|
Hvor kan jeg købe Verbatim 4x ?? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
bocben
Ny bruger Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 4 |
Emne: Hvor kan jeg købe Verbatim 4x ?? Sendt: 20-Januar-2006 kl. 17:28 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg har en pioneer dvd brænde 106 /A106.. Jeg bruger hele tiden princo dvd-r 4x til at brænde, men nu vil jeg skifte til verbatim når jeg kun hører posivtiv om den. Jeg har været på verbatim-europe.com/index/compatibility_guide.php og finde ude af at min dvd brænde kan kun tage verbatim dvd-r 2x og 4x, så jeg prøver at finde på net men de fleste forhandler kun har 8x, 16x. Hvis jeg skal have en ny dvd-brænder så vil I anbefale mig nogle gode dvd brænder, som kan godt tage verbatim, dobbel lag..osv.. Kender I andre dvd medier som kan bruges sammen med pioneer 106 udeover princo , da jeg har lidt problem med at læse i dvd-player. mange tak for hjælp bocben (en ny bruger med så dårlig erfaringer inden for dette område) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 20-Januar-2006 kl. 18:01 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verbatim 4x DVD-R medier kan købes hos IT-Netsupply.dk (billedet er vidst forkert):
Redigeret af DrageMester |
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Moef
Guld medlem Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Sendt: 20-Januar-2006 kl. 19:52 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hejsa,
Hvorfor ikke bare købe 16 x medierne? Din DVD brænder burde under normale omstændigheder kunne brænde på dem, medmindre din brænder ikke bryder sig om nyere medier? Men hvis du på et tidspunkt skal have en ny DVD brænder, så ville de jo være dejligt med 16x medier Moef |
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 20-Januar-2006 kl. 20:42 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Man kan ikke bare gå ud fra at en gammel brænder kan brænde på nyere medier, som ikke eksisterede da brænderens firmware sidst blev opdateret. Resultatet kan være at brænderen nægter, eller at resultatetet bliver dårligt - eventuelt ulæseligt. Jeg kender ikke Pioneers firmware opdaterings strategi, så jeg ved ikke om de har tilføjet de nye 16x medie typer til deres firmware. Hvis de ikke har, så skal man holde sig til de gamle og allerede understøttede medie typer, eller eventuelt købe en ny brænder. |
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
Per L
Ny bruger Oprettet: 01-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9 |
Sendt: 20-Januar-2006 kl. 20:53 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hej bocben prøv lige dette link http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1 og se om der er noget du kan bruge. MVH/Per l |
Moef
Guld medlem Oprettet: 26-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 909 |
Sendt: 20-Januar-2006 kl. 22:42 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DrageMesteren er sku inde på det rigtige.
Bocben, hvis du har venner som bruger nyere medier, så havde jeg nu nok lige prøvet med disse først, inde du køber 8 ell 16x medier. Jeg tjekkede Pioneers hjemmeside, og det er ikke meget der står omkring dit drev. Tilsyneladende skal man passe på med nye medier, eftersom Pioneer ikke skriver meget omkring benyttelsen af nye medier. Moef |
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit
Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard |
bocben
Sendt: 21-Januar-2006 kl. 11:32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mange tak for alle svarer. jeg har for 6 måneder siden købt ca. 400kr hos nierle.de , 200 stk bulkqua 8x dvd-r skive, men ingen af dem kan bruges da min dvd-brænder kan ikke burn med dem , jeg ved ikke hvorfor ? derfor er jeg meget pas på den her gange. |
DrageMester
Sendt: 21-Januar-2006 kl. 14:44 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hvis det er Bulkpaq (ikke bulqua) du mener, så kan forklaringen måske være at Bulkpaq ikke ligefrem er kendt for at være et kvalitetsprodukt - nærmest tværtimod. |
|
bocben
Sendt: 21-Januar-2006 kl. 16:09 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ja, det er Bulkpag, men jeg var lidt sur dengang når en god forhandler som nierle, som sælger denne slags dårlige dvd-skiver. fra siden køber jeg ikke ikke fra nierle..
|
clausewitz
Guld medlem Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
Sendt: 21-Januar-2006 kl. 17:43 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja man skal være opmærksom på at Nierle vist sælger en masse tvivlsomme skiver og i.h.f. næppe tage de ofte meget lovende bedømmelser for pålydende. Er man til Verbatim så har Nierle ofte en pris der er 2x de billigste konkurrenter. Claus |
Prasmus
Guld medlem Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Sendt: 21-Januar-2006 kl. 22:43 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jeg kan tilføje at min pioneer dvd brænde A106 fint brænder Verbatim -R
8x speed, ikke en eneste ud af omkring 150 har fejlet. Jeg har ikke
prøvet med 16x speed endnu.
Blot en praktisk erfaring, som i hvert fald gælder for min brænder. Mvh Peter |
Fagotten
Ny bruger Oprettet: 22-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 22-Januar-2006 kl. 09:42 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Som ny deltager i dette Forun, vil jeg anbefale http://www.mediecentralen.com/ et seriøs Firma har fået der fra flere gange og hurtigt.
|
Fagotten
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |