?
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:40
En mulighed er en NAS fra Aldi, som ofte kan fås for 900-1200 kr. inkl. 2 TB.HDD
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:46
hej

jeg købte sidste år en WD My Cloud 2 TB nas i elgiganten - mener jeg gav ca 600 kr. for den, fungerer rigtig fint...
Sender film til mit TV med boxee box eller chromecast, og ungerne kan streame til deres tablets.
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

jeg mangler en billig løsning til at sende filmsamlingen til tv'et. Den må gerne være lidt strømbevidst, men det er også det eneste krav. Regner med at smide en rpi i tv'et, men mangler et system, som kan indeholde alle film. Der er ikke behov for backup og alt muligt andet smart :)

En (eller flere) USB harddisk direkte på Tærten?

Mvh. JørgenT
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 11:30
en aldrende computer med diske og freenas/nas4free via usb-stick
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Mvh. JørgenT
Ja det er da den billigste løsning. Ingen grund til en NAS når en USB HDD kan klare det.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Ingen grund til en NAS når en USB HDD kan klare det.
Præcist, og med hensyn til strømforbrug tror jeg ikke der er noget der slår den løsning. Wink
Jeg har nogle WD Elements diske i forskellige størrelser, de bruger < 1W når de går i idle mode på PC.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 07-Marts-2015 kl. 12:08
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

jeg mangler en billig løsning til at sende filmsamlingen til tv'et. Den må gerne være lidt strømbevidst, men det er også det eneste krav. Regner med at smide en rpi i tv'et, men mangler et system, som kan indeholde alle film. Der er ikke behov for backup og alt muligt andet smart :)

Mvh. JørgenT

direkte på tærten..??
dvs. du vil lade TVet stå for afspilning af materialet - giver det ikke nogle begrænsninger af hvilke formater der kan afspilles?

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

direkte på tærten..??
dvs. du vil lade TVet stå for afspilning af materialet - giver det ikke nogle begrænsninger af hvilke formater der kan afspilles?
Det er ikke TV, men Tærten der er afspiller.
Og samme formater som hvis det var fra en NAS. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2015 kl. 13:17

Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

direkte på tærten..??
Det er ikke TV, men Tærten der er afspiller.
Og samme formater som hvis det var fra en NAS. Smile

Mvh. JørgenT

sikkert mig der er uinformeret - men hvad er Tærten? Embarrassed
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu