Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
|
Sendt: 14-Maj-2010 kl. 18:41 |
Just Curious skrev:
|
I Tyskland selvfølgelig 474 EUR - ca: 3588 + porto http://www.preissuchmaschine.de/preisvergleich/produkt.cgi?suche=Onkyo+608&x=0&y=0
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 03:21 |
Ja "Just Curious" jeg bruger diverse: messe, sær udstilling (demo visninger) og nette til at få inspiration, og så køber jeg hvor det er bedste i en given situation, handle både i danske butikker og i udlandes butikker, når mit krave til kvalitet og pris er opfyldt med mere.
Og faktisk oprette jeg denne tråd for at få hjælp, og så blive man skud i skoen bare fordi at man har valgt at købe pæren i Tyskland, men jeg skulle handle hurtig, derfor valgt jeg den hurtig løsning.
Ellers når man oprette en sådan en tråd, er det ikke unormalt at en forhandler henvend sig, det er så ikke sket dette gang.
Redigeret af Startrek - 15-Maj-2010 kl. 03:22
|
|
Just Curious
Guld medlem
Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 09:38 |
Pardon my laguege !! nu ved jeg så ikke lige hvad den tyske porto er, men det er da ligegodt et "risikabelt eventyr" at ordre sådan en model i Tyskland - når besparelsen kun er under 500 kr.
Sparshop i Nørresundby kan levere til 4.095,00 Kr. inkl. sneglepost.
|
|
Just Curious
Guld medlem
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 10:41 |
Man kunne få den tanke at jeg er meget nationalistisk når man læser mit indlæg på denne side - men tro mig det er langt fra virkeligheden - Når jeg kritiserer dig startrek, så er det ikke dig alene men mere den almene tankegang om at en besparelse på skallede 4 - 500 kr er godt,- lige meget hvor skatteplagede de så end er.
Faktisk bliver pengene trukket direkte ud af landet - og det er vel egentligt mere vigtigt af de bliver her og "arbejder" set igennem "ressionens brillerne" Jeg mener også at flere danske efterspørgelser på div. hardware er med til at tilpasse priserne rigtigt (læs! billigere priser til slutbrugeren) og vi er dermed med til at oprette og beholde danske arbejdspladser - faktisk til glæde og gavn for os alle ..
|
|
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 11:14 |
Jeg kunne ikke have sagt det bedre
Bare tag de pokkers lamper, så længe vi ikke kan få volume på indkøbende til selve Danmark bliver det aldrig billigere, heller ikke til den enkelte forhandler.
Jeg har også et ønske om at kunne sælge originale reservedele til mine kunder, og gøre det så billigt, da jeg ser det at levere en reservedel som en service til et iforvejen solgt produkt, som skal hjælpe med at holde total økonomien nede på de produkter som mine kunder køber hos mig.
Men det sker ikke så længe at vi ikke får store nok leveringer til landet grundet handel uden for landet.
Det bedste vil da være at de bliver så billige at vi forhandlere kunne få dem så billigt at de bare kunne kastes efter kunden, når de i forvejen har købt et stykke kostbart elektronik med en begrænset levetid som en service.
En anden ting der er rigtig mange kopi lamper på markedet, også med stort set identiske indpakninger, så den almindelige forbruger ikke kan se forskeld. Jeg har oplevet et par af mine kunder der købte billigt over Ebay, de blev sku noget skuffet de de gik relativt kort tid efter, samt de havde en elendig farvebalance.
Der kommer ordentlige læs kopi lamper fra Kina og tilsvarende lande, vi ser dem hvergang til de forskellige udenlandske messer, nogle af dem bliver konfiskeret af det pågældende lands politi, det skete sidste år under IFA messen i Berlin, der var en del tomme stande.
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 14:20 |
Problem er at pris på lyd/billede udstyr er meget høj i Danmark, og hvis prise kom noget ned så ville der være fornuft i at køber alt her, men sådan se virkelighed ikke ud, tænk bare på prise på Blu-ray film, her kan man tit købe de samme film billige i US også med dansk undertekst, så hvorfor give 200 kr, for den samme film. Ville gerne støtte danske forhandle (havde gjort det hvis jeg i denne sag viste at det var mulige at spare 50% på den omtale pære i DK, havde oprette denne tråd til dette formål), så jeg tjekke altid Dansk priser og hvis er alt for høje i forhold til fx. England/Tysklande, ja så give det sig selv, vi leve i en global verden økonomi, her er der så op til dansk forhandler/importør at afpasse sig til marked prisen. Som Otto er inden på så er der en del kopi produkter på marker (her købe hos en kendt tysk forhandle, håbet jeg), men der er skam også kopi produkter af Blu-ray film på marked (ellers kan kvalitet ikke være så ringe, at man let kan se at den er tage fra en bånd kopi), så når det komme til kopi vare så kan det være meget svært også for forhandler at kende forskel, der er eksempel på at kopi vare blive blandet med original vare, så man kan ikke være 100% sikke (det er så ulempen i en global marked).
Redigeret af Startrek - 15-Maj-2010 kl. 14:28
|
|
Just Curious
Guld medlem
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 16:15 |
Hej Startrek.
Det er ligesom du ikke ser det overordnede budskab som både Otto og Jeg forsøger at belyse !!
Køb dit materiel herhjemme og meget gerne hos èn eller 2 forhandlere, så vil du for det første opdage at jo mere du lægger af ordre OG penge hos dem - jo længere vil de begynde at gå for at beholde dig som kunde, tro mig det er en gooood følelse at blive hilst hjerteligt velkommen med navns nævnelse når man træder ind af døren til butikken, fordelen er at jo mere du kommer ned og BESTILLER og ikke bare "brauser" for at søge inspiration og så går hjem på nettet og ordrer fra Tyskland - jo mere din danske forhandler er sikker på din seriøsitet som kunde jo mere kan du bruge "ham" som sparringspartner, når du skal opgradere dit system og ganske sikkert ende med at låne udstyr med hjem for at se forbedringen hjemme hos dig selv, før du betaler. se det er noget du IKKE kan få via dine udenlandske "kontakter" for dem er du jo bare endnu et nummer i deres mailbakke når du bestiller. Samtidig er du sikret kvaliteten på dine indkøb via den danske lovgivning-
Sååå moralen kunne være!!
Plej dine DANSKE lokale "hardwarepuschere" (max 2) eller din kendte DANSKE webshop rigtigt godt og grundigt og begynd at mærke fordelene ved at blive opfattet som en seriøs kunde, og jo mere seriøs du er jo mere lydhør er de mht. rabatter og priser. Det samme med dine oplevede kopi problemer - DET kan sikkert også forkomme i DK, men du er helt sikkert bedre stillet hvis det skulle vise sig at du vil brokke dig over varen...
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 17:15 |
Jeg ville ikke lægge mine penge herhjemme hvis man skal betal 50% mere for en pære på grund af dette som Otto skrive: "Bare tag de pokkers lamper, så længe vi ikke kan få volume på indkøbende
til selve Danmark bliver det aldrig billigere, heller ikke til den
enkelte forhandler.". Og netop derfor er en projektor pære 50% dyre end andre sted i Verden, så Sony ønsker ikke at man skal købes deres pære i Danmark, og det er et problem. " Sååå moralen kunne være!!
Plej dine DANSKE lokale "hardwarepuschere" (max 2) eller din kendte
DANSKE webshop rigtigt godt og grundigt og begynd at mærke fordelene
ved at blive opfattet som en seriøs kunde, og jo mere seriøs du er jo
mere lydhør er de mht. rabatter og priser. Det samme med dine oplevede
kopi problemer - DET kan sikkert også forkomme i DK, men du er helt
sikkert bedre stillet hvis det skulle vise sig at du vil brokke dig over
varen...".
Jeg har skam omkring to dansk "hardwarepuschere", så det er ikke det der et problem, men når en vare skal koste 50% mere end her end i andre lande, så kan man ligeså god købe hos en udland forhandle, kan ikke se at der skulle være en service problem med at handle i store udlands webshop som fx. Amazon (som jo både har afdeling i England, Tyskland og Frankrig).
Og når det komme til service i Danmark så er den nok en af de ringes i verden, tænk bare på alle de sager er med rep. som tage alt, alt for lange tid, og Dansk forhandle der prøve at synde sig fra garanti.
Redigeret af Startrek - 15-Maj-2010 kl. 17:23
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 17:57 |
Startrek skrev:
Det er skam rigtig men man må husk på at så komme der forsendelse på en pære til 2500 kr. og så er vi måske op på 2600 kr. og så er der stadig omkring 400 kr. at spare på den, og det så er 400 kr. mere vær en den samme pære købet i fx. i Tysklande end i Danmark, er jo op til den enkles at bedømme.
|
2458,- inkl. fragt hos billigste danske leverandør. Dvs. 300,-s prisforskel, hvoraf noget af det er momsforskel. Det synes jeg ikke er urimeligt.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 18:02 |
Startrek skrev:
Jeg ville ikke lægge mine penge herhjemme hvis man skal betal 50% mere for en pære på grund af dette som Otto skrive:
"Bare tag de pokkers lamper, så længe vi ikke kan få volume på indkøbende til selve Danmark bliver det aldrig billigere, heller ikke til den enkelte forhandler.". |
Det er ikke mig, men CSN teknik, der har skrevet det. Men humlen er at du også kan finde "dyre" forhandlere i Tyskland. Det er ikke fair at sammenligne vejl. pris i DK med billigste pris i DE. Det må være billigst i DK vs billigst i DE, eller vejl. i DK vs vejl. i DE, hvis vi overhovedet skal have nogen mening med at sammenligne. Og så VIL man kunne konstatere at DE er billigst, sådan er dét. Jeg gider ikke flere diskussioner om hvorvidt dét er i orden eller ej. Det må man selv bestemme om man synes. Bare jeg ikke skal høre på at jeg tager ågerpriser, så længe prisforskellen på min vare vs. samme vare i Tyskland ikke er større end prisforskellen på en dansk og en tysk håndværker, mekanikerregning, tandlæge osv osv osv. Vi bor i et dyrt land, lev med det.
|
|
Startrek
--
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 18:11 |
Selvfølgelig Otto, hvis du kunne havde solgt mig den omtale pære til 2500 Kr. så ville jeg Selvfølgelig havde købet den hos dig, at vi leve i et dyrt land er rigtig og da alle Danske ikke er mange millionær, må man finde tinge hvor de er billiges, der skal jo også være penge til bl.a håndværker, mekanikerregning, tandlæge osv osv osv.
Og hvis jeg ikke havde undersøgt pris m.m., så ville jag skulle havde betale lang over 50% for mit anlæg og så ville jeg slet ikke havde et anlæg, og et noget kedelige liv.
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 18:17 |
Man kan jo starte med at rense for momsforskel. Vil man betale 25 procent til vores sygehusvæsen, skole etc, eller vil man betale lidt mindre; men til tyskerne? Selvom det ikke direkte kan ses hos den enkelte, så har det betydning hvor købet lægges. Derudover ser jeg hellere at de danske forhandlere tjener på det og derved bruges pengene igen i vores økonomi, så næste mand i rækken kan tjene på dem også. Så alt andet lige vil jeg godt give "noget" for at handle herhjemme plus "noget mere" for behageligheden i at have en forhandler i nærheden, plus "en lille klat" for ikke at skulle fange GLS eller et andet firma, når det passer dem at komme forbi her hos mig!
|
|