recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor kan jeg prøve AirPods Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor kan jeg prøve AirPods Pro

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af AnyFellow AnyFellow skrev:

Du bestiller dem online. Så kan du pakke dem op, prøve dem og returnere dem, hvis du ikke kan bruge dem.
Er du sikker på det? Jeg har nemlig kigget hos elgiganten, og der er de undtaget.
Jeg ville ikke gide tage slagsmålet, men loven er klar på dette område, uanset hvad Elgiganten selv mener.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af AnyFellow AnyFellow skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af AnyFellow AnyFellow skrev:

Du bestiller dem online. Så kan du pakke dem op, prøve dem og returnere dem, hvis du ikke kan bruge dem.
Er du sikker på det? Jeg har nemlig kigget hos elgiganten, og der er de undtaget.
Jeg ville ikke gide tage slagsmålet, men loven er klar på dette område, uanset hvad Elgiganten selv mener.
Ok. Det må jeg lige se på.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 22:33
selvbestaltede jurister skal man passe på med. - at du prøver et headset for derefter at levere det tilbage gør jo så også at du ikke kan få den fulde pris tilbage. Det er op til forhandleren at sætte den pris du kan få tilbage, da de jo ikke har en jordisk chance for at sælge den igen som nyt produkt. (sjovt nok står det også i loven!) Så man netop ikke bare frit og frejdigt kan udnytte forhandlere på det groveste som anyfollow faktisk lægger op til.

Når alt det så er sagt, så hvad er det lige der gør du ikke mener du kan "passe" et in-ear headset? (det skal så siges at jeg selv har samme problem - men det er vist mere på grund af små 20 år med kampsport og er vist kommet til at bruge noget blomkål som øreprop) jeg er derfor tvunget til at bære en bøjle over øret for at de kan blive siddende (fx powerbeats pro hvis det skal være Truly wireless) har dog fundet en mulig fremtidig løsning selv i form af nogle wired hørebøffer fra linsoul.com (kan købes fra amazon også) kaldet blon 03 - linsoul har også en BT adapter som passer over øret, men de blon03 er første gang jeg har haft et par in-ears som virkelig bare "passer" ind i mine ører. så nu går jeg og venter på de laver en forbedret udgave af deres BT-adapter som jeg synes passer lidt bedre designmæssigt :)


Men bevares - de er jo ikke nær så fancy som et par hvide plastic bøffer fra Apple, og opladningen er heller ikke så elegant, men må tilstå jeg godt kan gå på kompromis med designet i forhold til en eventuel forbedring i lydkvaliteten. (de lyder i hvert fald særdeles fremragende wired)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2019 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

selvbestaltede jurister skal man passe på med. - at du prøver et headset for derefter at levere det tilbage gør jo så også at du ikke kan få den fulde pris tilbage. Det er op til forhandleren at sætte den pris du kan få tilbage, da de jo ikke har en jordisk chance for at sælge den igen som nyt produkt. (sjovt nok står det også i loven!) Så man netop ikke bare frit og frejdigt kan udnytte forhandlere på det groveste som anyfollow faktisk lægger op til.

Når alt det så er sagt, så hvad er det lige der gør du ikke mener du kan "passe" et in-ear headset? (det skal så siges at jeg selv har samme problem - men det er vist mere på grund af små 20 år med kampsport og er vist kommet til at bruge noget blomkål som øreprop) jeg er derfor tvunget til at bære en bøjle over øret for at de kan blive siddende (fx powerbeats pro hvis det skal være Truly wireless) har dog fundet en mulig fremtidig løsning selv i form af nogle wired hørebøffer fra linsoul.com (kan købes fra amazon også) kaldet blon 03 - linsoul har også en BT adapter som passer over øret, men de blon03 er første gang jeg har haft et par in-ears som virkelig bare "passer" ind i mine ører. så nu går jeg og venter på de laver en forbedret udgave af deres BT-adapter som jeg synes passer lidt bedre designmæssigt :)


Men bevares - de er jo ikke nær så fancy som et par hvide plastic bøffer fra Apple, og opladningen er heller ikke så elegant, men må tilstå jeg godt kan gå på kompromis med designet i forhold til en eventuel forbedring i lydkvaliteten. (de lyder i hvert fald særdeles fremragende wired)

Jeg må jo bare købe dem, og så håbe at de passer. Ellers har jeg et par tøser på snart 15, som hellere end gerne vil overtage. Dem du linker til, de er bare ikke mig. Vil gerne have nogle der bare spiller i Apple økosystemet. 
De tidligere modeller fra Apple, kan jeg ikke bruge, da mit V nederst i øret er for stort, så de ryger bare ud med det samme. Og jeg har prøvet flere forskellige, som går ind i øregangen, og der er ikke mange af dem, som sidder ordentligt. Og når nu prisen er 2200,- så ville det være godt, hvis de bare passer.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2019 kl. 10:36
Jeg har også lidt mærkelige ører hvad angår in-ears, og kan heller ikke bruge de almindelige airpods overhovedet. 
jeg har dog prøvet pro'eren, og de sidder rigtig godt fast i mit øre. Det er nok noget nær de første der sidder godt, uden krog eller andet. 

Ikke sikkert det er helt samme ved dig, men der følger jo flere størrelser "dutter" med, og mon ikke en af dem bare passer ind. 

i øvrigt er specielt noise cancelling funktionen virkelig god på dem. Jeg har et par Bose over ears, og der synes jeg Airpod pro slår dem på flere punkter. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2019 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Jeg har også lidt mærkelige ører hvad angår in-ears, og kan heller ikke bruge de almindelige airpods overhovedet. 
jeg har dog prøvet pro'eren, og de sidder rigtig godt fast i mit øre. Det er nok noget nær de første der sidder godt, uden krog eller andet. 

Ikke sikkert det er helt samme ved dig, men der følger jo flere størrelser "dutter" med, og mon ikke en af dem bare passer ind. 

i øvrigt er specielt noise cancelling funktionen virkelig god på dem. Jeg har et par Bose over ears, og der synes jeg Airpod pro slår dem på flere punkter. 

Altid rart, at jeg ikke er alene.LOL Jeg tror bare, at jeg prøver. Bliver så først næste år, da julen jo er dyr. Det er netop noise cancelling, som jeg glæder mig over, så al støj kan udelukkes.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2019 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

selvbestaltede jurister skal man passe på med. - at du prøver et headset for derefter at levere det tilbage gør jo så også at du ikke kan få den fulde pris tilbage. Det er op til forhandleren at sætte den pris du kan få tilbage, da de jo ikke har en jordisk chance for at sælge den igen som nyt produkt. (sjovt nok står det også i loven!) Så man netop ikke bare frit og frejdigt kan udnytte forhandlere på det groveste som anyfollow faktisk lægger op til.
Måske skulle du dæmpe din retorik en smule.

Selvfølgelig må du åbne varer og returnere disse, uden at forretningen skal kompenseres for værdiforringelsen. Er produktet forseglet kan butikken ALDRIG påstå dette, da du netop skal have mulighed for at pakke din vare op og undersøge denne (så længe vi ikke snakker film, spil osv.).

Butikken må ikke tilbagebetale mindre, fordi produktet ikke kan sælges som nyt. de må lave fradrag, hvis f.eks. emballagen er unødvendig ødelagt, men ikke alene fordi en forseglet vare ikke er i forseglet emballage længere.

Der er undtagelse ved produkter, der er forseglet da de pga. “sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returnerede” . Her nævnes bl.a. madrasser og kosmetikprodukter og der er ingen retspraksis det pt. kan understøtte en fortolkning om at in ear hovedtelefoner kan henføres herunder.

Forbrugerombudsmanden har heller ikke svaret på dette:

Pt. kan vi således konkludere at retspraksis er uklar, og at El-Giganten (og andre for dens sags skyld) ikke har belæg for at skrive som de gør. Jeg har set samme undtagelse f.eks. For undertøj, men dette anses blandt advokater for forholdvis sikkert ikke at være korrekt.

Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kena Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2019 kl. 15:01
Købte Powerbeats Pro hos Elgiganten for netop at kunne returnere dem, hvis de mod forventning ikke passede. Spurgte først i butikken og jeg kunne prøve et par, men blev rådet til at købe dem. Så kunne jeg returnere dem hvis jeg var utilfreds med pasformen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 15:49
Det er en skam du bor på øen, ellers måtte du gerne låne mine. Jeg har selv meget sarte ører og jeg har min kamp med dem. Det er ikke fordi det gør ondt når jeg har dem i. Men jeg får lyst til at tá dem ud når jeg går eller løber en tur. Det er svært at forklare. Det er bare som om de ikke rigtig passer til mig. Jeg kan ikke sætte en finger på lyden ved lyt af musik eller opkald.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Det er en skam du bor på øen, ellers måtte du gerne låne mine. Jeg har selv meget sarte ører og jeg har min kamp med dem. Det er ikke fordi det gør ondt når jeg har dem i. Men jeg får lyst til at tá dem ud når jeg går eller løber en tur. Det er svært at forklare. Det er bare som om de ikke rigtig passer til mig. Jeg kan ikke sætte en finger på lyden ved lyt af musik eller opkald.

Ja, der er lidt langt til Vejle. Desværre. Det lyder da ikke godt, at du har så store problemer med dine. Fordelen ved disse er jo, at de kan sælges til næsten samme pris, som de koster.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 16:04
De skal ikke sælges :) De ligger i den bedre ende af det jeg har haft. Det kan nok bedst beskrives som at ha en elastik om håndleddet, det gør ikke ondt, men man har alligevel behov for at rykke lidt på den 🙂
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

De skal ikke sælges :) De ligger i den bedre ende af det jeg har haft. Det kan nok bedst beskrives som at ha en elastik om håndleddet, det gør ikke ondt, men man har alligevel behov for at rykke lidt på den 🙂
Det var også mere, hvis nu det var. Hvis jeg ikke kan bruge mine, så er der jo stadig mine to tøser, som gerne vil overtage. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu