recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor ligger flaskehalsen? Løst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor ligger flaskehalsen? Løst

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19532
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2024 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Manualen siger max 16 GB. Hvor har du de 8 GB fra?

Hvilken manual - den til processoren, eller den til bundkortet?

Specs her siger maks 8 GB

Men i det hele taget, så er det (i mine øjne) en sløv og uddateret processor.
Intel Celeron/Atom er efter miner erfaringer garanti for sløvhed.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2024 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor? Ja det er et rigtig godt spørgsmål: Det er ikke noget jeg selv har sat, så det må bare være default.

Default er at din router tildeler computeren IP adresse, subnet mask, default gateway og DNS server ip adresser.

Så en eller anden har rodet med netværksopsætninger på dine computere.
Kører du med fast ip adresse på nogle af computerne?

Klaus

Der er absolut ingen, incl. mig selv, der har rodet med netværksopsætninger på nogen af mine computere, og derfor aner jeg heller ikke om jeg kører med fast IP adresse på nogen af dem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2024 kl. 22:38

Manualen siger max 16 GB. Hvor har du de 8 GB fra?

Hvilken manual - den til processoren, eller den til bundkortet?

Specs her siger maks 8 GB

Men i det hele taget, så er det (i mine øjne) en sløv og uddateret processor.
Intel Celeron/Atom er efter miner erfaringer garanti for sløvhed.
Klaus

CPUen er integreret i bundkortet, et ASRock Q1900-ITX. De 16 GB er fra dets manual. Vi er fuldstændig enige om, at CPUen er sløv, men er det også den der er flaskehalsen? Blot for ikke at bevæge os væk fra trådens spørgsmål.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19532
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2024 kl. 23:03

CPUen er integreret i bundkortet, et ASRock Q1900-ITX. De 16 GB er fra dets manual. Vi er fuldstændig enige om, at CPUen er sløv, men er det også den der er flaskehalsen? Blot for ikke at bevæge os væk fra trådens spørgsmål.

Hvis vi skal finde flaskehalsen, skal du starte med at teste netværkshastigheden på alle tre maskiner - har du gjort det?

Så skal du fortælle os, hvilke DNS servere de tre computere bruger (ip adresser), gerne sammen med, hvilke IP adresser computerne har på dit interne net.

Kører du 32 eller 64 bit version Windows?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 04:31
Hvis alt andet kører som det skal så kan du med 99% sandsynlighed udelukke et hardware problem. 

Prøv ipconfig /all på pcerne og se om der er åbenlyse forskelle. Prøv med en anden browser. Dernæst clean install....
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 08:36

Hvis vi skal finde flaskehalsen, skal du starte med at teste netværkshastigheden på alle tre maskiner - har du gjort det?

Så skal du fortælle os, hvilke DNS servere de tre computere bruger (ip adresser), gerne sammen med, hvilke IP adresser computerne har på dit interne net.

Kører du 32 eller 64 bit version Windows?

Klaus

Vedlagt tre billeder fra ipconfig. Nr 2 er den langsomme. Jeg har målt hastighederne: Nr 1 40/30, nr. 2 45/25 og nr. 3 50/28. Det vil sige, at den langsomme ligger mellem de to andre i downloadhastighed, men har det overhovedet noget at sige, når det drejer sig om at åbne en internetside?
Og er det ikke lidt naivt at spørge om 32 eller 64 bit Windows, når jeg nu har sat 16 GB i computeren?Ouch

Flemming

Redigeret af fltk - 10-September-2024 kl. 08:40
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 08:49
Google dns som du kører på dit Media Center skulle ikke sløve så meget som du beskriver jeg hælder stadig til det er din cpu/ram der er problemet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Google dns som du kører på dit Media Center skulle ikke sløve så meget som du beskriver jeg hælder stadig til det er din cpu/ram der er problemet

Rammene i computer 3 (den med 8 GB) er også DDR3 og en noget ældre, teoretisk langsommere udgave. Alligevel har den højeste downloadhastighed, også selvom den kører wi-fi og står i et andet rum flere meter fra routeren, og computer nummer 2 er kablet.

Flemming

Redigeret af fltk - 10-September-2024 kl. 09:02
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 09:03

Rammene i computer 3 (den med 8 GB) er også DDR3 og en noget ældre, teoretisk langsommere udgave. Alligevel har den højeste downloadhastighed, også selvom den kører wi-fi og står i et andet rum flere meter fra routeren, og computer nummer 2 er kablet.

Flemming

men hvad cpu er der i den og hvad er hastigheden på rammen. Og har du prøvet at pille den ene klods ud ad dem der er sløv?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
C10V Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: Vest
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C10V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 09:25
er det blevet sløv efter en opdatering, software eller firmware...Ermm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 09:40

men hvad cpu er der i den og hvad er hastigheden på rammen. Og har du prøvet at pille den ene klods ud ad dem der er sløv?

Det er en ældre bærbar med en i5 CPU, altså hurtigere. Rammene er i hvert fald teoretisk langsommere end i den sløve PC. Jeg har endnu ikke prøvet at tage den ene ramblok ud af denne.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af C10V C10V skrev:

er det blevet sløv efter en opdatering, software eller firmware...Ermm

Nej, det har den altid været (7-8 år). Det skal dog siges, at det kun er åbning af internetsider den virker sløv til.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu