|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
kaspergn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() Sendt: 10-Januar-2008 kl. 11:00 |
|
...at TV'et burde komme til reperation?
Jeg er nemlig i tvivl om jeg skal tegne forsikring på mit kommende Panasonic TH 37PX70EA. Jeg synes Experts forsikring virker som den bedste - og da jeg har fået dem presset ned i pris er der ikke SÅ stor forskel på det jeg skal give for at få forsikring med, i forhold til at købe hele skidtet over nettet. Ved Expert kan jeg få TV + Profigold 5m DVI-HDMI-kabel + 5 års eliteforsikring for: 10.595kr (Link: http://www.expert.dk/global/pre/getfile.asp?id=254306) Køber jeg TV + Profigoldkabel over nettet kan jeg få dette for 8.986kr inkl fragt. Den reelle pris for forsikringen bliver altså: 10.595 - 8.986 = 1609kr. Som jeg ser på det så kan jeg for 1609kr få 5 års tryghed velvidende at hvis der sker det mindste så ringer jeg blot til expert hvorefter de kører hjem til mig, tager bæstet med, giver mig et midlertidigt tv og repererer det gratis imens (bemærk der ingen selvrisiko er ved eliteforsikringen). Og skulle det af en eller anden dum årsag pludselig blive totalskadet så har jeg 10.000kr at gøre godt med til at købe et nyt TV til den tid. Jeg hælder altså klart mest til at købe skidtet i Expert og få eliteforsikringen med. Tilbage til mit hovedspørgsmål: Hvor man af jer har oplevet at I ville have haft gavn af en forsikring der dækker det hele? (også hvis man taber remoten på gulvet og den pludselig ikke virker osv). Er der nogle der kan henvise til nogle statistikker over hvor mange der får brug for det? Expert havde et skilt stående der viste at 42% fik gavn af deres forsikring - men hvis f.eks. Prosonics produkter indgår i dette så er statistikken jo ubrugelig ![]() KasperGN Redigeret af kaspergn - 10-Januar-2008 kl. 11:37 |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Du får reelt kun 3 års tryghed, idet de første to år under alle omstændigheder er dækket af din reklamationsret. Det gælder også transport frem og tilbage (hvilket mange forhandlere undlader at fortælle deres kunder; typisk forhandlere som sælger forsikringer).
Det ville jeg ikke betale 1600 kr for.. Jeg tvivler stærkt på at 42% får gavn af forsikringen mellem år 2 og år 5, så formentlig tæller Ekspert en masse "garanti" reparationer med. Selv med dette forbehold lyder tallet højt - jeg tror du skal lede længe efter et forsikringsselskab som vil sælge forsikringer til 15% af produktværdi (før provisionen til Ekspert....), hvis der er så mange skader. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Jeg har det lidt sådan at de 2 år du HAR automatisk (reklamationsret) reelt tager hånd om de FABRIKATIONSFEJL der måtte være, og i mine øjne kommer disse fejl oftest indenfor de første 0-12 mdr. Derefter tror jeg ikke på at der forekommer deciderede fejl, men nok oftere " fejl" i form af transportskader, tab og lign. Hvis man ser på prisudviklingen, ville jeg spare de 1600 kr. og satse på at TV'et holder mindst 4-8 år hvorefter et nyt tilsvarende kan købes for en tudse... Anderledes ser jeg på en forsikring af bærbar computer, kamera og andre elektroniske bærbare app. der bruges udenfor hjemmet. JEG ville bare sikre mig at nethandlen foregik gennem autoriseret forhandler i DK. MVH |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Fabrin ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
![]() |
|
Hvis du bliver medlem af Panasonic Center Danmarks Club, så får du 30 måneders garanti gratis ved køb i et sådan center (i dk har vi ellers ingen garanti på deres produkter - kun 2 års via købeloven)...
|
||
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C Panasonic TH-42PZ70EA MacBook Playstation 3, Wii Onkyo TX-SR705 7.1 HarboSound Sat10+Sub10 |
||
![]() |
||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
|
den total forsikring du tegner er som regel langt bedre i forhold til selvforskyldte fejl. 1600 kr er billigt synes jeg for den tryghed. Især hvis du fx har børn som kunne komme til at hælde gud ved hvad ned i dit tv...
|
||
![]() |
||
kaspergn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() |
|
Jeg har ingen børn - har højst et par småberusede folk rendende, men
regner med at hænge TV'et på væggen. Well desuden er det jo lidt en falsk tryghed når købeloven siger 2 år. For efter det første år skal man selv kunne bevise at skaden har været der fra start. Nogle butikker er ret strikse med den slags og man kan altså risikere at stå med lorten hvis TVet går i stykker efter 1 år og 1 dag. Tror jeg tager ned i Tape Connection i dag og snakker med dem, de har en anden forsikring der gælder 6 år, for ca. 1200kr. Det kan godt være at mit TV ikke er er mere end 2000 værd om 5 år - på markedet... Men jeg er ikke typen der skifter TV ligeså tit som jeg skifter underbukser (hvilket jeg har på fornemmelsen at nogle herinde har tendens til ![]() 15 år... hvis det kan holde til det! Redigeret af kaspergn - 10-Januar-2008 kl. 14:37 |
||
![]() |
||
spicky ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Status: Offline Point: 94 |
![]() |
|
Er der ikke noget med, at disse services er unødvendige da de er dækket af indboforsikringen? Endvidere kan du være sikker på, at sælgeren også tjener noget på dem.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, min indboforsikring dækker kun ved tyveri! Hvis TVet pludselig ikke
virker, falder ned fra væggen, eller lign, så dækker indboforsikringen ikke. |
||
![]() |
||
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
|
Hvad med at købe den hos et forsikrings selskab og spare en del penge LINK
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Well jeg mener ikke jeg sparer penge ved det. Jeg citerer fra Alkas hjemmeside: "ALKA's nye elektronik-forsikring koster i tillæg til familieforsikringen typisk 300-350 kr. og dækker funktionsfejl og pludselige skader for alle husstandens elektriske apparater der er under 4 år gamle. For forsikringen gælder en selvrisiko på blot 885 kr." Lad os sige 300kr om året * 4 år = 1200kr. Skulle der gå noget i stykker skal jeg hver gang tillægge 885kr - lad os sige det skal til reperation 1 gang, så er den samlede pris 2085kr. Jeg ved godt det også dækker andre elektroniske apparater, men det er begrænset hvad jeg har - et digitalt kamera til 1600kr og en MacBook Pro der er 1,5 år gammel. Mit musikanlæg er langt over 4 år gammelt. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Forkert, du skal sandsynliggøre at der er tale om en mangel som var til stede på købstidspunktet. For lige præcis et TV tror jeg ikke at forskellen mellem de første 6 måneder og de næste 18 måneder er særlig stor, da et TV åbenlyst skal kunne holde mere end 2 år, og hvis det ikke gør det, kan det så godt som altid henføres til en defekt som var til stede på købstidspunktet. Eller sagt med andre ord: en mangel i købelovens forstand. Hvis butikken konsekvent er "strikse" over for reklamationer efter 6 måneder for TV, bør man finde et andet sted at handle. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det bør man, men det finder man vel først ud af til den tid. Jeg har været nede og snakke med Tape Connection nu, de har en forsikring til 1195kr der gælder 6 år - ingen selvrisiko. Det tager jeg med i købet, så kan jeg føle mig tryg i 6 år. Det eneste det ikke dækker er hvis jeg under transport f.eks. taber det. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |