recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvor langt lyser ambilight ud på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvor langt lyser ambilight ud på væggen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af JA JA skrev:

Du skal ikke lytte til de der ikke véd hvad de taler om - de der ikke véd nok, bør undlade at lave indlæg !

Det er jo egentlig utroligt at medlemmer med over 5.000 indlæg på recordere kan blive ved med at fejlinformere brugerne.

Naturligvis skal væggen være hvid. Ambilight Spectra giver lys i alle regnbuens farver, det ville nok se lidt mærkeligt ud med
Ambilight på en grå, blå eller anden farve væg. Men vil du kun se hvidt Ambilight altid, er væggens farve måske mere fleksibel,
måske.

Man kan skrue og op ned for Ambilights intensitet, det er derfor ikke et issue om det kan blive for kraftigt,  man skal ikke
fravælge hvid baggrund fordi man fejlagtigt tror at det kan blive for kraftigt.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 17:08
Jeg har i 1½ år haft et Philips 37PF9731 tv med Ambiligt på sidene og i toppen. Det stod ca. 20 cm ude fra væggen på sin fod.

Det skal siges at jeg havde røde vægge som var lidt mørkere end dannebrogsfarvede og hvidt loft.

Der kan vel være forskel på Ambiligt på de forskellige modeller, men jeg oplevede at lyset spredte sig ret meget og specielt det vide loft gav en god effekt.

Jeg havde forventet at det hele ville falde til jorden ved at jeg havde røde vægge, men øjet har en utrolig evne til at finde et "standpunkt" i farvene og opdage hvis der bliver tilført blåt eller gult lys frem for eksempeltvis hvidt. Mit hvide loft har dog givetvis hjulpet godt med til at give effekten.

Uden tvivl at Ambiligt vil være bedst med en hvid væg eller en grå væg. Men det kan faktisk også benyttes på andre farver.

Jeg tror du får det bedste resultat ved at lade væggen være ensfarver og gerne grå. Selfølgelig skal den ikke være mørkegrå og tæt på sort, men en 45% grå eller lysere vil være meget passende. Jeg tror en hvid firkant rundt om tv'et ikke vil hjælpe på Ambiligt, men til gengæld vil gøre at man lægger mere mærke til tv'et i stuen.

Det kan nok også være en fordel med at eksperimentere med hvor tæt det skal hænge på væggen da dette har stor indvirkning på effekten af Ambiligt.

Man kan diskutere om man er for eller imod Ambiligt, men jeg skal indrømme at det faktisk er eneste som både jeg selv og min kone savner fra vi havde Philips tv.

De alternative løsninger som kræver en computer er stadig besværlige, jeg ville bare gerne have noget som kunne sættes i eksempelvis scart udgangen på tv'et og kunne give Ambiligt.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 17:32
Der var engang en ged som hed Hanne, den kunne godt lide at spise græs. En dag var der ikke mere græs tilbage.

Redigeret af Anima - 10-Oktober-2009 kl. 18:20
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu