|
Hvor billig kan en simpel Nasløsning laves |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2015 kl. 10:22 |
|
Ved ikke om det er rette underfora jeg har smidt den i.
Men jeg mangler en billig løsning til at sende filmsamlingen til tv'et. Den må gerne være lidt strømbevidst, men det er også det eneste krav. Regner med at smide en rpi i tv'et, men mangler et system, som kan indeholde alle film. Der er ikke behov for backup og alt muligt andet smart :) Fyr løs med gode ideer og løsninger. Pladsmæssigt snakker vi vel 2-3 tb |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg ville nok købe brugt så, der kan du komme langt for relativt få penge. Fx den her, det er fandme billigt;
Redigeret af Jakabov - 07-Marts-2015 kl. 10:26 |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Ja, nok ikke en dum ide at kigge efter noget brugt.. Men den der lyder næsten for billig? Gad vide om der stikker noget under?
|
||
![]() |
||
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 472 |
|
En mulighed er en NAS fra Aldi, som ofte kan fås for 900-1200 kr. inkl. 2 TB.HDD
|
||
![]() |
||
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
|
hej
jeg købte sidste år en WD My Cloud 2 TB nas i elgiganten - mener jeg gav ca 600 kr. for den, fungerer rigtig fint... Sender film til mit TV med boxee box eller chromecast, og ungerne kan streame til deres tablets.
|
||
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
|
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
en aldrende computer med diske og freenas/nas4free via usb-stick
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
|
Ja det er da den billigste løsning. Ingen grund til en NAS når en USB HDD kan klare det.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
|
![]() Jeg har nogle WD Elements diske i forskellige størrelser, de bruger < 1W når de går i idle mode på PC. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 07-Marts-2015 kl. 12:08 |
||
![]() |
||
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
|
direkte på tærten..?? dvs. du vil lade TVet stå for afspilning af materialet - giver det ikke nogle begrænsninger af hvilke formater der kan afspilles? |
||
||
![]() |
||
|
Og samme formater som hvis det var fra en NAS. ![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
sikkert mig der er uinformeret - men hvad er Tærten?
![]() |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |