recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor kommer pengene fra ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor kommer pengene fra ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rapideye Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor kommer pengene fra ?
    Sendt: 16-September-2004 kl. 15:41

 

Jeg har tit tænkt på, hvor pengene kommer fra, til alle de mange uundværlige forums, der findes på nettet. Der er jo snart ikke det problem, der kan findes en løsning på, via Google. Inden for computer, teknik og elektronik, er det jo næsten bare at søge på mærke og problem, og så håbe at der er en, der har haft samme problem, og at der var en der havde en løsning på problemet.

Jeg har kun stødt ind i ganske få forums (f.eks. http://www.experts-exchange.com), hvor det koster penge i form af medlemskab, at kunne se eventuelle svar.

 

Jeg forventer ikke at I (Lars og Michael), har scoret kassen ved at starte RECORDERe, men gør det af interesse og entusiasme. Så vi har et herligt forum, med test, artikler, og til at udveksle erfaringer om Recordere, og hvad der nu hører med.

 

De faste udgifter til leje af serverplads, med mere. Kan vel dårligt betales af de små reklame logoer på forsiden.

 

En måske lidt naiv tanke er, betaler teleselskaberne noget til de populære sider. Det er jo i deres interesse at der er noget spændende på nettet.

 

Dette er kun et generelt spørgsmål, og I skal ikke vende vrangen ud på RECORDERe.

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2004 kl. 12:44

Hej Rapideye

Vi har heldigvis fået nogle gode sponsorer, som på flere måder holder liv i sitet 

Driften er ganske rigtigt dyr, ihvertfald sammenlignet med de fleste almindelige private hjemmesider, men rent faktisk er udgifterne til nødvendig software lige nu den højeste enkelt-udgift vi har. Men ok, det kan man vel også regne som en del af driften. Og så er der andre ting som f.eks. porto og medier.

Teleselskaberne betaler ikke noget, de tjener vist både på gyngerne og karusellerne - vil jeg tro 

recordere.dk er dog ved at være en stor hjemmeside efter danske forhold. Med over 50.000 unikke besøgende per måned har vi nået en størrelse som flere nok vil misunde os, se blot listen fra FDIM (bemærk dog at FDIM ikke nødvendigvis måler antal unikke besøgende præcis som Chart.dk gør, så der kan være mindre afvigelser).

Men med de fine besøgstal jeres interesse giver, så har vi faktisk ikke haft svært ved at tiltrække nye sponsorer. Ja, vi har ligefrem måttet holde lidt igen med at tage nye ind. Så det ikke blev for voldsomt - både for jer som brugere - og for de enkelte sponsorer som jo også gerne hver især skulle have noget ud af at støtte os.

Så jo, men vi klager ikke. 

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Rapideye Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2004 kl. 15:57

 

Hej Lars

Tak for dit svar. Det glæder mig, at fremtiden for RECORDERe, ser lys ud.

Det er interessant, at se på FDIM, hvem der er "hot or not", men hvor finder jeg RECORDERe.

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2004 kl. 16:21

Hej Rapideye

Oprindeligt skrevet af Rapideye Rapideye skrev:

Det er interessant, at se på FDIM, hvem der er "hot or not", men hvor finder jeg RECORDERe.

Du må selv tænke dig til recordere.dk på listen , vi er ikke medlem af FDIM (det er alt for dyrt).

Men hvis FDIMs tal er nogenlunde sammenlignelige med vores (fra Chart.dk) så ligger dette site i kategori med billedbladet.dk og information.dk målt på antal besøgende. Hvilket jeg finder ganske pænt, for en lille hjemmeside drevet af frivillig arbejdskraft

Høje besøgstal er dog ikke et mål i sig selv, men de er med til at sikre en interesse for nye brugere og sponsorer, så siderne fortsat kan udvikle sig.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Rapideye Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2004 kl. 16:59

 

Ja dertil kan man jo kun sige: Godt gået !

(Nu har billedbladet.dk, en lille royal nyhed, som nok får den til at rykke lidt op på listen, i de kommende uger).

 



Redigeret af Rapideye
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu