|
Hvor højt hænger I 75"/77" fladskærm på væggen? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6247 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Februar-2023 kl. 13:27 |
|||
Jeg har altid haft fladskærm på TV-bord, men måske bliver det nødvendigt med vægmontering i ny, mindre lejlighed
Men hvad skal afstanden være fra gulvet til bunden af skærmen?
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
![]() |
||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Ideelt skal skærmen stå/hænge så dine øjne er cirka 1/3 oppe i billedet når du sidder i sofaen.
|
||||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
På min 83" Oled som også ligger helt flat ind til væggen, er der vist nok 90cm fra underkanten af tv'et til gulvet, og omkring 3.5m til sofaen
![]() Edit: Der faktisk kun 70cm fra underkanten af tv'et til gulvet. Redigeret af Potter - 25-Februar-2023 kl. 08:35 |
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4856 |
|||
Det passer med et TV bord på ca 50 cm højde hvis du vil ha fod på. Målt ud fra mit eget 65” og lagt ind i målene i dette udmærkede skema, hvor man f.eks. også kan se hvor meget skærm arealet øges ved at gå fra 55” til 77”
|
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
![]() |
||||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|||
Off topic:
De karriere Lidl reklamer som indtræder på hver side af indlægende, overlapper så man ikke ikke kan se hele teksten, og endnu være de låser så man ikke kan editer og indsende edit, knappen er simpelthen ikke aktiv. Er på nyeste Safari og Mac OS
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
![]() |
||||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4856 |
|||
Der er ingen reklamer her på forum!
|
||||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||||
![]() |
||||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6247 |
|||
Jeg kommer til at have en afstand fra væg til stol på 4 meter
Så ca. 80 cm fra gulv til skærmens underkant er fint?
|
||||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||||
![]() |
||||
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Kan du tage et screenshot?
|
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvis jeg ser det igen på en af mine Mac’s, skal jeg nok tage et screenshot, lige nu er jeg på iPad og her er der ingen reklamer, udover den banner der i toppen, den der er der lige nu er fra ALDI.
|
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Det undrer mig bare at flere ser reklamer, og jeg kan ikke se dem der generer på min iPad. Og Aldi lukker jo lige om lidt i DK.
|
||||
|
||||
![]() |
||||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
|||
Det er nu omvendt - øjenhøjde er 1/3 ned fra toppen af billedet.
![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |