|
Hvor hurtigt starter din Win 10 pc op |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ca. 0,5 sekund...
(den er aldrig slukket )
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi mangler også at få præciseret, hvad der præcis menes med, hvornår Windows er startet op. I min verden (fordi jeg køre med login/pw/fingeraftryk), så er det når den promt om adgangskode popper op (bortset fra jeg skal trykke på min mus efter 1803 opgrade, hvilket er ret irriterende). På dette tidspunkt, så vil windows stadigvæk indlæse services og programmer i baggrunden. Men det er der Windows reelt er startet op. Og det er det tidspunkt jeg mener der skal måles til. For ellers ryger vi netop ud i det som du nævner, at tiden afhænger af, hvor mange opstarts programmer man har. Den tid vil altid være enormt svingende. Og slet ikke relevant for spørgsmålet, hvis det skal bruges til at finde ud af, om noget er galt, eller bare at sammenligne med andre. |
|
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
Helt enig. Som jeg netop skrev, og som claus også er inde på, så giver det ingen mening at måle indtil alle services/opstartsprogrammer er indlæs. I mange tilfælde kan man slet ikke se, hvad windows laver i baggrunden. I værste fald kan man "mærke" det, fordi den kan virke sløv.
|
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Start evt jobliste (CTRL+ALT+ESC), vælg start, til vælg CPU ved start og DISK I/O for at se hvad der bruger tid under start.
|
|
tobywan
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Funktioner
Tak(0)
|
Under 20 sekunder.
i7 8700k 32GB ram Samsung Evo 970 500GB Kunne nok godt optimeres, men helt ærligt så gider jeg ikke. Maskinen er alligevel aldrig slukket.
|
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den aldrig er slukket, så synes jeg under 20 sekunder er længe
|
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Funktioner
Tak(0)
|
Omkring 12-13 sekunder tror jeg - på min nye computer.
Asus Zephyrus GM501GS, 32 GB DDR4 Ram, i7 (8. Gen) 8750H, 6 kerner, NVIDIA GeForce GTX 1070, med 8 GB GDDR5 SDRAM. Min gamle computer er nok mere end 1 minut om at starte op - har ikke lige taget tid på den, 7½ år gammel: Asus G73SW, 16 GB DDR3 Ram, i7 2630QM, 4 kerner, NVIDIA GeForce GTX460M, med 1.5 GB GDDR5 SDRAM.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Microsoft har helt specifikt brugt delayed loading hvor visse services startes EFTER login for at holde boot2login tiden nede. Det har de lavet siden win7-8 stykker. (og noget man fandt ud af i vista tiden. - der var rigtigt mange store virksomheder der havde "boottider" på op til 40-50min - det var først efter de her episoder Microsoft begyndte at tage det virkelig seriøst http://taxprof.typepad.com/taxprof_blog/2008/11/does-your-boss-have.html
Det betyder selvfølgelig også som flere har været inde på at definitionen ikke bare er svær at stadfæste, men i virkeligheden heller ikke giver så meget mening. Man kan selvfølgelig sagtens definere boottid som "boot 2 loginscreen" men maskinen kører stadig særdeles ihærdigt selv under loginscreen, og loader først færdigt lang tid efter. - tror der går 10-20 sek før min STEAM applikation loades efter login. (og indtil da kan jeg jo af gode grunde ikke bruge comp hvis jeg vil spille via steam! :-)) |
|
mrjocs
Junior bruger Oprettet: 19-Marts-2016 Status: Offline Point: 41 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er sket meget indenfor opstartstider siden vista og windows 7 for den sags skyld.
Siden windows 8 har de inplementeret hurtigstart funktionen som er default sat til. Hvilket gør maskinen hurtigere at starte op, især med mekaniske diske. jeg mener at de har brugt en combo af dvale funktionen og inplmeneteret det i startup processen. og så har SSD`en jo selvfølgelig også hjulpet gevaldtigt. jeg sidder her med min 11-12 år gamle Lenovo Thinkpad t500 core2duo t9550 8gb ram og en ældre samsung ssd. godt nok windows 8.1. 10 sek post screen, og 30 sek. er jeg logget ind og computeren er klar.
|
|
mvh
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
Funktioner
Tak(0)
|
Opstart 15 sekunder, en gammel maskine med i7cpu 870 2.93 GHz, 8.00 GB ram, x64 processor og 64 bit Win 10 operativ system. En SanDisk SDSSDXP240G som C: drev, og 1TB HDD backup drev.
Redigeret af JeTex - 21-September-2018 kl. 21:04 |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |