recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber man pico psu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber man pico psu?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor køber man pico psu?
    Sendt: 15-December-2015 kl. 14:42
Hej

Hvor køber man pico psu? Har kigget på ebay.co.uk, men har svært ved at finde det hele.
Jeg tænker en 150watt kan trække dette http://www.asrock.com/mb/Intel/N3150-ITX/ + 3 3.5" harddiske og én ssd.

Så finder jeg en powerbrick, picopsu og sata udvider (hedder nok noget andet) til dette?

//Thomas
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 14:47
Jeg købte i sin tid mit her, men det er muligt at der er billigere forhandlere nu:
http://www.mini-itx.com/store/?c=10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Jeg købte i sin tid mit her, men det er muligt at der er billigere forhandlere nu:

Er det i UK? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Er det i UK? 
Ja.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 15:00
Kan se det løber op i 1200,- Så kan jeg vidst ligeså godt købe denne http://www.edbpriser.dk/stroemforsyning/sea-sonic-platinum-series-400-fanless-id-7413930.aspx
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 15:18
Min server der har 1 stk. 30 GB SSD og 4 stk. 3.5" 7200 diske (den ene dog i eksternt kabinet på USB 2.0) (+ dual-tuner tv-kort) trækker ikke mere end ca. 35W.

Er du sikker på at du har brug for en 150W PSU? Min kører fint på en 120W PicoPSU og jeg er ikke i tvivl om at jeg kunne have nøjedes med en 90W.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 15:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 15:19
Der er også linitx.com:
http://linitx.com/product/minibox-12v-150w-picopsu150xt/12383
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 17:26

Min server der har 1 stk. 30 GB SSD og 4 stk. 3.5" 7200 diske (den ene dog i eksternt kabinet på USB 2.0) (+ dual-tuner tv-kort) trækker ikke mere end ca. 35W.

Er du sikker på at du har brug for en 150W PSU? Min kører fint på en 120W PicoPSU og jeg er ikke i tvivl om at jeg kunne have nøjedes med en 90W.

Jeg tænker bare at under start eller når den "vågner" så spinner alle diske op på én gang og så trækker de vel mellem 10 og 20watt hver. Derfor er jeg lidt bange for at gå længere ned.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Jeg tænker bare at under start eller når den "vågner" så spinner alle diske op på én gang og så trækker de vel mellem 10 og 20watt hver. Derfor er jeg lidt bange for at gå længere ned.

Jeg tror ikke der er nogen moderne harddiske der trækker mere end højst 5-7 watt. Prøv at tjekke på www.chip.de. De måler strømforbruget på alle de harddiske de har testet, og det er rigtig mange. 

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 18:26
fltk - Du kan have ret :) Havde bare læst det i en tråd inde på kodi forummet. 
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2015 kl. 18:28
Meget normalt at en harddisk trækker en til et par A under start. Så lyder ikke helt urimeligt at regne med 10-20.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu