recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor ligger flaskehalsen? Løst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor ligger flaskehalsen? Løst

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er en ren installation,

Hvilken DNS har den fået tildelt nu?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

nogle havde sat dns på din Media Center for det gør den ikke selv. Men da den er ren installeret så er det din routes dns nu.

Jamen for pokker. Da jeg for mange år siden installerede Windows 10 på mit medie center, havde jeg en helt anden router og internetudbyder end jeg havde da jeg installerede Windows 11 på de to andre computere. Betyder det så, at det var den gamle routers DNS der var på den?

Flemming
altså det kan være nogle du har haft besøg af det har haft gjort det. For Google dns, er ikke noget almindeligt udbydere bruger.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 19:41
Så mangler du bare at tage den ramklods ud og se om flaskehalsen bliver mindre
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 22:48
"The Celeron J1900 performance is surprisingly bad given it's age and clock speed.

Single thread performance seems particularly so, there have been a number of threads here where PPPoE users struggled to get the throughput they needed.
Probably fine if you don't have a PPPoE WAN.

I would still look for something newer though, that's a 7 year old CPU at this point. There are many newer, better options."

Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 22:54
For at starte et sted: Gå i TCP/IP-indstillinger og deaktiver ipv6. Gør det en forskel?

Angående CPU og RAM. Der står i databladet: "dependent on memory type". Dvs. tallet kan fortolkes. RAM-blokkens densitet har betydning for maksimum.

Redigeret af bubbleboy - 10-September-2024 kl. 23:04
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jamen cpuen er kun understøttet 8 gb. Og hvis der bliver leveret mere data fra rammen end hvad cpuen kan klare så opstår flaske hals. Du skal huske at det dual channel du kører med lige nu, dvs. Fuld båndbredde på ram bussen IO så ved du piller den ene ud, halvere du båndbredden og så kan cpuen bedre følge med. Og ikke oplever den lige så langsomt

Den sammenhæng findes altså ikke. Hvis man installerer mere RAM, end CPUen/memory controlleren kan adressere, så vil den resterende del bare ikke blive brugt. Man kan ikke "overbelaste" CPU'en på den måde.

Og som du skriver, så vil man halvere båndbredden ved at fjerne muligheden for dual channel = det vil køre langsommere.

Redigeret af bubbleboy - 10-September-2024 kl. 23:15
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2024 kl. 07:56
Der er nok ikke andre muligheder end et medlidenheds drab 😥, og så investere i en ny.

Alternativt opgive at bruge den til websider, køb et AppleTV eller anden device, så du can bruge din telefon til websider

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2024 kl. 09:44
Her en opdatering:
Problemet er løst. Efter at have installeret Windows 11, gav det andre udfordringer, nemlig hakkende afspilning af video. Derfor gik jeg tilbage til Windows 10 og manuelt rettede DNS server indstillingerne. Nu åbner internetsider væsentlig hurtigere end før.
Tak for alle råd og tips, også dem der har været modstridende.Smile

Strandvasker var hurtig til at komme med løsningen, men jeg var desværre længe om at finde ud af hvordan man ændrede DNS indstillingerne.Ouch

Flemming

Redigeret af fltk - 11-September-2024 kl. 10:05
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu