recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor god er B&O’s lyd egentlig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor god er B&O’s lyd egentlig?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2009 kl. 19:13
High end lyd, og high end billed er ikke det samme i min verden, der findes langt flere ringe highend lyd komponenter end ringe high end tv
Crown - there is no substitute.
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Dine samligninger er jo ikke helt fair da et sæt K2 koster omk 250K og deri kommer så forstærkere 

Kom med et forslag på max 140.000,- (ny pris) det skal indeholde højtaler, forstærker og forforstærker. Ser frem til dit forslag 

meridian dsp 5500  55000.- stk   DE spiller,ja og grimme er de ikke

Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 11:05
er B&O filosofi ikke at lave en lyd som ikke træder nogen over tæerne=afrulning i toppen+lidt til den varme side
Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
Til top
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-December-2008
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Som jeg indledte mit første indlæg med, så er kunderne til B&O sjældent de samme som til dyr hifi/Highend, og det giver derfor ikke mening. Personligt ville jeg aldrig købe aktive højtalere, og slet ikke med icepower.

Kan du ikke uddybe hvorfor du mener en icepower eller en klasse D forstærker dårliger end en klasse A-B forstærker.

Hørte pioneers reciever "susano" som skulle være pioneers svar på highend. Efter min mening spillede den rigtig godt i stereo. Har faktisk kun hørt Mark Levinson med et par Revel højtalere der lød bedre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 16:47

Oprindeligt skrevet af gunnergeil gunnergeil skrev:

Kan du ikke uddybe hvorfor du mener en icepower eller en klasse D forstærker dårliger end en klasse A-B forstærker.

jeg har ikke nævnt A/B forstærekre.

jeg har deltaget i en del A/B tests med forskellige icepowerkonstruktioner, også de specialdesignede, tunede udgaver, monoblokke, osv, hver gang tabte det til de øvrige, både til samme og lavere pris. Icepower formår på ingen måde at lave velartikuleret bas som eks en grounded bridge baseret forstærker, nuanceringer i mellemtonen som en god standardkonstruktion, eller velopløst diksant som man bør forvente fra alt der ikke sælges i Bilka. selv på  højttalere der farver lyden meget er icepowers underlegenhed mht. dynamik og opløselighed meget klar.

Jeg skal gerne låne dig en forstærker eller to så du selv kan drage dine egne konklusioner.

Til top
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-December-2008
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2009 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af gunnergeil gunnergeil skrev:

jeg har ikke nævnt A/B forstærekre.

jeg har deltaget i en del A/B tests med forskellige icepowerkonstruktioner, også de specialdesignede, tunede udgaver, monoblokke, osv, hver gang tabte det til de øvrige, både til samme og lavere pris. Icepower formår på ingen måde at lave velartikuleret bas som eks en grounded bridge baseret forstærker, nuanceringer i mellemtonen som en god standardkonstruktion, eller velopløst diksant som man bør forvente fra alt der ikke sælges i Bilka. selv på  højttalere der farver lyden meget er icepowers underlegenhed mht. dynamik og opløselighed meget klar.

Jeg skal gerne låne dig en forstærker eller to så du selv kan drage dine egne konklusioner.

Grunden til din betragtning interressere mig er fordi jeg har altid kørt rotel og den nye rotel forstærker jeg har udset mig er en klasse D RMB-1575.
Klasse D og icepower skulle være det samme. Icepower skulle blot være lavet på B&O's powerhouse.

Jeg kan næsten fornemme at du mener at de rotel forstækere der er en generation ældre vil være RMB-1575 overlegen. Men tror du også at rotel's nye klasse D forstærkere vil lide af dårlig dynamik og opløslighed?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2009 kl. 01:17

klasse d og icepower er ikke det samme. men icepower er en klasse d forstærker (rent type mæssigt)

Nu kunne jeg udtale mig om 1575 baseret på generisk fejl, en fiat motor er nu en gang en fiat motor, uasnet om der er klistret et ferrari mærke på kølerhjelmen, men da jeg har lagt øre til den kan jeg allerede nu bekræfte at dine antagelser er korrekte. om det så er bedre end de tidligere generationer (jeg havde selv en 1070 jeg var temmeligt skuffet over) må du selv afgører.

jeg holder mig som udgangspunkt fra at tro og antage "assumption is the mother of all fuckups" - især når det gælder hifi.

Redigeret af kim olsen - 24-Januar-2009 kl. 01:17
Til top
hors Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2009 kl. 01:51
Blander mig lige lidt i IcePower spørgsmålet da mit trofaste yamaha MX-1 effekttrin er på vej på pension til fordel for en IcePower baseret forstærker.

Der er næsten lysår til forskel med lyden fra IcePower, lydbilledet på mine dali er meget klart, med behagelig mellem og top.

Jeg syntes dog at flere af de mindre b&o højtalere giver et lidt klemt lydbillede, men de spiller ok når man tænker på hvor lidt de fylder.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu