Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 21:13 |
ja men det er desværre ikke liiiige så mange grafikkort endnu som har mini dp udgange og hvis du skal have den fra dvi til mini dp så koster det spidsen af en jetjager (http://www.atlona.com/Atlona-HDMI-to-Mini-DisplayPort-Converter-for-iMac-27.html)
|
 |
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 07-November-2010 kl. 21:23 |
kan sådan en her ikke gøre det?
|
 |
Springer_dk
Bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Point: 235
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 07:54 |
Briam skrev:
kan sådan en her ikke gøre det?
|
Det er den forkerte vej.
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 08:19 |
claus_jac skrev:
ja men det er desværre ikke liiiige så mange grafikkort endnu som har mini dp udgange og hvis du skal have den fra dvi til mini dp så koster det spidsen af en jetjager (http://www.atlona.com/Atlona-HDMI-to-Mini-DisplayPort-Converter-for-iMac-27.html)
|
Det er sikkert rigtigt, men nu var ideen vel også, om man ville kunne bruge den som skærm ved en opgradering senere hen, og det vil så forudsætte displayport, mini displayport eller en adapter. Apples produkter er vel generelt ikke indrettet efter gameres behov, så det er ikke usandsynligt, at man der skal prioritere.
Hvis man vil bruge den sammen med en anden computer med det samme kan man vel ligeså godt købe en ren skærm? Apple laver en 27" skærm (en iMac uden computer), men den er ligeledes begrænset til mini displayport. Til gengæld super praktisk at bruge sammen med en Macbook (pro/air), da den samtidig kan lade den bærbare.
Redigeret af Vanderlay - 08-November-2010 kl. 08:20
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 08:37 |
BowieCool skrev:
Så er HP´en bestilt (kan ikke ændres nu) !! |
Synd for dig, for Mac'en var da klart det bedste valg. Spiller SC2 ret ofte, samt WoW på min MacBook Pro 2010 udgave, og det kan nærmet ikke køre bedre. Den bliver lidt varm, men det vænner du dig hurtigt til. Billede og performance i de to spil er helt genial. HP er efter min mening noget være bras, og falder drastisk i performance efter 6 mdr. Har kun haft dårlige erfaringer med det mærke. Men held og lykke
|
|
 |
Slettet_120331
--
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 08:44 |
At en computers performence falder drastisk efter 6 måneder skyldes nok mere det software brugeren har installeret frem for at hardwaren selv er blevet ringere. Hardware bliver jo ikke slidt på samme måde som mekanik gør.
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 08:58 |
Der er jeg nu ikke helt enig med dig..
Jeg har haft to computere fra HP nu, hvor blæseren stod af efter 6 mdr. og det har været computere der har stået på et skrivebord 24/7 = dvs. ingen dyne eller tæpper der kunne "kvæle" den.
Harddisken var defekt i den ene efter 7,5 måned og har set flere eksempler på dette.
HP holder bare IKKE!
|
|
 |
Slettet_120331
--
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 09:05 |
HP laver så mange computere at man ikke kan sige at det hele er noget lort fordi du har haft 2 der af en eller andet grund er gået ned.
Har også oplevet at nogle hp bærbar modeller har haft imponerende stor fejlrate men har da selv en stationær som der efterhånden er 6+ år gammel der ikke fejler noget.
De laver produkter i alle prisklasser og kvaliteten er så derefter.
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 09:10 |
Selv hvis det så skyldes software, at computerens ydelse falder, så er det jo heller ikke et uvæsenligt parameter. Min erfaring er ligeledes, at en Mac falder langt mindre i ydelse og ikke kræver jævnlige reformateringer som det været nødvendigt med de forskellige windows-PCere jeg har haft, herunder flere fra HP (men dog ikke en Envy)
- én af synderne tror jeg er, at producenter som HP, Dell osv, selv loader maskinen med en masse utilities, som i sig selv måske kunne være ok, men som for det meste dublerer funktioner der allerede er i Windows, og det giver altid problemer når flere programmer konkurrerer om at få lov at styre, fx netværk.
Min HP-bærbare på arbejdet er et godt eksempel. Blandt de små ikoner i nederste højre hjørne kan man finde intet mindre end 3 forskellige programmer til at styre WIFI: én fra Windows selv, en fra Intel (som har produceret Wifi-chippen), og en fra HP, som har lagt deres egne utitlities oveni. En smuk opskrift på problemer og langsom ydelse.
På min mac er der én og kun én indgang til at styre det samme med tilsvarende færre problemer.
Dermed ikke sagt, at alle de samme problemer gælder på en HP Envy, som jeg ikke har prøvet.
|
 |
Cyberguyen
Guld medlem
Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 09:13 |
ladiesman217 skrev:
Der er jeg nu ikke helt enig med dig..
Jeg har haft to computere fra HP nu, hvor blæseren stod af efter 6 mdr. og det har været computere der har stået på et skrivebord 24/7 = dvs. ingen dyne eller tæpper der kunne "kvæle" den.
Harddisken var defekt i den ene efter 7,5 måned og har set flere eksempler på dette.
HP holder bare IKKE!
|
HP bruger jo harddiske som tilsvarende kan findes i maccerne, så risikoen for et nedbrud pga. harddisken ville jeg mene er identisk. Blæserne i HP desktop modeller plejer at standard, hvorimod maccen har specielle som er svære at finde en erstatning for. Dette er dog sagt uden at jeg kender den specifikke HP model.
|
 |
Slettet_120331
--
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 09:36 |
Vanderlay skrev:
Selv hvis det så skyldes software, at computerens ydelse falder, så er det jo heller ikke et uvæsenligt parameter. Min erfaring er ligeledes, at en Mac falder langt mindre i ydelse og ikke kræver jævnlige reformateringer som det været nødvendigt med de forskellige windows-PCere jeg har haft, herunder flere fra HP (men dog ikke en Envy)
- én af synderne tror jeg er, at producenter som HP, Dell osv, selv loader maskinen med en masse utilities, som i sig selv måske kunne være ok, men som for det meste dublerer funktioner der allerede er i Windows, og det giver altid problemer når flere programmer konkurrerer om at få lov at styre, fx netværk.
Min HP-bærbare på arbejdet er et godt eksempel. Blandt de små ikoner i nederste højre hjørne kan man finde intet mindre end 3 forskellige programmer til at styre WIFI: én fra Windows selv, en fra Intel (som har produceret Wifi-chippen), og en fra HP, som har lagt deres egne utitlities oveni. En smuk opskrift på problemer og langsom ydelse.
På min mac er der én og kun én indgang til at styre det samme med tilsvarende færre problemer.
Dermed ikke sagt, at alle de samme problemer gælder på en HP Envy, som jeg ikke har prøvet. |
Kan kun give dig ret. Plejer selv at reinstallere som det første eller i hvert fald fjerne 80% af alt det bloatware de smider med. Når det er software kan det fixes, men ja det er stadigt beklageligt.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
|
Sendt: 08-November-2010 kl. 10:09 |
Briam skrev:
Vanderlay skrev:
Dermed ikke sagt, at alle de samme problemer gælder på en HP Envy, som jeg ikke har prøvet. |
Kan kun give dig ret. Plejer selv at reinstallere som det første eller i hvert fald fjerne 80% af alt det bloatware de smider med. Når det er software kan det fixes, men ja det er stadigt beklageligt. |
Endnu en grund til Mac. Jeg har ikke fjernet nogle programmer på min, men derimod købt opdatering til iLife pga. nye funktioner.
Men nu har BowieCool jo bestemt sig, og det kan ikke laves om.
|
Venlig hilsen KB
|
 |