recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber i jeres UHD'r
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber i jeres UHD'r

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

4K film på skiver i Danmark er nærmest ikke eksisterende, og når der endelig er nogen, så er de ofte uden danske undertekster (se bare på Disney/Marvel).....

Ja, så det godt.. Det er sørgeligt for det er også nogle af de titler jeg netop ønsker at eje. Det betyder vel at markedet så vil fordele sig imellem tjenester som iTunes og pirat kopiering som sagtens kan finde ud af at smide danske tekster på.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:33
Og der findes også 4K UHD afspiller som kan loade en ekstern tekst fra et USB stik, f.eks. Så er der Dansk tekst på dem fra Disney og MarvelWink
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:40
Bestbuy i f.eks. US har lige i underkanten af 700 UHD titler, men f.eks. Gucca har lige i underkanten af 300 titler. Altså knap det halve, det er da meget godt gået af en webshop i dk.

Men nu har US potentielt også flere forbrugere med et 4K tv.

Så det med at "4K film på skiver i Danmark er nærmest ikke eksisterende" er jo noget forbandet vrøvl.


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 10:42
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Og der findes også 4K UHD afspiller som kan loade en ekstern tekst fra et USB stik, f.eks. Så er der Dansk tekst på dem fra Disney og MarvelWink

Jeg må have levet under en sten de sidste par år. Hvilken afspiller er det og hvordan virker det (brugervenlighed)?
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Og der findes også 4K UHD afspiller som kan loade en ekstern tekst fra et USB stik, f.eks. Så er der Dansk tekst på dem fra Disney og MarvelWink

Jeg må have levet under en sten de sidste par år. Hvilken afspiller er det og hvordan virker det (brugervenlighed)?

OPPO 203. Du laver en en mappe på et USB stik og kalder mappen for sub, lægger din srt tekst i den, afspiller din film og vælger teksten "other" via din remote. Voila.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

OPPO 203. Du laver en en mappe på et USB stik og kalder mappen for sub, lægger din srt tekst i den, afspiller din film og vælger teksten "other" via din remote. Voila.



Smart.. Synd de stoppede med at fabrikere dem. Har ellers været rigtig glad for min 83'er og troede egentlig også jeg skulle have en 4K Oppo indtil de stoppede produktionen.


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

OPPO 203. Du laver en en mappe på et USB stik og kalder mappen for sub, lægger din srt tekst i den, afspiller din film og vælger teksten "other" via din remote. Voila.



Smart.. Synd de stoppede med at fabrikere dem. Har ellers været rigtig glad for min 83'er og troede egentlig også jeg skulle have en 4K Oppo indtil de stoppede produktionen.



Findes der ikke en forhandler som har en på lager?

Ellers der kopien fra Cambridge, om de er 100% identiske hvad funktioner angår er jeg dog ikke informeret om? Mener ikke den har analoge output

https://www.cambridgeaudio.com/gbr/en/products/cx/cxuhd


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 11:45
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 12:52
Nej, den har en stor klods hvorpå der står Cambridge, i stedet for analog lydudgang
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, den har en stor klods hvorpå der står Cambridge, i stedet for analog lydudgang

Sidder RCA stikkene så inden bag ved lolLOL
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Bestbuy i f.eks. US har lige i underkanten af 700 UHD titler, men f.eks. Gucca har lige i underkanten af 300 titler. Altså knap det halve, det er da meget godt gået af en webshop i dk.

Men nu har US potentielt også flere forbrugere med et 4K tv.

Så det med at "4K film på skiver i Danmark er nærmest ikke eksisterende" er jo noget forbandet vrøvl.

300 titler er da nærmest ingenting, og flere af dem har ikke danske undertekster.

Man skal også være opmærksom på at når en film indeholder både 4K og BD disk - og der står den har danske undertekster - så er det nogen gange kun BD disken som har danske undertekster.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Bestbuy i f.eks. US har lige i underkanten af 700 UHD titler, men f.eks. Gucca har lige i underkanten af 300 titler. Altså knap det halve, det er da meget godt gået af en webshop i dk.

Men nu har US potentielt også flere forbrugere med et 4K tv.

Så det med at "4K film på skiver i Danmark er nærmest ikke eksisterende" er jo noget forbandet vrøvl.

300 titler er da nærmest ingenting, og flere af dem har ikke danske undertekster.

Man skal også være opmærksom på at når en film indeholder både 4K og BD disk - og der står den har danske undertekster - så er det nogen gange kun BD disken som har danske undertekster.

Igen kun hvis det er fra Disney og Marvel.

Men nu når du er så velvidende, kan du så ikke skrive hvilke film af de 300 titler der ikke har danske undertekster og venligst hold Disney og Marvel uden for.

Jeg har selv 50+ 4K UHD titler, mener kun jeg har 2 eller måske 3 skiver uden DK tekst på selve 4K udgaven, som enten er Marvel eller fra Disney.

Syns enlig 300 titler meget godt gået i lille DK og så på et enkel site, når den største udbyder i US har ca. 700 titler, hvor flere endda har DK teksterWink


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 17:38
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Bestbuy i f.eks. US har lige i underkanten af 700 UHD titler, men f.eks. Gucca har lige i underkanten af 300 titler. Altså knap det halve, det er da meget godt gået af en webshop i dk.

Men nu har US potentielt også flere forbrugere med et 4K tv.

Så det med at "4K film på skiver i Danmark er nærmest ikke eksisterende" er jo noget forbandet vrøvl.

300 titler er da nærmest ingenting, og flere af dem har ikke danske undertekster.

Man skal også være opmærksom på at når en film indeholder både 4K og BD disk - og der står den har danske undertekster - så er det nogen gange kun BD disken som har danske undertekster.

Igen kun hvis det er fra Disney og Marvel.

Men nu når du er så velvidende, kan du så ikke skrive hvilke film af de 300 titler der ikke har danske undertekster og venligst hold Disney og Marvel uden for.

Jeg har selv 50+ 4K UHD titler, mener kun jeg har 2 eller måske 3 skiver uden DK tekst på selve 4K udgaven, som enten er Marvel eller fra Disney.

Syns enlig 300 titler meget godt gået i lille DK og så på et enkel site, når den største udbyder i US har ca. 700 titler, hvor flere endda har DK teksterWink

Ingen grund til at blive fornærmet..

Jeg beskriver bare mine erfaringer/skuffelser med 4K skiver.

Fint hvis du synes 300 titler er godt gået, det synes jeg bare ikke, her næsten 3 år efter de kom på markedet. Og, hvorfor skal man holde Disney/Marvel udenfor, de står jo for en del 4K titler..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu