recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor længe kan en dvd leve ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor længe kan en dvd leve ???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Muzmuz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor længe kan en dvd leve ???
    Sendt: 02-Marts-2005 kl. 16:57

Hej, jeg er igang med at brænde mine gamle feriefilm ned fra vhs til dvd, alle ved jo at vhs bånd bliver dårligere og dårligere med årene, men har så nu hørt at dvdér slet ikke har så lang levetid (5-10 år) noget med at det i skive skulle falde sammen så man slet ikke kan se det man har på skiven.... kan det virkelig passe ?? hvor lang levetid har en dvd i gennemsnit ???

Sne hilsner far København

KF
Til top
cow-one Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Februar-2004
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 17:52

Jeg har beviser for at videobånd ikke sådan lige forgår. Jeg fik mine første F-1 løb tilsendt fra en kammerat i England fra 1981 af. Og selv efter 24 år på min reol er der INGEN forringelse af optagelserne. De første bånd jeg fik fra sæsonerne 1980-82 var præget af dårlig optage kvalitet pg. forstyrrelser på hans tv antenne. Ligeledes var de 2 første sæsoner en kopi af en kopi og overspillet fra Beta Max systemet.

Kommer man hen til 1984 sæsonen (21 år siden) er optagelserne 100% som de var den gang. Det er muligt at man kan måle sig frem til at de er blevet dårligere, men mine øjne kan ikke se det.

Båndene har altid været korrekt opbevaret. Så jeg skyder på at de stadig om 21 år vil være ligeså gode som nu.

Regards Jensen........
Til top
Muzmuz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Februar-2005
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 18:00

Der har du været heldig.... Jeg har rigtig mange ferie optagelser far slut 80érne og 90érne alle optaget på kvalitetsbånd fra BASF, men jeg synes de fleste er noget udtværet i farverne og der er støj på lyden... de er ikke blevet set ret mange gange men har bare stået på hylden så.....

Stadig ikke nogle som ved hvor længe en DVD skive kan holde ????

Oprindeligt skrevet af cow-one cow-one skrev:

Jeg har beviser for at videobånd ikke sådan lige forgår. Jeg fik mine første F-1 løb tilsendt fra en kammerat i England fra 1981 af. Og selv efter 24 år på min reol er der INGEN forringelse af optagelserne. De første bånd jeg fik fra sæsonerne 1980-82 var præget af dårlig optage kvalitet pg. forstyrrelser på hans tv antenne. Ligeledes var de 2 første sæsoner en kopi af en kopi og overspillet fra Beta Max systemet.

Kommer man hen til 1984 sæsonen (21 år siden) er optagelserne 100% som de var den gang. Det er muligt at man kan måle sig frem til at de er blevet dårligere, men mine øjne kan ikke se det.

Båndene har altid været korrekt opbevaret. Så jeg skyder på at de stadig om 21 år vil være ligeså gode som nu.

KF
Til top
kokken Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-April-2004
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 18:49

Emnet har været oppe at vende før : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2848&K W=kokken

Peter

Til top
kokken Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-April-2004
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 18:52
Til top

Besvar Besvar