recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvor hurtig er en NAS ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvor hurtig er en NAS ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Emne: hvor hurtig er en NAS ?
    Sendt: 25-August-2011 kl. 11:57
Jeg blev ejer af en Synology 411j nas i går, og ville overføre alle mine mediefiler til den (ca. 230 GB). Windows anslår at det vil tage 7 en halv time. Hvis det er tilfældet får den lov til at gøre det i nat, men er der noget galt? Hvis jeg overfører data fra min PC's interne SSD disk til min interne 7200 rpm hdd sker det med ca 87 mbit/sek, men hvis jeg overfører fra min 7200 rpm til Nas'en sker det med en tiendedel af den hastighed. Er det normalt?! Er godt klar over at jeg har købt en NAS i den billige ende, og jeg kan godt leve med det, hvis det er sådan det er.

Edit: Alt er tilsluttet via lan-kabler, så der er ikke nogen trådløse flaskehalse

Redigeret af pianomartin - 25-August-2011 kl. 12:04
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 12:13
Min DS409+ overføre ca. 2GB/Min - så hos mig burde 230GB tage 115 min over Gigabit.
Så vidt jeg husker er der sket en hel del mht. til performance på deres J modeller over de sidste par år, så jeg vil mene at din burde kunne klare samme hastighed.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 12:43
Du har en overførselshastighed der hedder 8,5 MB/s som er fornuftigt til et 100 Mb netværk. Har du 100 Mb eller gigabit?

Og ja det er helt normalt at det er hurtigere at overføre internt i computeren hvor båndbredden er meget større :-)

BS
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2011 kl. 13:08
Ja de billigste NAS som denne er bare ikke hurtigere..

Har haft en DS1511 stående med raid, den kunne maxe mit gbit netværk uden problemer 100-110mb/sec uden issues.. men så er du oppe i en NAS boks til 5000kr.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 20:07
mon ikke det er fordi netværket IKKE er gigabit. Det lugter i hvert fald sådan. som minimum burde du kunne klare en 20-30mbyte/s hvis det var gigabit netværk i din switch.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

Jeg blev ejer af en Synology 411j nas i går, og ville overføre alle mine mediefiler til den (ca. 230 GB). Windows anslår at det vil tage 7 en halv time. Hvis det er tilfældet får den lov til at gøre det i nat, men er der noget galt? Hvis jeg overfører data fra min PC's interne SSD disk til min interne 7200 rpm hdd sker det med ca 87 mbit/sek, men hvis jeg overfører fra min 7200 rpm til Nas'en sker det med en tiendedel af den hastighed. Er det normalt?! Er godt klar over at jeg har købt en NAS i den billige ende, og jeg kan godt leve med det, hvis det er sådan det er.

Edit: Alt er tilsluttet via lan-kabler, så der er ikke nogen trådløse flaskehalse
du kan ikke overfører hurtigere end din harddisk kan nå og skrive

så det vil gå hurtigere fra nas til en SSD, end omvendt

fra min Nas til bærbar ligger den på cirka mellem 55-60 mb/sek
fra bærbar med SSD til Nas cirka 35 MB/sek

Men fint nok til mit behov
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu