|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() Sendt: 24-September-2010 kl. 22:42 |
|
Jeg har næsten lige formateret min computer (Windows vista 120gb), men jeg kan ikke forstå der ikke er noget plads på den?
Jeg har lagt ca. 32gb musik over på den, men ellers er der kun programmer og andet for ca. 10gb. Det kan jo ikke passe, at systemet fylder resten? (Der står jeg har 105 til rådighed) |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Måske System Restore kan tage noget plads med mulighed for at gå tilbage til tidligere installationspunkter i tid - du kan evt. slå system restore fra, genstart computeren og slå det til igen (hvis du vil bruge det)
|
||
![]() |
||
Anders_b ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2007 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 226 |
![]() |
|
Jeg har bare lige formateret den, så det burde ikke være nødvendigt? |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
De opdateringer og servicepacks der kan/skal installeres efter en reinstallation kan hurtigt fylde en del, men på den anden siden, hvis du har brugt 15GB (120-105) på 32GB musik og 10GB Win-installation, så er det da ganske godt gået!?
|
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
|
Disk Cleanup (tilgås via properties på drevet) kan også fjerne system restore punkter. (og gemme den sidste)
+ Lave plads.
CCleaner (Crap cleaner) er også god til at slette alt hvad man egentlig ikke skal bruge... http://www.piriform.com/ccleaner/download
|
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det kan godt være det var dårligt formuleret :) Mente at jeg havde 105gb til rådighed efter windows var installeret - nu har jeg 2gb. |
||
![]() |
||
![]() |
|
CCleaner bruger jeg allerede - skide godt program. |
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Hvis du har en 120Gb harddisk har du ca. 111 Gb efter den er blevet formatteret. Det har nået at gøre med hvordan man definerer hvad en Gb er (Fabrikanterne: 1000 mb = 1 Gb. Faktisk: 1024 mb = 1 gb. Altså, du har reelt set ikke 120 gb at gøre godt med..)
Windows tager så minimum 10 gb incl. opdateringer. Med 32 gb musik vurde du så have 69 Gb at gøre godt med. Har du en mærkevare-pc og formatteret via CD går der også nogle Gb til en restore partition. Om den er fyld ud eller ej betyder intet. Pladsen er allokeret i forvejen. Kunne dette være problemet? Har du hentet nogle filer for nyligt? Prøv at se hvilke programmer du har installeret og check "Program Files" mappen's størrelse. Du burde kunne indsnævre problemet. Det er første gang jeg har hørt om nogen som har "mistet" plads uden de er kommet til at installere OS på en restore-partition..
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Der står jeg har 3,72 GB ledig af 105 GB
Hvis jeg går ind på drevet, markerer alle filer og mapper, giver det kun 58,7 GB. Det var mere end forventet, men stadig? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Her er et billede, hvor jeg viser hvad TreeSize siger:
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/9Aj73650.jpg |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
|
http://www.jam-software.com/treesize/online_manual/EN/index.html?faq_main.html
Treesize viser heller ikke det samme som egenskaber for disken hos mig. Her er der ca. 70 Gb forskel. Hvis jeg bruger Spaceman99 så viser den et større tal end Treesize. Så det er nok et spørgsmål om rettigheder til at se indholdet af katalogerne.
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|
@Ander_b - du er sikker på der ikke ligger en komplet backup i den RRbackup folder som treesize ikke kan få lov at komme ind i(der står adgang nægtet)? - den kunne meget vel være skjult og så ses de ikke umiddelbart i de data man kigger på. Jeg ved ikke lige hvad det er for en folder og fra hvilket program, men det er i hvert fald ikke en folder der er med i en standardinstallation.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |