recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor kan man downloade musik i 320 kbps?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor kan man downloade musik i 320 kbps?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Hvis man hører det på en transportabel enhed (ipad, telefon, mp3 stik mv) med et par transportable høretelefoner, så er jeg tæt på at kalde 320 kbit/s MP3 for decideret overkill.

Sagen er imidlertid en helt anden hvis man hører det på en godt og dyrt HI-FI anlæg eller Head-Fi anlæg, så åbenbarer forskellene sig. Ikke bare imellem 128 Kbit/s og 320 Kbit/s MP3, men også imellem 320 Kbit/s MP3 og FLAC.

Det er jeg ikke enig i. Jeg er lidt "overfølsom" overfor dén karakter den digitale komprimering giver, uanset hvordan jeg hører det (medmindre det er decideret ringe, så det bliver maskeret). Jeg hører såvel detaljer generelt, som komprimerings-forringelsen ("fnidder") mindst lige så tydeligt når jeg sidder i toget med et par 600,-s in-ears, som jeg gør på mit anlæg.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hvis man hører det på en transportabel enhed (ipad, telefon, mp3 stik mv) med et par transportable høretelefoner, så er jeg tæt på at kalde 320 kbit/s MP3 for decideret overkill.

Sagen er imidlertid en helt anden hvis man hører det på en godt og dyrt HI-FI anlæg eller Head-Fi anlæg, så åbenbarer forskellene sig. Ikke bare imellem 128 Kbit/s og 320 Kbit/s MP3, men også imellem 320 Kbit/s MP3 og FLAC.

Det er jeg ikke enig i. Jeg er lidt "overfølsom" overfor dén karakter den digitale komprimering giver, uanset hvordan jeg hører det (medmindre det er decideret ringe, så det bliver maskeret). Jeg hører såvel detaljer generelt, som komprimerings-forringelsen ("fnidder") mindst lige så tydeligt når jeg sidder i toget med et par 600,-s in-ears, som jeg gør på mit anlæg.

Point taken! På de præmisser/i den setting regner jeg egentligt også med at jeg ville have samme oplevelse. Når nu det kommer fra din mund kan jeg dårligt have andet end tiltro til det.

Men du skal læse mit indlæg sådan at det [også] var skåret fra en subjektiv praktisk vinkel. Når jeg hører transportabel musik er det enten hvis jeg pruster der ud til træning på f.eks et løbebånd eller en crosstrainer i et støjende træningscenter, eller sidder på min cykel igennem den københavnske trafik på vej til arbejdet. Og i den setting, kan jeg i skarp modsætning til når jeg sidder stille derhjemme og "hører musik for alvor" ikke høre den afgørende forskel. Skulle jeg kunne høre det på farten, kræver det at jeg så at sige ikke er på farten, men kan sidde stille for at lytte, og sikkert også at jeg havde nogle bedre transportable enheder.

Jeg bruger f.eks gerne 8000 kr på et par høretelefoner og omtrent tilsvarende på en head-amp derhjemme hvor der er "for alvor", mens mine portable in-ear der bare tilsluttes min telefon kun har kostet 2-300 kr, hvilket måske også spiller ind på vores lidt forskellige "smertegrænser" med udstyret i praksis. Jeg har på ingen måde prioriteret transportabelt udstyr, både fordi jeg ikke tager det så seriøst, og også fordi jeg tit oplever at jeg har fået det væk/stjålet/tabt eller hvordan pokker det ofte lykkes det at undrage sig. På farten skal jeg bare have energien, mens jeg har gemt analysen, detaljerne og opløsningen til derhjemme.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 21:13

Men du skal læse mit indlæg sådan at det [også] var skåret fra en subjektiv praktisk vinkel. Når jeg hører transportabel musik er det enten hvis jeg pruster der ud til træning på f.eks et løbebånd eller en crosstrainer i et støjende træningscenter, eller sidder på min cykel igennem den københavnske trafik på vej til arbejdet. Og i den setting, kan jeg i skarp modsætning til når jeg sidder stille derhjemme og "hører musik for alvor" ikke høre den afgørende forskel.

Jamen, så er vi cirka lige så enige som vi plejer at være Wink
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 22:25
Slettet

Redigeret af dr.ralph - 08-Maj-2011 kl. 22:26
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2011 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

For dem med den lidt mere alternative musik smag, har boomkat.com FLAC albums - Bl.a. kan nævnes Agnes Obel's Philharmonics til 7.99£..

Jeg har en vidtragende teori om hvorfor populærmusikken og dens pladeselskaber ikke tilbyder FLAC men, hvis jeg først kommer igang så... :)

Kan du ikke afsløre din teori om hvorfor Lossles ikke tilbydes af musik selskaberne ?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu