recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor ligger flaskehalsen? Løst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor ligger flaskehalsen? Løst

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af C10V C10V skrev:

er det blevet sløv efter en opdatering, software eller firmware...Ermm

Nej, det har den altid været (7-8 år). Det skal dog siges, at det kun er åbning af internetsider den virker sløv til.

Flemming
Det er fordi der er en masse AD ON på internetsider. Og det kræver en masse ram. Jeg må sommetider opgive at få noget ud af en hjemmeside på min iPad, da den jo har færre ram end en PC.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
C10V Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: Vest
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C10V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 10:16

er det blevet sløv efter en opdatering, software eller firmware...Ermm

Nej, det har den altid været (7-8 år). Det skal dog siges, at det kun er åbning af internetsider den virker sløv til.

Flemming

Chrome, (har du nævnt browser?) er et bæst jo nyere version man bruger... 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Og har du prøvet at pille den ene klods ud ad dem der er sløv?

Jeg har lige været inde i indstillinger på computeren. Under "Om" står der: Installeret ram 16 GB (kan bruges 15,7 GB)

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er fordi der er en masse AD ON på internetsider. Og det kræver en masse ram.

Du har åbenbart ikke læst tråden fra start. Computeren har 16 GB ram. Den med 8 GB har ikke problemet.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 10:27

Chrome, (har du nævnt browser?) er et bæst jo nyere version man bruger... 

Ja, i mit første indlæg skrev jeg det er Firefox.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
C10V Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C10V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 11:23
forslag til fix, fjern flueben:

Til top
C10V Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C10V Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 11:38
jobliste/processor W10, det peger vel på det er "software" der sløver?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 11:48
Jamen cpuen er kun understøttet 8 gb. Og hvis der bliver leveret mere data fra rammen end hvad cpuen kan klare så opstår flaske hals. Du skal huske at det dual channel du kører med lige nu, dvs. Fuld båndbredde på ram bussen IO så ved du piller den ene ud, halvere du båndbredden og så kan cpuen bedre følge med. Og ikke oplever den lige så langsomt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 12:01

Jamen cpuen er kun understøttet 8 gb.

Forkert. Læs hvad jeg skrev ovenfor. Der kan udnyttes 15,7 GB.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 12:03

Jamen cpuen er kun understøttet 8 gb.

Forkert. Læs hvad jeg skrev ovenfor. Der kan udnyttes 15,7 GB.

Flemming
cpuen kan ikke. Motherboardet kan godt. Men så læs hvad jeg skriver. Men fair nok hvis du ikke vil prøve at pille den klods ud, så du kun have den halve IO hastighed. Så din cpu ikke er bliver belastede
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 12:39

cpuen kan ikke. Motherboardet kan godt. Men så læs hvad jeg skriver. Men fair nok hvis du ikke vil prøve at pille den klods ud, så du kun have den halve IO hastighed. Så din cpu ikke er bliver belastede

Jeg er nødt til at henholde mig til hvad der står i manualen og i Windows indstillinger. Lige nu er jeg ved at installere Windows 11 på computeren, men jeg vil godt give dit forslag et skud når der bliver tid til det.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 14:16

Jeg er nødt til at henholde mig til hvad der står i manualen og i Windows indstillinger. Lige nu er jeg ved at installere Windows 11 på computeren, men jeg vil godt give dit forslag et skud når der bliver tid til det.

Flemming
det du skal forholde dig til et link til cpu for det er den endegyldige dokumentation nemlig
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu