|
Hvor ligger flaskehalsen? Løst |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19532 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvilken manual - den til processoren, eller den til bundkortet? Specs her siger maks 8 GB Men i det hele taget, så er det (i mine øjne) en sløv og uddateret processor. Intel Celeron/Atom er efter miner erfaringer garanti for sløvhed. Klaus
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10460 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er absolut ingen, incl. mig selv, der har rodet med netværksopsætninger på nogen af mine computere, og derfor aner jeg heller ikke om jeg kører med fast IP adresse på nogen af dem. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
CPUen er integreret i bundkortet, et ASRock Q1900-ITX. De 16 GB er fra dets manual. Vi er fuldstændig enige om, at CPUen er sløv, men er det også den der er flaskehalsen? Blot for ikke at bevæge os væk fra trådens spørgsmål. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19532 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis vi skal finde flaskehalsen, skal du starte med at teste netværkshastigheden på alle tre maskiner - har du gjort det? Så skal du fortælle os, hvilke DNS servere de tre computere bruger (ip adresser), gerne sammen med, hvilke IP adresser computerne har på dit interne net. Kører du 32 eller 64 bit version Windows? Klaus
|
||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis alt andet kører som det skal så kan du med 99% sandsynlighed udelukke et hardware problem.
Prøv ipconfig /all på pcerne og se om der er åbenlyse forskelle. Prøv med en anden browser. Dernæst clean install....
|
||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vedlagt tre billeder fra ipconfig. Nr 2 er den langsomme. Jeg har målt hastighederne: Nr 1 40/30, nr. 2 45/25 og nr. 3 50/28. Det vil sige, at den langsomme ligger mellem de to andre i downloadhastighed, men har det overhovedet noget at sige, når det drejer sig om at åbne en internetside? Og er det ikke lidt naivt at spørge om 32 eller 64 bit Windows, når jeg nu har sat 16 GB i computeren? Flemming
Redigeret af fltk - 10-September-2024 kl. 08:40 |
||
Samsung UE55F7005
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4044 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Google dns som du kører på dit Media Center skulle ikke sløve så meget som du beskriver jeg hælder stadig til det er din cpu/ram der er problemet
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rammene i computer 3 (den med 8 GB) er også DDR3 og en noget ældre, teoretisk langsommere udgave. Alligevel har den højeste downloadhastighed, også selvom den kører wi-fi og står i et andet rum flere meter fra routeren, og computer nummer 2 er kablet. Flemming
Redigeret af fltk - 10-September-2024 kl. 09:02 |
||
Samsung UE55F7005
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4044 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
C10V
Junior bruger Oprettet: 20-Marts-2013 Sted: Vest Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
er det blevet sløv efter en opdatering, software eller firmware...
|
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en ældre bærbar med en i5 CPU, altså hurtigere. Rammene er i hvert fald teoretisk langsommere end i den sløve PC. Jeg har endnu ikke prøvet at tage den ene ramblok ud af denne. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
fltk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det har den altid været (7-8 år). Det skal dog siges, at det kun er åbning af internetsider den virker sløv til. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |