|
Hvor kan man sætte PDF software som standard? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7994 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Oktober-2025 kl. 06:32 |
Hej.
Hver dag, når jeg starter min Foxit Reader, siger den at den ikke er standard PDF-læser - om den skal være det? Ja, det skal den. Er der et eller andet sted hvor man kan tvinge computeren til at det altid er Foxit reader der er standard softwaren? Jeg synes det kun er periodevis at det sker. Mit gæt er at der er et andet program, der overtager "rettigheden", men hvilket program og hvordan man får det til at holde op ved jeg ikke.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5380 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En måde til at sætte standard program: Højreklik på fil typen og vælg "Åben med" - så kan du sætte flueben i felt for det program der skal bruges til at åbne filen med.
![]() Ellers prøv at Google: "sæt foxit reader som standardprogram" så får du en AI forklaring på hvordan. Redigeret af JørgenT - 08-Oktober-2025 kl. 09:40 |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7994 |
Ok, nu har jeg prøvet et par ting - fandt også hvor jeg kunne finde PDF inde under windows indstillinger. Så må vi se om den husker det i morgen også. Det er det jeg synes er problemet - at den ind i mellem glemmer det.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19963 |
Den glemmer ikke noget, men du har nok et andet program der hårdt og brutalt VIL være pdf reader.
Næste gang, åbner du pdf filer ved at klikke på dem, frem for at åbne din reader først. Så finder du ud af, hvilket program det ender gerne vil vise dig pdf i stedet for Foxit reader. Klaus
|
|
![]() |
|
Hej.
Ja, det tror jeg du har ret i. Jeg åbner faktisk aldrig selve PDF programmet, men PDF filerne - men ved at dobbeltklikke på dem. Men jeg kan jo prøve at huske i morgen eller næste gang Foxit ikke står som standard, at åbne ved at højreklikke på filen og vælge PDF program, for at set hvilket program det er, der "forstyrrer".
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19963 |
Hvis du dobbeltklikker på filerne, åbner de så i foxreader, hvorefter foxreader fortæller dig at den ikke er standard pdf reader?
Klaus
|
|
![]() |
|
Yep - lige præcist.
![]() |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Så et din foxit reader syg!
Hvis du dobbeltklikker på en fil åbner den i det program systemet mener der er standard til at åbne den filtype. Altså når du dobbeltklikker på pdf filer og de åbner i foxit, er foxit allerede standard programmet
|
|
![]() |
|
Hmmm, ja, det giver jo nok egentlig mening. Så er det i Foxit Reader, der evt. skal gøres noget - hvis man kan.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Prøv en anden pdf reader
Klaus
|
|
![]() |
|
Nej, jeg vil gerne beholde denne. Det er et godt program, som jeg har brugt i mange mange år. Men jeg fandt en indstilling "lav dette tjek når programmet åbner" - eller lignende under indstillinger for filtilknytning, tror jeg det var. Den var der flueben i, så jeg fjernede det.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5380 |
Tja, jeg havde aldrig hørt om det før nu.
![]() Har mindst siden 1997 brugt Adobe Acrobat Reader og Writer (betalings) i det udviklings elektronikfirma jeg var ansat i. Vi leverede produkt dokumentation til kunderne med Writer delen.
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |