|
Hvor ligger bevisbyrden, hvis pakke har en skade? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||||
Nicolait
Bruger Oprettet: 29-Januar-2016 Status: Offline Point: 66 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du er da helt selv på afveje. Men har du udover det noget at bidrage med i tråden?
Hvis man, som køber, ikke har været skyld i skaden, kan du netop gøre brug af reklamationsretten. Sælger kan sagtens sige, at det skyldes købers forhold, men så må sælger bevise det. Men måske fik du ikke læst hele mit indlæg. Det blev lidt langt, og der var en del paragrafhenvisninger, det beklager jeg. På den anden side, så er det nok meget godt, at der er nogle jurister på forummet, som kan skille de forkerte og rigtige råd fra hinanden. |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvad skal man reklamere over - et trykket hjørne af en kasse? Klaus
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Fra første indlæg: "Jeg hentede pakken på posthuset, som var sendt ud med GLS, men opdager så først da jeg kommer hjem, at pakken har et mærke efter et slag." Altså blev det først opdaget efter køber havde varen i hænde. Klaus |
||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er jo ikke altid at sælger skal bevise det til mindste detalje. Har din mobil telefon skade fra et fald, så frasiger sælger sig et hvert ansvar. Så det er vigtigt at når man modtager en pakke, hvor man kan se, at den har været hårdhændet behandlet, at man enten får en underskrift eller lign fra transportøren, at pakken er beskadigt eller hel nægter modtagelsen, hvis skaden er for stor.
|
||||
Nicolait
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja selvfølgelig kan man først opdage en skade på et produkt, når man får det i hænde. Tænk dig om! Det springende punkt er, at skaden er sket, før køber har fået varen i hænde. |
||||
Nicolait
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Sælger kan ikke frasige sig et hvert ansvar ved et skade som forbrugeren har påført en vare. Det forudsætter kausalitet førend sælger kan slippe for et ansvar og de første 6 måneder efter købet påhviler bevisbyrden sælger.
|
||||
Nicolait
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja det kan man sådan set godt.
|
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og det er der man inspicerer varen, når man får kassen udleveret, for at kunne nægte modtagelse af varen, begrundet en skadet emballage. Sjovt nok det som andre også skriver! Klaus |
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så du mener at næsten to måneder efter man har modtaget varen, kan man reklamere over et stødt hjørne på en æske? Tror du at man får noget ud af det? Klaus |
||||
Nicolait
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du kan sagtens reklamere, selvom du får varen udleveret. |
||||
Nicolait
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja det tror jeg. |
||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Her er links til nogle af de danske webshops https://www.coolshop.dk/care/fragt/min-vare-beskadiget-under-transport-hvad-gr-jeg/
og lige lidt fra de danske speditørers forening - typisk er det jo dem der har "en anden holdning" end vi andre |
||||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |