recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor mange film ejer du?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor mange film ejer du?

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Afstemningsspørgsmål: Hvor mange film har du pt både DVD og HD
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
21 [8.08%]
18 [6.92%]
57 [21.92%]
74 [28.46%]
63 [24.23%]
19 [7.31%]
8 [3.08%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 707
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:53

Ja det var okey, fik ca. 70-80kr pr. stk.

Så tjente på nogle og tabte på andre, men alt i alt en fair pris.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24802
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 14:56
det mest irriterende er, jo at man ikke kan få dem alle på blå.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Claus O. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Maj-2004
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 20:00

Jeg bruger som så mange andre DVD Profiler til at holde styr på samlingen, og status er lige her og nu følgende:

• 1.086 DVD,
  • 112 HD DVD
  • 41 Blu-rays.

Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 03:31
Har al mulig respekt og forståelse for samler mani og lysten til at have film, man kan lide, stående hjemme i reolen.

Det er super at have stort udvalg af GODE KVALITETSFILM til rådighed i sit hjem.

Mit problem er, at jeg er - tilsyneladende sammenlignet med andre - hyper kritisk mht. til film og deres kvalitet og lyst til at gense dem igen og igen.

At have 3.000 plus film stående i reolen for bare at have dem eller for at kunne servicere andre, hvis de kkommer på besøg fatter jeg ikke rigtigt så meget af, selvom jeg da er en venlig fyr, der tænker på mine medmennesker

Jeg er som sagt bare alt for kritisk til, at jeg overhovedet kan finde 500 film, der nogensinde er lavet set helt tilbage til 1930'erne og frem til nu. Der bliver efter min mening lavet sådan ca. 25 lorte film, 15 ligegyldige film og 5 hæderlige film for hver gang, der bliver lavet én solid kvalitets film, som jeg virkelig gerne vil eje.

Hvad der er kvalitet for mig er det jo ikke nødvendigvis for andre.

Jeg ejer derfor KUN film, jeg gider se minimum 1 gang om året og som jeg nyder at gense. Dvs. de skal virkelige have imponeret mig først gang jeg så dem. Jeg er måske så nok ikke film freak på nogen måde, men elsker at se en god velproduceret film - men med mine krav til films kvalitet, så ejer jeg ikke mere end ca. 150 DVD film, og det er ikke engang alle, jeg gider se hvert år.

I 2008 er der vel kommet ca. 10 film, som jeg bare må eje på DVD og måske 5-10 andre, som  jeg overvejer. Resten er simpelthen for ringe til, at jeg gider se dem igen og derfor har jeg ikke engang lyst til at eje dem

Er der andre herinde, der ser lige sådan på det at eje film ?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 07:39

Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Har al mulig respekt og forståelse for samler mani og lysten til at have film, man kan lide, stående hjemme i reolen.

Det er super at have stort udvalg af GODE KVALITETSFILM til rådighed i sit hjem.

Mit problem er, at jeg er - tilsyneladende sammenlignet med andre - hyper kritisk mht. til film og deres kvalitet og lyst til at gense dem igen og igen.

At have 3.000 plus film stående i reolen for bare at have dem eller for at kunne servicere andre, hvis de kkommer på besøg fatter jeg ikke rigtigt så meget af, selvom jeg da er en venlig fyr, der tænker på mine medmennesker

Jeg er som sagt bare alt for kritisk til, at jeg overhovedet kan finde 500 film, der nogensinde er lavet set helt tilbage til 1930'erne og frem til nu. Der bliver efter min mening lavet sådan ca. 25 lorte film, 15 ligegyldige film og 5 hæderlige film for hver gang, der bliver lavet én solid kvalitets film, som jeg virkelig gerne vil eje.

Jeg ejer derfor KUN film, jeg gider se minimum 1 gang om året og som jeg nyder at gense. Dvs. de skal virkelige have imponeret mig først gang jeg så dem. Jeg er måske så nok ikke film freak på nogen måde, men elsker at se en god velproduceret film - men med mine krav til films kvalitet, så ejer jeg ikke mere end ca. 150 DVD film, og det er ikke engang alle, jeg gider se hvert år.

I 2008 er der vel kommet ca. 10 film, som jeg bare må eje på DVD og måske 5-10 andre, som  jeg overvejer. Resten er simpelthen for ringe til, at jeg gider se dem igen og derfor har jeg ikke engang lyst til at eje dem

Du må godt nok gå meget i biografen, og/eller leje mange film, hvis du ved at alle andre end de 10 film er så ringe at du ikke gider eje dem....

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 07:48

jeg køber heller ikke vildt mange film.

Jeg lejer tilgengæld en del film, og dem som er gode, dem køber jeg så. Så ved jeg godt at jeg jo har betalt 40kr mere for filmen i og med at jeg lejede den først, istedet for bare at jage til at købe den med det samme, men jeg har så tilgengæld sparet mange penge ved at leje først, i mange andre tilfælde.

Køber kun de film som jeg VED jeg kan lide. F.eks Batman TDK. Har ikke set den i bio, men jeg SKAL have den på bd når den kommer, fordi jeg NÆSTEN ved at det er en film jeg kan lide, da jeg ikke tror den er dårligere end 1'eren.

Så jeg ejer kun omkring 200 film.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 11:50
Jeg skal da gerne være den første til at erklære sig skyldig i samler-mani... og stolt af det! 

Jeg ejer mange lorte-film. Til gengæld har de været røv-billige, og så kunne jeg ikke stå for dem.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Du må godt nok gå meget i biografen, og/eller leje mange film, hvis du ved at alle andre end de 10 film er så ringe at du ikke gider eje dem....

Jeg lejer en del film og låner lidt fra et par venenr, der er - ja lad mig bare sige det ærligt - meget mindre kritisk mht. film og kvalitet af dem, end jeg er.

Jeg gik GROTESK meget i biografen i 90'erne of frem til ind for 4-5 år siden. Så alt for meget lort, men lærte så til gengæld at finde frem til de virkelig gode film, der går hen og bliver klassikere en skønne dag. Og tit og ofte rammer jeg plet. Jeg benytter så også film fora og data baser samt snakker meget med folk, der har nognelunde samme film smag som mig og prøver ud fra dette så samlet set at vurdere, om en given film overhovedet er værd at se - bare første gang.

Jeg er ikke til Sci-Fi, 3. rangs gyser film a la SAW (har set 2 og det var 2 for meget) romatiske komedier og lange tunge dramaer, så de er stort set allerede sorteret fra inden jeg starter. Mine favoritter er Thillers, Ganster film, krimier, komedier (men også her er jeg meget kritisk) og en lille smule action.

Af og til falder jeg i og køber en DVD, som har fået høj brugerrating på et af de film sites, jeg kigger lidt på - men så skuffer de alligevel fælt. F.eks købte jeg "Transformers" for nylig, fordi jeg ikke havde fået set den i biffen. Den skuffede mig fælt på trods af den havde meget ros af en del rudnt omkring. Den DVD er jeg ikke stolt af at eje og den bliver bortgivet til  nærmest drengerøv i området.

Jeg gå meget efter producerere, instruktører, manuskript forfatter og især skuespillere, når jeg prøver at ramme plet - og ofte rammer jeg ret tæt på, når jeg har disse informationer klar. Og ofte kan jeg også spore, når en film bare stinker eller er meget middelmådig udfra selv samme informationer.

Hvad bruger Du/I andre, når I skal pejle Jer frem igennem alt lortet for at finde guldet i filmens verden ?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 07:51

Er langt fra så intellektuel/videnskabelig i mit filmvalg. Hvis jeg har følt mig underholdt mens jeg så filmen, så er det ligegyldigt hvem som har instrueret eller hvilken genre det er.

Og ja, jeg har mange film (3500+), har langt fra set alle, men er blevet underholdt af de fleste

Redigeret af Pallec - 21-Oktober-2008 kl. 12:02
Til top
staack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2007
Point: 707
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 20:40

Jeg har det på samme måde, jeg søger ikke store følelsesmæssige, nyskabende eller intellektuelle film, men derimod film som Pallec - der kan underholde mig.

Ja generelt bare film, der kan holde mig opmærksomhed i hele spilletiden, om så opbygningen er noget man har set før og manuskrptet er tyndt.

Jeg ser stort set alle typer film, dog må jeg erkende at jeg elsker "tænke-film", hvor man helst skal se den et par gange før man får det hele med, eller hvor man sidder efterfølgende og tænker genialt.

Jeg går på ingen måder efter producerere, instruktører, manuskript forfatter, jeg går bare efter hvad der tiltaler mig på givende tidspunkt, og hvad jeg mener der er god underholdning. (jeg lytter aldrig til anmeldelserne i deverse medier, da de på ingen måde kan bedømme, hvad der er god underholdning for mig, hvad end de så har af faglig viden og baggrund for filmproduktion)

Redigeret af staack - 21-Oktober-2008 kl. 20:42
Til top
Jeraun Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 13:21

Jeg lider lidt af samler mani,men jeg vil sige at jeg er begyndt at holde lidt igen med hensyn til at købe ind.I de gamle Laserdisc dage var det bare super og"prisen" DEN SKAL JEG DA EJE FOR HVOR ER DET ET FEDT COVER OGSÅ ER DEN I CAV " . Hvem husker ikke STAR WARS Til 2500 kr I læder.

Her er min samling:

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/JERAUN

Jeraun
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Jeraun Jeraun skrev:

Hvem husker ikke STAR WARS Til 2500 kr I læder.

Erhm... jeg er bare nødt til at sige, kan du ikke please komme med nogen billeder af den boks???
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu