|
Hvor hurtigt starter din Win 10 pc op |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan bare lade være med at smide så hurtig en disk i
|
||
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tjek lige om i i jeres BIOS har sat AHCI-mode og ikke SATA-mode. Det giver faktisk en del forbedret performance. Bemærk lige det nok kræver en andre driver - måske finde Windows den rigtige.
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis SATA mode er problemet, så undlad ikke at tage backup først. Man ryger i problemer med at starte windows op, hvis ikke windows har AHCI driveren installeret.
Bemærk dog, dette var kun et problem for en del år siden. Uden at vide det med sikkerhed, så vil jeg tro Windows 10 har driveren. |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu blander folk tingene sammen! AHCI mode kan kun køres på en SATA controller. Hvorimod IDE mode normalt køres på en PATA controller og kan emuleres på en SATA controller. Alt skal køres AHCI eller tilsvarende, men ikke IDE mode. Jeg tvivler dog stærkt på at en Windows 10 maskiner kører IDE mode, medmindre det er en virkelig gammel svend eller nogen har haft hovedet under armen imens der er blevet installeret. Hvis Windows tager lang tid om at starte, så kan det ofte være en controller, som er skyld i det. Det er ihvertfald noget hardware som systemet initialisere under opstart eller en timeout i noget defekt.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Valde1936
Super bruger Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
min pc er relativ ny, I Windows start up har jeg kun lydkort og skærmkort stående min bios boot er 2,6 sek herefter sker der ikke så meget på trods af 16 GB ram og en intel I-3 chip
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2407 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det ikke mere relevant at snakke om hvor længe sådan en windowsmaskine kan være om at slukke? Fyraften, beder windows om at slukke, "skal lige installere opdateringer i et ukendt antal minutter/timer, lad venligst være med at slukke" what the fuck!?!?
|
||
Valde1936
Super bruger Oprettet: 18-August-2007 Sted: DK-2800 Status: Offline Point: 431 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Strandvasker bestemt væsentligt, bare ikke i denne tråd
|
||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Går sgu bare hjem. Og så må pc selv om hvor længe den er om at lukke
Men hov.... slukker jo kun til weekenden
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Husk så også at lave en restart indimellem, da en luk og en start ikke er det samme som genstart.
|
||
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 390 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
12 - 14 sekunder, Surface Pro 3
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og alligevel ikke - det er jo helt og holdent noget der kommer an på hvad man har installeret af software, hvilke services der bliver bedt om at starte ved boot. Men ja - en nyinstalleret maskine uden software så er vi alle næsten på samme niveau. (adobe "update" services er virkelig noget lort og kommer så snart man installerer acrobat reader.)
|
||
oleahmed
Junior bruger Oprettet: 24-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en Windows 10 kørende som er 3 år gammel, og den er kun 1 sekund fra, målt over flere perioder, så det gør ikke en forskel på min pc (i7 6770K oc), prepost i bios slået fra m.m, samt der er installeret Office365, Adobe (alle programmer), Sony Vegas efter måling. Jeg tænker det er vigtigt at finde ud af hvad man mener med "Hvor hurtigt starter din Win 10 pc op?", at få Windows 10 vist, er ikke det samme som at kunne bruge alle funktioner med det samme. Min er 10-11 sekunder om at få vist Windows.
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |