|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() |
|||
Når man køber B&O, så køber man et koncept - et koncept markedsført til en bestemt kundegruppe. Kundegruppen lægger vægt på primært design, betjening og prestige. Det er B&Os kerneforretning, og det er de rigtigt dygtige til.
Det er en kende naivt, at tro B&O kan levere lyd i samme særklasse, som producenter som næsten udelukkende fokuserer på at producere lyd. Ligesom at disse, kan levere samme brugervenlighed og "out if the box" systemintegrationer som B&O har udviket på i årevis. Der er ingen tvivl om, at B&O sagtens kan retfærdigøres i rigtigt mange hjem, og også sagtens kan dække langt de flestes behov for "hvad god lyd er" - men at sammenligne det med det etablerede high-end marked giver slet slet ingen mening. Ofte tror jeg det handler om, at B&O ejere skal retfærdigøre den ekstremt høje pris, i stedet for at fokusere på hvad de rent faktisk har købt (design, integration, brugervenlighed og generelt god allroundlyd). Det er der ikke noget galt i - overhovedet - men lad være med at tro I har købt verdens 8. vidunder indenfor lyddesign. Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af Beolab 5 endnu, men har efterhånden hørt en del af deres andre højtalersystemer, samt Bose lifestyle mv. og jeg kan på ingen måde sige at disse lever op til mine egne kvalitetskrav. BOSE synes jeg faktisk levererede en rent ud sagt pinagtig lyd - og jeg har primært haft B&W højtalere i den mellemdyre prisklasse, altså noget billigere end et fuldt B&O system. Redigeret af tobywan - 21-Januar-2009 kl. 09:15 |
||||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||||
![]() |
||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|||
Jeg ville personligt IKKE købe B&O hvis mit behov/focusområde var Hifi, men når jeg bruger mit setup til surround, musik fra cd,DVD og BluRay, så er JEG rigtigt godt tilfreds, men det skal dertil siges at Beolab 2 (subwoofer) klæder Beolab 8000, for med sådan en tilsluttet spiller disse MEGET bedre. Spændende med Earthquake højttalerne. Kunne godt blive aktuelt da jeg jo skifter en del. Min overvejelse går faktisk på Elac som jeg synes spiller rigtigt godt, og jeg har ikke råd til VERDENS BEDSTE HØJTTALER (Beolab 5) |
||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||||
![]() |
||||
Eiberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|||
Design er subjektivt ... Brugervenlighed !?!?! Ja okay det hele er lidt mere automatisk, men det er nu ikke fordi det er svært at tænde sin CD-afspiller og forstærker ? Pris, ydelse og kvalitet er lige præcis der hvor B&O er overpriced i forhold til hvad du ellers ville kunne købe af high-end hifi. Gensalgsprisen er stadigvæk relativt høj på high-end hifi - du har dog ret i at den er noget højere på B&O men det er ikke i kræft af deres "fornemme ydelse og kvalitet", men fordi det er design ikoner. ... dit Pioneer er anlæg er ikke high-end. Hvis man havde 100.000,- til hifi, så køber man næppe Pioneer ;) |
||||
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500 |
||||
![]() |
||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|||
Nu har jeg jo kun Pioneer tv og bluray, men da nok i den bedre ende. Hvad er High end indenfor TV & BluRay ? og hvor meget bedre kan det blive ? Men jeg har i øvrigt aldrig påstået at jeg har high-end. |
||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||||
![]() |
||||
MichaelA ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2006 Status: Offline Point: 901 |
![]() |
|||
Altid spændende med disse indlæg - hvor godt er B&O lyd og billede, og det er kun flot design og næsten alt andet er generelt dårligt. De fleste med disse holdninger har ikke hørt eller set B&O er mit bud, men udelukkende deres antagelse udfra andre faktorer. Så tag dog din bedste CD med til en B&O butik og få dem til at spille noget musik du kender og kom derefter med en vurdering af hvordan lød det så - det er ret enkelt at gøre... Se iøvrigt hvad en anden dansk site har skrevet om Beolab 9 (med god forklaring til opbygning), enig jeg syntes ikke de er kønne men de spiller sgu meget godt. http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1578&zoneid=3 Redigeret af MichaelA - 21-Januar-2009 kl. 11:37 |
||||
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v |
||||
![]() |
||||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|||
|
||||
SVP03
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Ja det mener jeg nu også, men for mig er det ikke vigtigt, bare JEG er tilfreds |
||||
|
||||
![]() |
||||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|||
High end er svært at definere, men lige nu kan du få verdens bedste TV for 20-25 tkr, eller mindre i udlandet. Resten er jo i en anden prisklasse, hvis vi lige ser bort fra visse kabeltyper.
|
||||
SVP03
|
||||
![]() |
||||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
![]() |
|||
Hej ! Tager man som udgangspungt deres topmodel Beolap5, har jeg ved flere lejligheder hørt den i "optimal opsætning", i følge sælger - men samlignet med min egen reference, elektrostat højttalere, er Beolap5, som de fleste andre dynamiske højttalere, en mester i indelukket lyd...... En interessant ting er dog at med en god forforstærker af anden fabrikat blomster Beolap5 pludselig op og man kommer til at tænke på noget i en helt anden (reference ?) klasse ! Spørgsmålet er om B&O´s forforstærkere i virkeligheden sætter grænsen for deres egne højttaleres optimale ydelse.... Bond Redigeret af bbond - 21-Januar-2009 kl. 19:34 |
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
|||
BL9: Lydbilledet er bredt, med en nogenlunde dybde. Højden er til gengæld mangelfuld. Den kan ikke levere den opløsning og detaljering som man forventer i denne prisklasse. Den henvender sig primært til det brede publikum som ønsker vellyd, men ikke tænker over at der er mere bag musikken. Det er jo lige nøjagtig her forskellen ligger, du kan ikke og skal vel heller ikke kunne sammenligne B&O med high end. Jeg har skam skam selv seriøst lyttede på dem, og deres storbror. Og de spiller godt det skal da ikke være nogen tvivl om, men set i forhold prisen så er de for dyre, her tager jeg slet ikke højde for designet, som er noget det flotteste man kan få. Men der også hele signalvejen fra laseren i drevet til selve højtaleren, og her er der heller rigtig ikke valuta for pengene, set ud fra en sammenligning med andet high end udstyr. Men B&O henvender sig jo heller ikke til os hifi nørder. Men det spiller godt, et lækkert design som er nemt at intergere i sit hjem og alle kan betjene det, og så er der lige den der visuelle wow faktor, som er svære at slå, det seeer bare godt ud
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
Eiberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
|||
Sjovt, jeg var stensikker på vi snakkede lyd, hvorfor jeg også skrev anlæg !? |
||||
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500 |
||||
![]() |
||||
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
|||
Jeg tænkte også at I måtte misforstå hinanden.
Der er vist ingen tvivl om, at Pioneer er high-end indenfor TV. På trods af, at de faktisk ikke er så dyre i forhold til hvad det normalt koster at være med i high-end-delen. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |