Brianrasmussen skrev:
Hej
Jeg er ved at renovere mit hus og i den forbindelse skal jeg have trukket alle kabler til tv'et i væggen. Men hvor højt over gulvet bør tv'et hænge ??
Hvor højt har i placeret jeres TV?
PS. Det bliver en Pio 427XA
MVH
|
Der er flere gode tips, jeg havde sat min pio 506xde for lavt til at begynde med... ca. 90cm fra gulv til tvets bundkant.. vi valgte at hæve det til ca. 108cm fra gulv til tvets bundkant.
Jeg har en dali Helicon subwoofer med en Helicon center højtaler på som gjorde at det for stuen så pænere ud at tvet sad lidt højere det ser lidt mere "luftigt" ud nu.. vi har dog efter lidt tid opdaget lidt benefits ved at have hævet tvet ca. 18cm.
- når man ligger i sofaen og ser tv er flasker og andre "dekorationer" på sofabordet ikke i vejen.
- syntes faktisk at når man sidder alm i sofaen er siddestillingen bedre.. gælder både for mig og min kone.. og der er ca. 20cm i højdeforskel på os.
- bedre overblik hvis man har gæster og skal se en film.. der er et bedre direkte udsyn og ikke så mange som sidder i vejen for hinanden.
Så jeg syntes faktisk det er behageligt at kigge lidt opdad, hvilket de gæster vi har haft på besøg syntes også det fungerer godt.
Men det afhænger naturligvis meget af den enkeltes indretning i stuen, og hvad ser godt ud her tænker jeg især osse på waf 
Hilsen
René