recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor læser i anmeldelser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor læser i anmeldelser?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jobs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor læser i anmeldelser?
    Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:09

Anime skrev følgende i en anden tråd:

"Nu har gamespot aldrig været det bedste sted at kigge efter anmeldelser - lidt ligesom cnet. "

Det gjorde mig lidt nysgerrig med hvor i læser anmeldelser af spil og hardware henne?

Jeg læser selv på Gamespot, men er da helt klart åben for andre steder, hvis der er nogen som er bedre :)

Samsung 63",Samsung 32", LG 42", PS3 60gb, 5 midt- til high-end PC'ere, Xbox360 60gb
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 15:18

Jeg læser mere eller mindre udelukkende på IGN.

Om de er bedre eller ringere end de andre ved jeg ikke - men de har vist et godt ry og de har ikke skuffet mig endnu.

Følger også lidt med på playstadium - men børnene derinde er sq lidt skuffende af og til :-/ er du gal nogle "krige" de kan føre på ingenting.

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 16:12

Jeg læser mest på gamespot. Men det er rigtigt at tingene skal tages med et gran salt. Nogle spil der kun for 7 eller sådan er rigtigt gode kan nævne.

F1 Championship edition og GT5 P, begge spil fik kun lige over 7, men de er da klart nogle af de aller bedste spil til PS3 efter min smag.

Et andet godt sted at tjekke er amazon.com læs hvad andre der har købt spillet siger, det er som regel mere ærligt snak, i forhold til store Game sites, der jo lever af annoncer fra spil udgiverne.

Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 17:05
Jeg plejer bare at gå ind på gamerankings.com og se hvordan et spil har klaret sig. Ellers læser jeg mest bruger bedømmelser på forskellige fora.
Gamingtrend.com og eurogamer.net plejer at have nogle udemærkede anmeldelser der ikke er for biased og ikke bærer præg af at de bliver betalt for en bedre karakter.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 17:14

Det er sjældent at jeg læser lange anmeldelser på udenlandske sites.

Ofte begrænser jeg mig til at læse andre meninger på fora, checke diverse videor fra gametrailers.com og ellers er jeg fast læser på playstadium.dk hvor de godt nok ikke er hurtigst ude med anmelderlser, men de er af tilpas længde og på dansk - og som regel saglige...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 18:06
Jeg starter ofte med Eurogamer og IGN, og de seneste måneder Gametrailers - derudover bruger jeg som oftest Metacritic som springbræt til yderligere anmeldelser.

Det er dog yderst sjældent at jeg baserer en købsbeslutning på en eller flere specifikke anmeldelser - jeg har bare i mange år godt kunnet lide at læse anmeldelser af diverse produkter, og de sidste par år har jeg da faktisk også levet af selv at skrive dem, omend helt andre produkter end spil, og heldigvis på engelsk, da mit skriftlige danske mildest talt er rustet betragteligt i de senere år .
Til top
Fabrin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2007
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 21:18
Jeg læser på playstadium.dk.
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C

Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 21:23
Hos Play:Right samles (links til) alle anmeldelser i relevante danske medier, så man kan finde gennemsnit og alt muligt, sammen med andre oplysninger om spillene. Der er et kæmpe arkiv som daterer mange år tilbage, hvis man ikke udelukkende interesserer sig for PS3 og den slags nymodens konsoller 
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 22:18
Personlig synes jeg at læse anmeldelser er en dum ide. De har sgu været rent skod denne generation.

Personlig går jeg heller ind på diverse forums og læser bruger "impressions". Ind til videre har de været 100% korrekt hvor imod anmeldelser har været LANGT ved siden af.

Måske bare min smag der anderledes og mit had til 10 eller 100 points scale der bliver brugt (hvor 7 er gennemsnit, 8 tæller som god og de giver 10 ud som det var slik. Just wrong!)
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
Klausens Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2007
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2008 kl. 23:45
Jeg læste engang meget på xboxlife.dk mht. Xbox360, men efter at have købt en PS3(), læser jeg primært inde på Playstadium.dk, of console.dk.. Og så holder jeg også meget øje med hvad andre brugere skriver i overnævnte websites forums...
Til top
jobs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 00:02

Playstadium.dk ser faktisk ret god ud, og gametrailers er rigtig fed må jeg sige.

Kanon links i den her tråd. Takker mange gange :)

Samsung 63",Samsung 32", LG 42", PS3 60gb, 5 midt- til high-end PC'ere, Xbox360 60gb
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2008 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

Måske bare min smag der anderledes og mit had til 10 eller 100 points scale der bliver brugt (hvor 7 er gennemsnit, 8 tæller som god og de giver 10 ud som det var slik. Just wrong!)

Det er også en tankegang vi har prøvet at gøre op med på Play:Right. Vi kan selvsagt ikke ændre i de forskellige eksterne anmeldelsers karakterer, men f.eks. i vores Vurder-sektion, hvor brugerne giver karakter og skriver en meget kort anmeldelse af de spil de spiller, har vi gjort meget ud af, at 5 er gennemsnitteligt og at f.eks. 7 er et godt stykke over middel.

Redigeret af Naiera - 27-Maj-2008 kl. 10:34
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu