recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor god er signalbehandlingen i nye TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor god er signalbehandlingen i nye TV?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor god er signalbehandlingen i nye TV?
    Sendt: 17-Maj-2011 kl. 10:56

Jeg er den glade ejer af et Pana PZ80 og en DVDO Edge videoprocessor.

De seneste år har jeg brugt min tid på at sætte mig ind i en masse andet teknik end TV, så jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvor god signalbehandlingen i moderne TV (eks. de nye Panasonic plasmaer) er.
Hvordan håndterer de opskalering og de-interlacing?
Kan de korrekt detektere film- og videobaseret materiale?
Kan de klare både 3:2 og 2:2 pull-down?

Har de fået IFC (eller hvad det nu hedder hos andre mærker) til at fungere uden irriterende artefakter?

Bruger LCD-TV producenterne nu blinkende baggrundslys til at give en opfattelse af mere "glidende" bevægelse ved eks. 24p uden at man er tvunget til at slå IFC til?

På forhånd tak
Kan de finde ud af hvo

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 15:49
Scanning backlight giver ikke en opfattelse af mere glidende bevægelse ved p24-materiale. Det mindsker derimod din opfattelse af slør på LCD-skærme. Hvis du vil have glattet billederne ud, så må du aktivere frame interpolation i en eller anden form.

Det er stadig ikke alle producenter, som giver muligheden for at slå frame interpolation fra og samtidigt have scanning backlight slået til, men der kommer stadig flere og flere TV hvor det er muligt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu